Moderne Uplifting Trance Lead Synth

layering is niet iets van tegenwoordig maar zo oud als de weg naar Rome.

Wel uiterst effectief.

de OP wil dus duidelijk zijn eigen sounds maken. Tja met welke synth kan dat niet.

Alleen op die manier kun je je eigen geluid maken.

Synth1 gratis en erg goed. daar kun j egeen buil aan vallen. voor de rest zal het heel wat jaartjes duren voordat je er heel goed in word.

verwacht dus niet meteen de vetste geluiden te kunnen maken. maar ja alleen maar presets gebruiken is ook niet zo leuk.
 
Nou nou nou..... EDM is slechts een hippe Amerikaanse rename van de verschillende house en electro en trance muziekstijlen.
Aleen de grootste "EDM" template house pulp werkt met deze technieken, zijn veel interessantere meer diepe tracks, die hier juist helemaal geen gebruik van maken maar juist door subtiele veranderingen zaken steeds dieper gaan en spanning meer opbouwen.
 
Access Virus!
 
Aleen de grootste "EDM" template house pulp werkt met deze technieken, zijn veel interessantere meer diepe tracks, die hier juist helemaal geen gebruik van maken maar juist door subtiele veranderingen zaken steeds dieper gaan en spanning meer opbouwen.

Dit komt gewoon door internet.. Via youtube ziet iedereen hoe je elementjes uit popi-jopie muziek maakt. En zodoende leert men dat en past dat toe en doet men elkaar na. Net als een blokkendoos. Desondanks is het een klus om ook op die manier een goede track te maken. Daarom hoor je dus veel van hetzelfde..

Maar goed.. nu hebben we het over de commerciele dance.. de hap-slik-weg house. De kroket en patat house. De house voor g-star t-shirts en plastic Nickelson jassen dragende kids.

Daarnaast zijn er ZAT interessante dance acts, clone.nl staat er b.v. vol mee..
Net zoals er ZAT goede muziek is maar (gelukkig) niet mainstream is.

Maar even omn topic:

Met een gratis synth als Synth1 kan je prima trance sounds maken:



Een programmeur als Jay-B maakt dikke trance sounds op een 'trance' synth als de AN1x:



Maar kan dat bijvoorbeeld ook op een simpele Korg X5:

 
en iedereen maar betalen of kraks downloaden dik die Synth1 1ste sound is super vet 3.30 ook kippenvel.

Die Yamaha als je m ziet denk je was da voor goedkoop keyboard....wat een een sounds stuk voor stuk lekker.

Mooi spul allemaal dis lekker wakker worden thnx Furious5
(Y)
 
Metrum + phalanx van vengeance en multiband sidechain. dan nog synthmaster kopen, presets klikken, klaar.

iedere dag een dancetrack in 1 uur klaar.
 
Die Yamaha als je m ziet denk je was da voor goedkoop keyboard....wat een een sounds stuk voor stuk lekker.
(Y)

Nouja, van die Yamaha is bekend dat hij dik klinkt. Maar die X5 is een simpele rompler die niemand wil hebben.. maar als je hoort wat iemand er mee kan die weet waar hij mee bezig is..
Ik heb toendertijd die AN1x gekocht na het horen van die Jay-B sounds :)

Maar daarom.. je kan wel dure gear kopen en 10% daarvan gebruiken voor simpele dingetjes maar beter is het als je je in iets verdiept en zodoende alles er uit weet te persen.. Bijvoorbeeld het DJ Shadow mpc60 verhaal..
 
Ik denk dat voor een vette Lead van belang is:
1) Goede basis synth sounds (droog, dus zonder effecten)
2) Layeren
3) Stereo Beeld
4) Goede EQing
5) Juist gebruik van effecten

En wellicht overbodig om te melden, een goede riff.
 
Synth1 gratis en erg goed. daar kun j egeen buil aan vallen. voor de rest zal het heel wat jaartjes duren voordat je er heel goed in word.

Hee, Synth1 is er nu ook voor de Mac - al sinds 2011 zie ik..
 
Volgens mij is muziek net als koken. Alles is er, maar het zijn de combinaties die maken of iets doorsnee of bijzonder is.

Als ik je vraag lees zoek je geen nieuwe synth, maar moet je investeren in het koken. Dus eigen geluiden leren programmeren, betere arrangementen maken en verfrissend zijn. Dat zit hem niet in een geluidje maar in het complete pakket. Volgens mij heeft dat ook een naam...wacht even...talent! En doorzettingsvermogen natuurlijk.
 
P.S. Sylenth1 is wel onvoorstelbaar dik hoor, soms denk ik dat ik vals speel. Een slappe riff uit de Sylenth klinkt alsnog vet en het is de enige vst - die ik naast twee Vengeance sample cd's - gebruik. Minder is meer en uiteindelijk draait alles om lekker muziek maken. |

P.S. Een geweldige melodie met een mwoah geluid is 100 keer beter dan een k*tmelodie met een supergeluid.
 
soms begin ik een sound helemaal op te bouwen vanaf nul. in mijn geval met een jv-880. 3 of vier lagen van hetzelfde en daarna elke laag iets gaan veranderen: detunen, envelope net iets anders zetten, panning en het word vanzelf dikker. Desnoods offer je heel de synth voor 1 sound op. Bij nieuwe nummers pas je hem steeds weer iets aan en zo ontwikkel je je eigen sound. Ik betrap mezelf erop dat ik op andere synth dezelfde soort sounds maak... je beperkingen bepalen je "signature" ....
 
Volgens mij is muziek net als koken. Alles is er, maar het zijn de combinaties die maken of iets doorsnee of bijzonder is.

Als ik je vraag lees zoek je geen nieuwe synth, maar moet je investeren in het koken. Dus eigen geluiden leren programmeren, betere arrangementen maken en verfrissend zijn. Dat zit hem niet in een geluidje maar in het complete pakket. Volgens mij heeft dat ook een naam...wacht even...talent! En doorzettingsvermogen natuurlijk.

Ben ik het helemaal mee eens. Als je uit Sylenth geen dikke Leads haalt, dan gaat het ergens anders nog mis. Dus blijven experimenteren is het devies.
 
Ik hoor van dezelfde producers in meerdere nummers vaak verschillende leads...

Wat jij hoord is een combinatie van lead, compositie en fx. etc etc

Ga zelf eens met een willekeurige vst prutsen?? Tis de enige echte manier voor hetgeen jij zoekt. je eigen sound. :okdan:
 
P.S. Een geweldige melodie met een mwoah geluid is 100 keer beter dan een k*tmelodie met een supergeluid.
helemaal mee eens, goede melodie werkt in GM, ringtones e.d. als je dan een leuke sound op plakt dan gaat i nog meer leven.

Neemt niet weg dat goede sounds een trigger kan zijn om een vette melodie in te spelen.

Die anx1 is trouwens gesampled en in SF nog wat bestand te krijgen, for free :)
 
Ben ik het helemaal mee eens. Als je uit Sylenth geen dikke Leads haalt, dan gaat het ergens anders nog mis. Dus blijven experimenteren is het devies.

Ik vind sylenth geen mooi geluid hebben voor leads met veel voices en detune. Ana is velen malen beter vind ik.
 
Een "eigen sound" als in een heel album (of meerdere) met nagenoeg exact dezelfde bass/lead/effectjes/etc. gaat heel snel afgezaagd klinken. Iets dergelijks hoor je vaak op de radio met artiesten die een hitje scoren en dan nog een handjevol zeer soortgelijke tracks er achteraan plempen. En vervolgens hoor je er nóóit meer wat van. Als je al een eigen sound wilt creëren zou ik het eerder zoeken in een subgenre met een specifieke sfeer i.p.v. losse geluiden.
 
Back
Top