Moderne analoge VST Plugin

DJSANDINO

Ingeburgerd
Lid sinds
16 november 2011
Berichten
38
Locatie
Gelderland
Hallo iedereen,

Even een korte introductie :

Mijn naam is Sander en ik produceer al een aantal jaren Trance waarvan nu 2 jaar heel serieus.

De afgelopen 2 jaar heb ik me ongelooflijk verdiept in de muziek productie in de breedste zin van het woord en heb veel geleerd met als resultaat dat ik mijn eigen sound heb gevonden.:)
Weet nu precies wat ik wil, omdat ik ook weet wat voor sounds er worden gebruikt in Trance en wat voor plugins ik daarvoor moet hebben door het te analyseren.

Ik ben van plan binnenkort een VST plugin te kopen maar twijfel tussen deze 5 :

Reveal Sound - Spire

Tone2 - Elektra2

Sonic Academy - Ana

Synapse - Dune 2

Uhe - Diva

Wat ik zoek is : een moderne analogue VST plugin met uitstekende geluidskwaliteit.
Eentje met een warme sound en ook redelijk wat presets die ik kan gebruiken ter inspiratie voor het maken van mijn eigen geluiden.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor het maken van Trance en wil hem vooral gebruiken voor de plucks en basses.
Ik heb een groot budget dus de prijs maakt niet uit!

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Groetjes Sander
 
Laatst gewijzigd:
vst synth

vst synth

ik gebruik sylenth1 die maakt gebruik van analoog gevormde golfvormenOscillators
At its core Sylenth1 houses 4 alias-free unison oscillators, which generate analog shaped waveforms. Each oscillator is capable of producing 8 unison voices in full stereo, adding up to a total of 32 voices per note. With its 16 notes of polyphony this means you can play up to 512 voices simultaneously! The oscillators perform extremely well in both the very low (down to 0.01Hz and below!) and very high (all the way up to half the samplerate) frequency regions without losing their sharpness, liveliness or character. This makes them well suited for all kinds of sounds, from the deepest basses imaginable to the highest crystal clear bells.
ik heb duizenden sounds
je kan er trance psytrance goatrance mee maken of totaal iets anders

gr v martin h
 
Sonic academy Ana is natuurlijk uitstekend voor Trance, maar analoog klinken doet hij helemaal niet.

Eigenlijk is het antwoord simpel, download van allemaal een demo en test ze tot je weet welke je wil, want hier ga je de meest uitéénlopende antwoorden krijgen.
 
En waarom telkens dat argument? Vind je het zelf zo belangrijk wat anderen denken of horen in verband met jouw instrumentkeuze?

Ehm, nee. Zie je dat ergens terug in mijn post?
Het gaat mij erom dat "analog" een beetje overrated is naar mijn mening. Doe wat je leuk vindt en goed vindt klinken.

On topic: ik zou voor Spire gaan..
 
Diva, maar je wil typische trancegeluiden en dan heb je een hoop meer aan Spire.
 
Waarom is iedereen zo gebrand op "analoog"? Meeste horen het verschil niet, en 90% van trance is waarschijnlijk digitaal of VA op zn meest.

In vele gevallen zijn de verwachten anders. Sommigen noemen analoog alles wat beter, voller en dieper klinkt, of het nu circuit emulatie is of niet. Voor anderen is de aanwezigheid van een zaagtand en blokgolf genoeg.... en voor mij o.a. is het dat er audiorate modulaties gedaan kunnen worden zonder dat het geluid in een digiruis verandert.

De OP heeft bljkbaar een andere verwachting?
 
Yep, je zei:
"Meeste horen het verschil niet"
En "meeste" zijn andere mensen, jezelf al dan niet inclusief.

Oh gast, je bent er ook echt op uit he..
De meeste zijn de mensen die niet met analoog werken, waar ik er inderdaad één van ben.
Misschien moet je de OP gewoon een antwoord geven, wat je overigens in geen van je posts hebt gedaan.

Kortom, voor deze thread ben je niet van waarde.
 
Het blijft toch wel een vraag die je al geruime tijd bezighoudt, niet? ;)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=170613
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=180186

Volgens mij ben je er het meest mee gebaat als je eens een workshop gaat volgen, dan zul je zien dat de keuze voornamelijk een kwestie is van prijs/smaak en voornamelijk demo's uitproberen, niet zozeer van "er is objectief een beste aan te wijzen".

WTF, vorige keer schreef DJSANDINO nog "Ik ben gek op de sound van digitale synthesizerss, heb een hekel aan analoog, heb dat al zo vaak gehoord.."

Gast, download gewoon een paar demo's, luister welke bevalt, koop die en leer hem kennen.
 
Hoi, ik heb onlangs de demo's gechecked van de nieuwe Omnisphere 2.. ik zou niet weten wat ik me als "software georienteerde" muzikant nog zou wensen (ok, dikke PC)
 
WTF, vorige keer schreef DJSANDINO nog "Ik ben gek op de sound van digitale synthesizerss, heb een hekel aan analoog, heb dat al zo vaak gehoord.."

Gast, download gewoon een paar demo's, luister welke bevalt, koop die en leer hem kennen.
Even een misverstand uitleggen.
Ja het klopt, ik had inderdaad gepost dat ik gek ben op die digitale sound en ben dat nog steeds, maar heb ontdekt dat zulk soort plugins zoals FM8 en Razor, gewoon niet geschikt zijn voor het maken van het type geluiden wat ik nu zoek (plucks en basses).
Ik gebruik nu verschillende soorten plugins voor verschillende geluiden, vandaar.

Voor de leads gebruik ik FM en IM synthese plugins Synthmaster 2, FM8 en Rayblaster.
Voor de pads gebruik ik Additive synthese voor een kristalhelder high end met body en dikte, Synthmaster 2.
Voor de break gebruik ik nu Absynth 5 en Prism, Granular, Modal en Additive synthese.

EN :: Voor de bassen en plucks heb ik nu dus ontdekt dat een analoge/VA synth wel een vereiste is.

En daarom heb ik deze 5 gepost op dit forum.;)

Vind de geluidskwaliteit van Sylenth1 namelijk te slecht, en Massive is nou niet bepaald warm.
 
arturia minimoog ding.

Die kan dat heel goed enzo

Niet teveel nadenken en dingen na vragen, gewoon dingen doen ,demos dowloaden en herrie maken. Als je hier al een tijdje mee bezig bent dan weet je toch welke sound je zoekt.

En als je een groot budget hebt dan koop je toch echte trance bakken :)
 
Oh gast, je bent er ook echt op uit he..
De meeste zijn de mensen die niet met analoog werken, waar ik er inderdaad één van ben.
Misschien moet je de OP gewoon een antwoord geven, wat je overigens in geen van je posts hebt gedaan.

Kortom, voor deze thread ben je niet van waarde.
Ik heb wél met een heel aantal analoge synths gewerkt, maar ik ga niet voor anderen bepalen wat ze al dan niet moeten horen. Denk je dat je de OP helpt met een stereotype veralgemening?
Anyway, de meest nuttige antwoorden waren al gegeven:
1) Diva klinkt het meest analoogachtig.
2) Probeer gewoon de demo's en beslis zelf. <- Topantwoord
 
Ah kijk, zo wordt het al wat duidelijker ;)

Je geeft aan dat je voldoende budget hebt, dus dan kun je natuurlijk ook een echt analoog bakje overwegen. En anders probeer je de vijf softsynths die je noemt uit en beperk je je tot bassen en plucks. Schrijf bijvoorbeeld van tevoren al bas- en plucklijnen in een nummer en probeer uit welke het beste klinkt bij je nummer(s).
 
Back
Top