delay met feedback-loop

mensen er is veel mogelijk met een lekkere mixer
meerdere losse fx / delays
en asje dan de goede fx nog hebt klinkt t ook nogs helemaaaaaaal..ok

ksnap soms niet dat mensen een vettuh setup hebben en dan bv aleen een dure audio kaart met 8 in 8out ...
en virtueel mixen
t gevoel datje wat maakt en dan met de mogelijkheden die je mixert biedt gaat afmixen ...die xtras bedenken ...wat heb ik in huis aan fx / compressors ..filters ...
lekker gewoon kan niet zonder mn dr mixer
staat trouwen leuke tascam mixer te koop zeg 300+

:okdan:loike draad :geslaagd:
 
Over het algemeen is het best wel lastig iets in de loop te zetten dat niet ervoor zorgt dat je binnen een paar loops hoog gepiep in je loop hebt zitten. Ze zou zeggen: dan gebruik ik een filter, maar de q van die filter gaat dan binnen de korste keren zingen. LFO je die q dan kun je je hele feedback weer kwijt raken.
Hoe zal ik het zeggen... er is een kleine range instellingen en effecten waarbinnen die fx-in-je-delay-loop echt iets moois toevoegt.
Dingen als reverbs zijn ook niet handig in deze loop; deze accentueren ook vaak heel eenzijdig bepaalde frequencies die dus binnen de korste keren oververtegenwoordigd zijn. Het is dan niet alleen delay-op-delay maar ook reverb-op-reverb.

Ow en inderdaad; gewoon feedback loop via je mengpaneel maken. Dat dit als "tip" moet gelden stemt me een beetje triest... laat het de dub wereld niet horen... die hele stijl is zo'n beetje door deze feedback loop ontstaan :walker:
 
Laatst gewijzigd:
Over het algemeen is het best wel lastig iets in de loop te zetten dat niet ervoor zorgt dat je binnen een paar loops hoog gepiep in je loop hebt zitten. Ze zou zeggen: dan gebruik ik een filter, maar de q van die filter gaat dan binnen de korste keren zingen. LFO je die q dan kun je je hele feedback weer kwijt raken.
Hoe zal ik het zeggen... er is een kleine range instellingen en effecten waarbinnen die fx-in-je-delay-loop echt iets moois toevoegt.

Je moet inderdaad oppassen met het inserten van andere effecten in de feedback loop. Wat ik vaak gebruik zijn 2 analoge delays in serie en vervolgens filter en resonance zo instellen dat die net niet gaan feedbacken. Daar kun je hele interessante ritmes mee maken of boventonen die blijven rondzingen en langzaam uitsterven. Mooi effect voor Ambient.
 
Wat ik vaak gebruik zijn 2 analoge delays in serie en vervolgens filter en resonance zo instellen dat die net niet gaan feedbacken. Daar kun je hele interessante ritmes mee maken of boventonen die blijven rondzingen en langzaam uitsterven. Mooi effect voor Ambient.

Zijn dat van die gitaar pedalen of zo'n ding met feedback loop? Want dat klinkt wel interesant.
 
Hmmm kan toch ook met twee rack delays....gewoon out op in van de 1 naar de ander....hoeven toch niet perse pedaaltjes te zijn. Ga ik ook eens mee experimenteren met de 2 DDL's...die hebben geen feedback loop maar kan wel de ene in de andere voeren......8~
 
Zijn dat van die gitaar pedalen of zo'n ding met feedback loop? Want dat klinkt wel interesant.

Maakt niet uit, als het maar delays met feedback control zijn. Persoonlijk vind ik dan degene met een filter "analoge" sound het mooiste omdat die het geluid bij iedere "loop" een beetje vervormen en ook heel warm klinken, bv de Boss DM-3. Zelf heb ik jaren een DD-20 gebruikt, ook heel gaaf. Momenteel gebruik ik enkel nog software plugins zoals Delay Designer (Logic 8) en Augustus Loop. Vooral die laatste is op tape delay emulatie gebied een topper!
 
Ja en bij de memory man kan ik ook nog vibrato of chorus op de feedback toevoegen. Dus nog meer friek mogelijkheden. Computers gebruik ik niet allen instrumenten, FX, parametriese EQ en 8track tape. Oldschool dus, vind ik ook veel fijner. Van menuutjes en 9.000.000.000 functies onder een knop word ik heel shaggereinig, en dan gaat er meestal iets kapot.
 
Back
Top