Jen GS-3000 syntar

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.718
Locatie
Utrecht
Iemand wil deze inruilen met wat geld tegen mijn MC-202. Maar ik heb geen idee wat het ding waard is, geen goede demo te horen op internet. Het is blijkbaar een gitaarsynth. Hij lijkt me wel vadsig maar moet ongetwijfeld nog gemod worden en waarschijnlijk is die pickup ook zoek.
 
zo aan de parameters te zien is het qua synthese niet zo heel spannend maar ook weer niet geheel onbruikbaar want we zien 2 oscs met 6 verschillende waveforms met een octave range van 1' naar 32', ook de LFO heeft dezelfde 6 waveforms met de mogelijkheid de VCO, VCF of VCA te moduleren... de envelopes zijn van het ADS type waarbij de D ook meteen de R is... zit helaasch geen ruis op maar wel weer glide (maar da's ook een beetje standaard bij mono synths uit die tijd nutuulk)... ff gokje; qua eventuele sounds moet je uitgaan van een 2 osc SX-1000 zonder PWM denk ik ofzo zeg maar ook...

gbzcnqih2irsedufhxys.jpg
 
Ik zou er niet heel hard op gaan, obscuur maar niet veel meer dan dan een SX2000 voor de gitaar. Op zich niks mis mee..maar als je hem kwijt wil dan moet je hard zoeken naar een koper.
 
Het komt op mij een beetje over als een MiniTaur qua specs met iets meer knoppen en een rare gitaarinterface in plaats van CV. Ik maak me een beetje zorgen dat de verkoper hem waarschijnlijk niet fatsoenlijk heeft kunnen gebruiken/testen omdat hij waarschijnlijk niet gemod is en ook niet via de gitaarinterface gebruikt is.

Qua sound lijkt hij wat beperkt maar niet verkeerd voor de typische dingen waar je ook een MiniTaur voor zou pakken. Ik zal wat SX demo's gaan checken misschien dat die wat duidelijker zijn.

Als je er een (inkoop)waarde aan zou moeten plakken, wat zou je er dan voor geven? (PM´en mag eventueel ook)
 
Ik zie een post op Anafrog (het Franse SF zeg maar) dat iemand een exemplaar te koop aanbood voor € 600, reeds gemod met CV/gate, maar zonder pickup. Hier wordt er dan weer gesproken van $550. Er wordt ook gezegd dat een pickup wel zelf te maken valt. Hier is er dan weer ééntje te koop voor het astromnische bedrag van $ 1299.

Hier nog wat ombouwinfo en videos.





Ziet er wel leuk speelgoed uit...
 
Tja en een Italiaan probeert hem ergens voor €890 te verkopen. Maar dat is erg veel geld voor een synthesizer die je in standaard staat niet eens kunt testen zonder gitaar, en zonder enige accessoire zelfs maar gewoon op de bonnefooi moet meenemen.

Verder vind ik alle filmpjes gewoon ronduit kut. Slecht opgenomen en alles klinkt vaak distorted en een beetje vermoeiend. En dat is niet echt een basis waarop ik een synthesizer die ik inderdaad naar alle waarschijnlijkheid inderdaad nooit meer verkocht krijg meeneem. Dan moet het er eentje zijn die ik ook niet meer weg wil doen.

Ik ga nog maar eens praten met de beste man. Denk niet dat ik hem zonder CV/Gate mod (want anders hij is niet te testen) en fikse bijbetaling ga meenemen.
 
Dat spreekt voor zich. Zonder de mogelijkheid tot testen moet je ervan uitgaan dat hij defect is.
 
Ik heb de man gebombardeerd met wat vragen in mijn beste Spaans. Ik ben best bereid iets van mijn vraagprijs af te doen in ruil voor dit ding, zolang de hoeveelheid geld er bij maar genoeg is om in Nederland weer een nieuwe MC-202 te kopen.

Vintage is hier echt schofterig duur....meestal 2 tot 3 keer zo duur. Alpha Juno 1 meer dan 1000 dollar, dat soort gekke dingen. Zelfs MC-303's daar wordt nog de hoofdprijs voor gevraagd :erm:
 
Hmmm alles zit er nog bij en hij is "nagekeken" door een volgens mij erkende reparateur. Maar dan weer geen CV/Gate mod?

Ik denk dat ik maar eens een trip ga maken naar Argentinië met mijn oude zooi dan :D

Ik zou zeker wat klein en gewild spul meenemen inderdaad. En flink wat dollars of euros om op de zwarte markt in te wisselen: http://dolarblue.net/. Overigens wil het niet zeggen dat je heel makkelijk spul verkoopt voor hoge prijzen, ik probeer mijn MC-202 relatief goedkoop te verkopen en iedereen loopt te zeuren over ruilen plus bijbetalen
 
Laatst gewijzigd:
Als alles erop en eraan zit kan je een gitaar meepakken en testen met de hexpickup. Het zou ook niet onlogisch zijn mocht de verkoper er één hebben. Dan weet je al of alles naar behoren werkt. Je moet er wel op letten dat de hexpickup overal goed zit en dat iedere snaar ongeveer 1mm afstand houdt tot iedere afzonderlijke pickup, zo is het toch bij mijn gitaar-naar- midi converter. Het best bij de bridge pickup van de gitaar (aan de onderkant van de gitaar dus), met iedere snaar mooi in het midden boven de zes delen van de hexpickup. Het kan zijn dat je snaren hoger/lager moet zetten, fysiek dan, niet qua toonhoogte, zodat iedere snaar een goede afstand heeft tot de noot. Uiteraard niet vergeten goed te stemmen. Ik zie dat je blijkbaar niet direct de gevoeligheid kan instellen van de pickup, dus dat kan misschien wel even zoeken worden naar een goede afregeling.

Als alles functioneert met een gitaar, dan zou het uitvoeren van een CV mod/gate geen probleem mogen vormen, denk ik zo.
 
Laatst gewijzigd:
Heb er deze week eentje op de kop kunnen tikken voor een prikkie.
Deze is vreselijk toegetakeld, de frontplaat is helemaal kaalgestuurd en de omhuizing en de knoppen zijn wit geschilderd. De pickup zit er niet bij, maar gelukkig is wel de cv/ gate mod gedaan.

Hij werkt verder volledig en ondanks zijn abominabele uiterlijk klinkt hij super.

In tegenstelling tot de jen sx1000 heft deze 2 osc.

Qua uiterlijk word dit een restauratie projectje, ik zal eens een demotrackje maken
 
Back
Top