TML Ostinato

azzjemenou

Ouwe rot
Lid sinds
19 september 2006
Berichten
562
Locatie
The East
Dag muzikale collega's,

Hierbij weer eens een track van mijn hand. Het was echt een monsterproductie, met tientallen tracks. Geen echt symfonie orkest helaas, maar een mens moet wat te wensen overhouden ;) Ik hoop dat het in de smaak valt! Graag jullie reacties en input.

https://soundcloud.com/azzjemenou/tml-ostinato
 
Wat een eer om de eerste comment te mogen geven.

Ik vind het muzikaal een geweldige track. Een reisje naar Verweggistan en weer terug. Die 9 achtjes zijn ook gewoon weer eens heerlijk om te horen. Ik kan me voorstellen dat dit een monsterproductie is geweest, muzikaal, arrangementtechnisch en mixtechnisch.

Welke instrumenten zijn akoestisch en welke electronisch? Ik hoor het niet namelijk.

Twee opmerkingen over de mix, wat mij betreft mag er een heel klein beetje mid-hoog bij op de eindbus. En misschien een tikkie reverb erbij? En dat losse gitaartje in de outro zien we graag door de vingers ;).

Prachtige track en bewijs van een geweldige muzikaliteit! :okdan:
 
Hij post ook ff een track :D :halleluja Tjemig.. Hier zullen wel aardig wat uurtjes in zitten.. zoveel diepgang en detail in het arrangement.. erg knap gemaakt.. klinkt echt ontzettend goed allemaal :halleluja
Neigt ´n beetje naar 70´s symphorock met een klassieke inslag dan.. Grappig van die 9/8 maat,vond het vroeger altijd maar onnavolgbare muziek maar dit is best goed te doen zo :)

Klein puntje van kritiek. Het solo-synth geluid heeft afentoe een soort van digitaal `tikje`, ´t is aan het eind van de noot denk ik. Misschien de release ff omhoog. :mega:
 
Ik heb hem twee keer laten aflopen...wat mooi ...complimenten, en ik kan me ook heel goed voorstellen wat een werk dit is geweest.
Knap van de Dr. en MacgyverGear, dat jullie horen dat het een 9/8 is. viel bij mij niet zo op.
maar valt bij mij zeker in de smaak.
Gitaar zelf ingespeeld, of is dit een ander instrument?
echt waar, hulde!!
 
Bedankt heren, voor het luisteren en de mooie reacties en tips!!

De strijkers komen uit een doosje ;) De gitaren zijn live ingespeeld.

Die click in de release van de lead had mij nog niet echt gestoord, maar als dat zo opvalt zal ik er even wat aan doen.
En ook nog naar de EQ luisteren. Welke frequentie bedoel je ongeveer Bob?
 
Onlangs Canto Ostinato bijgewoond in Tramremise Rotterdam. Erg gaaf om nu een hele andere track te horen met toch een duidelijke oorsprong in dit nummer. Indrukwekkend stukje werk dat je hier verzet hebt. Ik zou zelf voor een wat organischere pad, lead en flute sound hebben gekozen, maar dat geeft het geheel wel een beetje een vintage vibe zo eigenlijk. Waarom heb je eigen gekozen voor een fadeout in plaats van een abrupte stop zoals in Canto?
 
Bedankt voor het luisteren Lynxxx! Tof dat jij het origineel hebt gehoord.

Tja die fade-outs... Ik krijg er vaak kritiek op op SF, maar ik hou er nu eenmaal van. De pianomuziek komt in deze track aandrijven, bouwt langzaam verder op en drijft dan aan het einde weer weg... Maar ik zal ter inspiratie nog eens naar het originele einde luisteren :)
 
Hey Pablo, leuk dat je luistert! Klopt van dat tikje, daar is wel wat aan te doen. Het blijkt in de attack te zitten, je hoort het alleen bij meerdere korte noten achter elkaar. Even kijken hoe ik dit nog aanpas, zonder het geluid al teveel te veranderen.
 
Back
Top