Kan dit door de beugel?

KrisvdAssem

Ouwe rot
Lid sinds
27 oktober 2011
Berichten
781
Goede aaf synthformumers.

Over het algemeen focus ik me op hardcore en andere aggresieve digitale muziekgenre's. Natuurlijk wil ik dus ook een keer dubstep proberen. Nu ben ik erg benieuwd wat jullie vinden van dit stukje.

https://soundcloud.com/dj-gawain/second-preview-for-the-new-ep
 
Ik ben niet zo bekend met het genre ivm smaak:) . Maar volgens mij kan dit wel door de dubstep beugel, Je kan nooit teveel herrie maken toch? Ik denk dat er wel een grote uitdaging ligt om dit goed in elkaar te mixen. De geluiden zijn tof, op de snare in de intro na.
 
Dubstep is wat ik begrepen heb toch in oorsprong gewoon een soort van zwarte muziek met dikke door reggae bassen. Dit begint met van die typisch Nederlandse kaastrance of -hardcore pads. Heeft helemaal niks met de D&B / HipHop / Reggae roots te maken van de muziek. Vervolgens klapt de baslijn er in en zit er helemaal geen bas in. Vergeet gewoon even alle standaard produceertips over het cutten van bass en wat theoretisch het laagste is wat je nog kunt horen, broekspijpen moet wapperen. Iets te veel distortion ook maar dan kan mijn smaak zijn. Wel netjes gebouwd verder.
 
nee.. dit is geen dubstep. Die stab er in kan echt niet..
Het begin neigt meer naar een hardstyle of hardcore track...

Ik zou veel ingetogener werken... en laat die bass wapperen.. Maak de melodie dreigend en de beat dik.. en zorg voor een lekker sinister sfeertje en tja.. basssss willen we horen.. Oh, en kies een leuke vocal sample.. iets pakkends, leuke oneliner ofzo.. Het moet gewoon badass klinken..

Zoiets dus:

 
mist idd laag en geluiden zijn te overstuurd waardoor er veel masking optreedt. Heb je veel met presets of audioloops gewerkt?
Inhoudelijk: niet negatief bedoeld maar die skrillex sound is nu echt wel voorbij hoopte ik eigenlijk...
 
Vind de geludien elkaar in de weg zitten... ze drukken elkaar helemaal weg.. verder goeie rauwe sound.
mixen is wel een van de moeilijkste dingen.

Paar jaar goed veel oefenen komt het wel een keer goed
 
Zo, dikke chaos die track hoor. Volumes moet je echt aanpassen. De drums worden compleet overlopen door de synths. De synths lijken wel een stelletje op hol geslagen supporters in het centrum.

Ik kan niet echt door de chaos heen luisteren, dus veel meer kan ik niet kwijt hierover.
 
Vind de geludien elkaar in de weg zitten... ze drukken elkaar helemaal weg.. verder goeie rauwe sound.mixen is wel een van de moeilijkste dingen.

Paar jaar goed veel oefenen komt het wel een keer goed

Als je dan opbouwende kritiek wilt geven dan boor je die met die laatste zin wel direct de grond weer in.
Niet zo'n handige zin dus

Paul
 
Hoezo Paul, het zal toch "een keer zijn" dat je het snapt en de puzzelstukjes op hun plek vallen.......misschien je roze bril weer opzetten.....de zon schijnt:)
 
Hoezo Paul, het zal toch "een keer zijn" dat je het snapt en de puzzelstukjes op hun plek vallen.......misschien je roze bril weer opzetten.....de zon schijnt:)

Het kwam op mij niet zo vriendelijk over, maar dat zal mijn slechte inborst dan waarschijnlijk zijn.

Paul

(toen ik het opschreef regende het :P)
 
Back
Top