Hulp gevraagd bij productie

Bijde mijn dank voor de uitgebreide antwoorden!!
Een deel van de overmodulatie kan komen door dat het filter (Steiner Parker Synthacon) een beetje clipt/distored. Ik heb het net te hard het filter ingestuurd... Dit neemt natuurlijk niet weg dat het beter kan.

Meer delay en/of reverb? Dan smeer ik het toch nog meer dicht? Het is wel zo dat alles wat reverb heeft naar dezelfde FX track gaat. Misschien dat verschillende verbs hier wat oplost.(?)

Ritmisch ben ik nooit zo sterk... :)

Werk aan de winkel...!
 
mmh hoe lang is reverb en wat voor reverb dan? en krijgen ze allemaal even veel reverb of heb je daar gradaties in, of heb je daar gradaties in? Heb je duidelijk keuzes van wat er meer in voorin moet en wat wat meer de diepte en achtergrond in kan qua sounds? En delays en reverb heel subtiel gebruiken inderdaad anders wordt het vooral met delays alleen nog maar drukker inderdaad. Ik doe zelf ook wel eens een low cut op reverb om te voorkomen dat er veel laag mee gaat reverberen en het daardoor onrustig wordt
 
Het is een medium lange reverb.. :) ik kan de daadwerkelijke lengte nu niet voor je bekijken, ben op mijn werk.
Er zijn wel degelijk gradaties in de hoeveelheid verb per track, ik stuur ze via een send naar het FX channel.
Ruimte verdeling vind ik altijd een lastige zaak. Als het tot nu toe in nummers goed zit komt dit door simpel geluk of een minimalere "compositie"... De low cut op op de verb is een goede! Daar moet ik eens baar kijken.
Ik gebruik trouwens de standaard Cubase 5 reverb. Die ene weet je wel? ;)

Nogmaals dank voor alle replys Schoppenheer! Ik ga snel met al je input aan de slag.
 
isieaf, isiealaf..of wà.
anders wacht ik gewoon door hoor.
heb net je ms-10 midi-mod getest, rete-strak arie,
ruim 5 en een half oktaaf bereik you.
lekkerlekker. maar is je song al af?
geduld is een schone zaak weet ik wel maar heb ik niet.

groet.
 
Klinkt erg lekker maar wellicht een beetje te druk. Bij allebei de versie had ik bij het einde (laatste 20-30 sec) juist het gevoel dat het eindelijk ruimte gaf om mooi te klinken zonder dat de drukte de volledige aandacht opeist.

Ik zou 'm wat langer maken en ik heb het idee dat het geluidje waar beiden mee beginnen later niet helemaal lekker ligt ofzo..
De Korg 700 klinkt wel erg lekker ;)
 
Back
Top