3e track Elektrolove CD in progress

klinkt als een groovebox demo uit de jaren 90..
 
Eerlijk?

Het klinkt net zo generiek. De sound is wel lekker, maar het klinkt als een Preset demo van een of andere synthesizer.Daardoor klinkt het weinig origineel. Maak je de synthgeluiden zelf?

Neem mn kommentaar met een korrel zout, ik hou sowieso niet zo van goa/psy achtige trance. Dus erg objectief ben ik niet :P.

Je synths zelf van de grond af ontwerpen kan er iig voor zorgen dat je een eigen geluid krijgt.
 
Meeste geluiden zijn zelf gemaakt met Microkorg en Minitaur en een Vst van een MS-20 . Zit ook wat Roland JV-80 geluiden in die je alleen maar kan wijzigen met een filter, dus die zijn vrij standaard. Vocal achtige dingen komen uiteindelijk uit een Microkorg, maar daar is veel in geknipt en gedaan.
Drums zijn allemaal samples, die ik bv door een Boss SE70 heb gehaald en de kick is een 808 combi met een kick uit de Minitaur

Luister je verder wel house? zou het zelf namelijk niet in de Goa hoek gooien...

Zal nog eens checken of ik dit ook vind :)
 
Ik ben vooral van de techno en idm. ;). Ik vind je sound juist erg goa. Alleen het tempo niet :p.

Ik proces mn gluiden hevig. Op veel synths heb ik vaak7+ effecten, evenals mn drums. Ik denk dat ik t vrij goa vind klinken omdat goa ook weinig processing gebruikt. Een pure 808 kick klinkt helaas vrij gedateerd. Gebruik je een o808 puur als laag en voor mid en hoog processed kicks, dan krijg je al gauw minder 'generic' klinkende kicks. En dat geld voor elk geluid wel een beetje. Maar het ligt er uiteraard aan wat je wilt bereiken. Als dit de sound is die je zoekt, dan is het prima toch? :)
 
Probeer een EP te maken met een goeie, maar ook overeen komende sound. Onder welke vlag het uiteindelijk valt maakt me niet zo uit, maar dat jij het Goa vind valt me op :) Daar ben ik wel benieuwd naar. Ben eigenlijk zelf van de techno :) Hou van zelf muziek maken wel wat meer van melodiën.
Staan ook nog 2 andere tracks op synthforum, benieuwd wat je daarvan vindt...
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=166803
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=166516

Qua mix begrijp je me verkeerd. Wat ik noemde was buiten de gemiddelde 5 á 10 effecten die er per instrument in zitten :)
Vind je de kick als een normale 808 klinken? Het is een 808 met een kick die ik heb gemaakt met mijn Minitaur en nog een overhead. Zou jammer zijn als die als een normale 808 klinkt. Vind ik ook niet echt eigenlijk.
 
Ja nee, klopt. Klinkt niet echt als een pure 808. Ik denk dat het een smaak dingetje is. Ik hou van gruizige glitcherige, industriële, duistere sounds :P. Dus dit klinkt voor mij enorm klinisch. De synths klinken voor mij niet echt verrassend ofzo. Je algehele mix en sound zijn verder dikke prima. Het klinkt breed, helder etc.

Het zal een smaak dingetje zijn :)
 
- Wat bedoel je met de groovebox demo? Is ie niet afgemixt genoeg of is het positief? Vind die demo's wat cheasy klinken!

dat lead arpegio soundje klinkt wat gedateerd vind ik... dat maakt dat het een beetej een synth demo lijkt.. het is idd zo generiek..

Net als die soort 303.. die klinkt nog zo droog.. beetje delay er op zou geen kwaad kunnen..

Dit is opbouwende kritiek he.. ik ben geen type die andermands tracks afzeikt..
 
@Furious5, ben ook opzoek naar Kritiek en zie het niet als afzeiken. Daarom post ik het ook hier :) Komt ook wel weer overeen met de comment van IDM, dus misschien toch goed om nog eens naar te kijken.

@IDM, Over smaak valt niet te twisten, maar wel goede comments. Geeft toch iets om over na te denken! Na ongeveer 500 keer de plaat gehoord te hebben bij het mixen zijn nieuwe inzichten altijd goed :)

Beide thnx!
 
Back
Top