Album of EP uitbrengen op muziekcassette

Ik heb mn partijtje lege tapes binnen van Tapeline en ben vanavond aan het opnemen geslagen alleen heeft het nogal een verrassend resultaat.
Ik heb opgenomen met een Philips tape recorder uit de jaren 80 met mooie VU metertjes. Tape selection op Ferro en Dolby aan.
Het resultaat klinkt perfect op het deck zelf, alleen nu ben ik wat op andere radios gaan testen en dan loopt het nogal uit éen.
De laatste hifi stereo setjes met cassette decks spelen ze erg dof of geheel niet af (2 zulke radios geprobeerd a en b dek).
Ben ik tenslotte naar onze tractor gelopen (wat heeft er tenslotte nog een cassettedeck vandaag de dag :D) bult stof afgehaald maar de tape draait er als een zonnetje!

Nu vraag ik me af, wat moet ik nou?
Op de hifi stereos is het resultaat belabberd, ouwe philips cassettedeck en tractor perfect.
Iemand suggesties?

1) De Dolby zou ik uit laten. Niet elke tapedeck heeft dat en met Dolby opgenomen tapes geven nog meer ruis wanneer ze zonder afgespeeld worden.
2) de toestand van de koppen van de deck die opneemt en de deck die weergeeft is allesbepalend (netheid, toestand,...).
3) De stand van de koppen van opnieuw de opname en weergavetoestellen is van groot belang.
Daar je een jaren 80 taperecorder gebruikt zit het risico erin dat de koppen ofwel er al aardig wat kilometers tape op hebben ofwel dat de stand van de koppen niet meer exact staat.
Het kan best zijn dat de koppen van de tapedeck uit de traktor ook wat uit hun as staan (toevallig in dezelfde richting) waardoor de tape op dit toestel ook goed klinkt.
Ik weet wel dat vele compacte hifi ketentjes uit eind de jaren 80 en jaren 90 met dubbel cassettedecks echt cheapo koppen hadden (en cheapo mechaniek ook eigenlijk...).

Dit zijn maar enkele mogelijkheden.
Blijven testen!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Simultaneous duplication of stereo audio on both tape sides at 16 times speed.
C-60 tape is copied in 2 minutes.
:halleluja
 
Ik heb besloten om zelf toch maar niets uit te brengen op cassette i.v.m. de verkoopbaarheid en het geld dat ik er vooraf in moet steken. Al met al ben ik toch al snel een paar honderd euro kwijt voor iets dat uiteindelijk wellicht niet eens de gemaakte kosten terug oplevert. Op dit moment kan ik me dat niet echt veroorloven. Voorlopig houd ik het bij digitale releases. Ik ga wel nog een paar lege cassettes bestellen om daar zelf wat mee te experimenteren (opnemen op cassette en dit daarna digitaliseren).
 
Ik was voor 30 euro klaar, daar val je echt geen buil aan ook al zou je ze niet verkopen.
Gewoon wat lege tapes bestellen, zelf opnemen, wat stickers erop en hoppa!

Ben trouwens nog met die hifi stereos aan de gang geweest waar ik het eerst over had, zijn gewoon belabberde cassettedecks en waren na een schoonmaak beurt al stuk beter.

Voor de liefhebber, ze zijn nu te koop - €6,66 incl. verzenden;
http://www.discogs.com/Untitled-Uncompromising-Analog-Terror-Tape/release/4777801
 
Ik was voor 30 euro klaar, daar val je echt geen buil aan ook al zou je ze niet verkopen.
Misschien toch interessant?

Ben trouwens nog met die hifi stereos aan de gang geweest waar ik het eerst over had, zijn gewoon belabberde cassettedecks en waren na een schoonmaak beurt al stuk beter.
Nice! :D

Cheers,
Exo. :mega:
 
Met 30 euro haal ik het in ieder geval niet. Sowieso ga ik voor een handjevol cassettes niet eens de moeite nemen. No offense richting potentiële kopers. 8o Ik wilde eigenlijk minimaal 25 stuks produceren met custom cover art (geprint bij de drukkerij) en embossed aluminium stickers voor op de cassettes (A en B-kant) en eentje voor op het doosje. Al met al kost dat zeker meer dan 100 euro bij elkaar, en dan zijn het ook nog ferro cassettes. Als ik chrome cassettes zou willen produceren dan moet ik perse zelf een nieuw cassettedeck aanschaffen.
 
Ben trouwens nog met die hifi stereos aan de gang geweest waar ik het eerst over had, zijn gewoon belabberde cassettedecks en waren na een schoonmaak beurt al stuk beter.

Toch altijd handig als je met zoiets bezig bent om zelf over een goed referentiedeck te beschikken.

Naar mijn mening zijn de late (laatste) cassetteplayers in die compact setjes meestal redelijk bagger.
En de goedkope deckjes uit het cassettetijdperk ook trouwens. Een beetje fatsoenlijk deck was toen al gauw zo'n fl. 500 of meer.

Naast schoonmaken van de koppen met alcohol is demagnetiseren ook geen overbodige luxe bij decks waarbij dat lang niet gedaan is.

Mooi dat je tapes nu al wel een stuk beter klinken! Scheelt een hoop frustratie. ;)
 
Met 30 euro haal ik het in ieder geval niet. Sowieso ga ik voor een handjevol cassettes niet eens de moeite nemen. No offense richting potentiële kopers. 8o Ik wilde eigenlijk minimaal 25 stuks produceren met custom cover art (geprint bij de drukkerij) en embossed aluminium stickers voor op de cassettes (A en B-kant) en eentje voor op het doosje. Al met al kost dat zeker meer dan 100 euro bij elkaar, en dan zijn het ook nog ferro cassettes. Als ik chrome cassettes zou willen produceren dan moet ik perse zelf een nieuw cassettedeck aanschaffen.
Oke ja het is maar net wat je wilt ja. Jij wilt echt een serieus cassette label, ik doe het voor de grap bij mn 7'' label..
 
Toch altijd handig als je met zoiets bezig bent om zelf over een goed referentiedeck te beschikken.

Naar mijn mening zijn de late (laatste) cassetteplayers in die compact setjes meestal redelijk bagger.
En de goedkope deckjes uit het cassettetijdperk ook trouwens. Een beetje fatsoenlijk deck was toen al gauw zo'n fl. 500 of meer.

Naast schoonmaken van de koppen met alcohol is demagnetiseren ook geen overbodige luxe bij decks waarbij dat lang niet gedaan is.

Mooi dat je tapes nu al wel een stuk beter klinken! Scheelt een hoop frustratie. ;)

Ja het is tenslotte wel gewoon een product die je aan klanten biedt dus het moet wel goed zijn. Ik ben allang blij dat het aan die crappie hifi setjes lag ipv mn opname deck.
 
ben net bezig met een nieuwe goedkope braakbal box, met 5 hele oude cassettes de muziek word eerst op een crappie mp3 prutser gezet daarna op cassette gezet in een witte video doos met een papieren T-shirt en de knipresten van dit jaars wietoogst er is altijd wel een iemand die'm voor 50ct meeneemt, verder smijten we ook regelmatig een gouden eikel het publiek in en degene die'm trug brengt krijgt dan een CD met de goedkope rotzak band, die in de WC van de studio akoesties is opgenomen met een speelgoed sint en een myfirst sony cassette drum ding een electriese plastic ukelille en speelgoed megafoon en gecircuitbent speelgoed
ga binnenkort nog een CD met m'n verstandskies erin maken en een cassette uitgaven met een gebeeldhoud hoesje tja, mot toch wat met me hobby
 
de074b43_755l9or.jpeg


Deze had ik vroeger, dat was pas kwaliteit!
 
En de goedkope deckjes uit het cassettetijdperk ook trouwens. Een beetje fatsoenlijk deck was toen al gauw zo'n fl. 500 of meer.

Toen ik zo'n 20 jaar geleden mijn huidige Sony kocht wist ik op de een of andere manier dat dat mijn allerlaatste cassettedeck zou worden. Passend bij bovenstaand plaatje: my last Sony dus. Ik had nooit geld voor de echt dure decks, dus het bleef bij een exemplaar van iets van 600 gulden. Maar hij doet het wel al 20 jaar, dus ik ga niet klagen. Vorig jaar nog de Benge loop series tape mee overgezet.
 
pas een yamaha KX-200 natural sound deck gekocht voor 5euro dat is het beste deck wat ik ooit in bezit heb gehad gelijk m'n denon weg gedaan
bij m'n computerwinkel verkopen ze fuji DRII tapes type 2 dus.
 
wat is de reden om op tape te releasen? ik bedoel je kan toch ook alle tracks op tape opnemen en terug naar cd zetten.?? zo heb je het geluid van tape op cd.
 
Back
Top