Album of EP uitbrengen op muziekcassette

wat is de reden om op tape te releasen? ik bedoel je kan toch ook alle tracks op tape opnemen en terug naar cd zetten.?? zo heb je het geluid van tape op cd.

Digitale releases via internet zijn tegenwoordig de primaire manier van muziekverspreiding. Een fysieke release is dus in zekere zin omslachtig/overbodig en meer een soort functioneel verzamelobject. Eerlijk gezegd ken ik niemand die nog actief fysieke media gebruikt, of dat nu lp's/cassettes/cd's/videobanden/dvd's/blu-rays zijn. Alles word gedownload of gestreamd en bij voorkeur mag het niks kosten (voor de gemiddelde burger).

Een fysieke release zou ik voornamelijk doen voor de fun, de liefde voor het format en om iets leuks te kunnen aanbieden aan mensen die interesse hebben in mijn muziek. Voor mezelf heb ik een release op cassette voorlopig geschrapt omdat ik mezelf niet meer dan een paar stuks zie verkopen en het al met al toch redelijk wat knaken kost om iets fatsoenlijks te kunnen aanbieden.

Als het puur gaat om de cassette sound dan hoeft een fysieke release natuurlijk niet en kun je de boel ook vanaf cassette digitaliseren of werken met een tape sound emulator.
 
Alle vormen van fysieke release komen toch wel de nodige kosten bij kijken en het is altijd maar de vraag hoeveel je ergens van verkoopt. Anno 2013 verkoopt zelfs een professioneel geperste cd niet meer zo geweldig en die worden alleen in oplages van 250+ stuks gemaakt. Plus Buma/Stemra nonsens voor mijn eigen Creative Commons materiaal. :okdan: Een digitale release kost vrijwel niks, dus daar blijft het voorlopig dan maar bij. Dat ik de digitale versies gratis weggeef speelt natuurlijk ook mee en dat maakt een fysieke release nog onverkoopbaarder. Dan heeft het alleen meerwaarde als een soort functioneel verzamelobject en zulke liefhebbers van muziek zijn er niet zo veel van. Volgens mij gaat bij deze groep ook meer de interesse uit naar vinyl.
 
Wel, ik heb hier nog een tapedeck staan. Als je een koper zoekt voor een cassette, let me know. Ik wil 'm wel, voor de gein. En ja, ik heb een boel nieuw vinyl.
Ik zou 'm op cassette cooler vinden (als in 10 * cooler) dan op zelfgebrande cd.
Op 'm eventueel te rippen heb ik hooguit enkele minuten nodig om de nodige prul aan te sluiten, dus als dat afschrikt - ik denk dat geen enkele release veilig is (tenzij je 'm in steen uithakt haha)
BTW ik ga 'm niet rippen om te verspreiden. iPromise :)
 
Kwestie van een unieke stank!
maar men laat over het algemeen geen scheet met als reden dat zo veel mogelijk mensen hem moeten ruiken nutuulk...
dan kan je beter mensen uitnodigen in een indoors ruimte van een niet al te aanzienlijke omvang om daar je kunstje te vertonen :D
 
Laatst gewijzigd:
Alle vormen van fysieke release komen toch wel de nodige kosten bij kijken en het is altijd maar de vraag hoeveel je ergens van verkoopt. Anno 2013 verkoopt zelfs een professioneel geperste cd niet meer zo geweldig en die worden alleen in oplages van 250+ stuks gemaakt. Plus Buma/Stemra nonsens voor mijn eigen Creative Commons materiaal. :okdan: Een digitale release kost vrijwel niks, dus daar blijft het voorlopig dan maar bij. Dat ik de digitale versies gratis weggeef speelt natuurlijk ook mee en dat maakt een fysieke release nog onverkoopbaarder. Dan heeft het alleen meerwaarde als een soort functioneel verzamelobject en zulke liefhebbers van muziek zijn er niet zo veel van. Volgens mij gaat bij deze groep ook meer de interesse uit naar vinyl.
Goh... als je dat nou tijdens het schrijven van je OP besefte was dit hele topc natuurlijk niet nodgi geweest
 
maar men laat over het algemeen geen scheet met als reden dat zo veel mogelijk mensen hem moeten ruiken nutuulk...
dan kan je beter mensen uitnodigen in een indoors ruimte van een niet al te aanzienlijke omvang om daar je kunstje te vertonen :D
Heb je het nou over je laatste optreden in De Petomaan?
 
maar men laat over het algemeen geen scheet met als reden dat zo veel mogelijk mensen hem moeten ruiken nutuulk...
dan kan je beter mensen uitnodigen in een indoors ruimte van een niet al te aanzienlijke omvang om daar je kunstje te vertonen :D

Nou ik denk wel dat je zoveel mogelijk mensen aan je scheet moet laten snuffelen, de liefhebbers van je unieke stank snuiven hem dan toch wel op.
 
de reden waarom je:

- muziek released is om het aan (zoveel mogelijk) andere mensen te laten horen...
- een scheet released is omdat je last van gas hebt...

2 compleet niet overeenkomende uitgangspunten, en daar ging het dus ff om vanaf post #105...
 
Laatst gewijzigd:
Goh... als je dat nou tijdens het schrijven van je OP besefte was dit hele topc natuurlijk niet nodgi geweest

Als iedereen alles eens van tevoren wist...

Er spelen natuurlijk ook meer dingen mee dan alleen de beschikbaarheid van chrome tapes en cassettedecks. Ik ga mezelf niet weer herhalen. Neem maar van mij aan dat ik echt serieus onderzocht heb of dit idee enige kans van slagen heeft. Ook i.c.m. de licentie die aan mijn muziek gekoppeld is.
 
Back
Top