Album of EP uitbrengen op muziekcassette

Heren, da's offtopic :frons:


[Van offtopic gesproken]
maar een backup CDR/DVDR moet je na een aantal jaren nutuulk ook weer backuppen...
Welzeker mijn waarde, maar die had ik blijkbaar niet (meer) op een HD staan ;)
Overigens, wees gewaarschuwd: Ook harddisks slijten!

[/Van offtopic gesproken]
schaamte.gif
 
de meerwaarde van het uitbrengen op tape zie ik niet trouwens maar da's ook niet belangrijk nutuulk...

De vraag is eigenlijk meer of een fysieke release anno 2013 überhaupt nog enige meerwaarde heeft. Zelfs cd's zijn zwaar op z'n retour en een hoop muziekzaakjes zijn reeds gesloten (of gaan binnenkort dicht). Tegenwoordig heeft een computer van een paar honderd euro al ongelimiteerde opslagcapaciteit (spreekwoordelijk). In ieder geval kun je makkelijk een paar duizend lossless audiobestanden opslaan. En een abonnementje op een streaming muziekdienst met toegang tot een paar miljoen tracks kost ook vrijwel niks, of je krijgt het gratis bij je internetabonnement. Daar kan sowieso geen enkele fysieke release meer tegenop. Wat dat betreft leven we in "the age of instant gratification".
 
Ondertussen heb ik nog antwoord gekregen van TEAC i.v.m. enkele vragen over de verschillen tussen de TEAC W-890R (normaal €299 maar bij een winkel gezien voor €269) en de TASCAM 202mkV (overal €399). Conclusie: optisch en mechanisch identiek ("The units are identical.").

Ik heb uiteindelijk gekozen voor cassettes i.p.v. MiniDiscs en binnenkort ga ik een nieuwe TEAC W-890R aanschaffen. Deze ga ik dan gebruiken voor het opnemen van albums/ep's/singles, om te experimenteren met verschillende soorten tape en gewoon het beluisteren van cassettes uiteraard. :P

Op deze website had ik trouwens nog wat informatie gevonden m.b.t. verschillende soorten tapes en voor welk soort muziek deze gebruikt kunnen worden. Voor synthesizermuziek wordt chrome type 2 tape aangeraden. Mensen die nog gesealde exemplaren in de aanbieding hebben kunnen me altijd contacteren via een privébericht.

Qua verpakkingsmateriaal, stickers en artwork ben ik nog wat onderzoek aan het doen. Maar vragen i.v.m. dat soort zaken hebben denk ik weinig te zoeken hier op Synthforum.
 
Ik vind het cool dat je op cassette gaat releasen :okdan:

qua drukwerk hoeft het niet veel te kosten, denk dat je er wel een paar op een A3 velletje kwijt kan. Uitknippen en in het doosje doen. Easy :okdan:

Zit toevallig weer eens op SF omdat ik opzoek ben naar een cassette recorder om mn drums doorheen te halen etc. :koffie:
 
Als het helemaal hipster moet dan natuurlijk uitsluitend opnemen op Teac Studio 52G Metal tapes he, met van die mini reels erin :-) heel vet :-)


TEACSTUDIO52CassetteTape.jpg
 
Als het helemaal hipster moet zijn, zou ik niet proberen studiokwaliteit na te jagen, maar het medium nemen zoals het is, met zijn charmes en tekortkomingen.

Tot ik er een plan mee heb, heb ik hier ook nog wat TDK D60 tapes liggen, nieuw en ingeseald. 8~
 
Laatst gewijzigd:
Weet iemand ook een bedrijf die cassettes maken?

Ik heb 1 in Canada weten te vinden maar zoals het nu lijkt is dat 80 dollar verzendkosten..

Het Engelse TapeLine Ltd is volgens mij de dichtstbijzijnde leverancier en al met al de goedkoopste optie.
http://tapeline.info/v2/cassette-duplication.html

@Wootson, hoe staat het er eigenlijk voor met je cassette's?

Helaas heb ik niks meer kunnen doen met het idee omdat ik op dit moment niet genoeg geld heb om alle kosten te dekken. Voorlopig zie ik hier ook geen verandering in. Ik kan mijn muziek op dit moment alleen uitgeven in digitale vorm via mijn eigen website (vrijwel kosteloos).
 
het is allemaal heel "hip" en "vintage" om cassettes te verkopen, maar hoeveel mensen kunnen/willen die nog afspelen?
niet iedereen heeft nog cassettedecks
 
het is allemaal heel "hip" en "vintage" om cassettes te verkopen, maar hoeveel mensen kunnen/willen die nog afspelen?
niet iedereen heeft nog cassettedecks

Inderdaad, niet veel mensen hebben nog een cassettespeler in huis. En om eerlijk te zijn heeft mijn hifi-torentje ook z'n beste tijd gehad. Digitale releases zijn tegenwoordig volgens mij het populairst. Van de fysieke formats zal de cd nog wel het meest verkocht zijn.

Dat cassettes opeens hip en vintage zijn (in het buitenland dan wel want in Nederland is hier niks van te merken) is voor mij niet een reden om het op cassette te releasen.
 
ej, ik koop nog heel veel kassetjes van nieuwe bands / solo artiesten
een kassette deck, koop je tegenwoordig bij de rommelmarkt voor zo'n max 50 euro
als het niet minder is, hetzelfde geldt voor platendecks ...

en kassette multitracks zijn n plezier om mee op te nemen btw ^ ^
 
Inderdaad, niet veel mensen hebben nog een cassettespeler in huis. En om eerlijk te zijn heeft mijn hifi-torentje ook z'n beste tijd gehad. Digitale releases zijn tegenwoordig volgens mij het populairst. Van de fysieke formats zal de cd nog wel het meest verkocht zijn.

Dat cassettes opeens hip en vintage zijn (in het buitenland dan wel want in Nederland is hier niks van te merken) is voor mij niet een reden om het op cassette te releasen.

Waarom cassette en niet reel-to-reel tape? Daar zijn op dit forum misschien nog wel wat potentiele afnemers voor te vinden ook ;-)
 
Back
Top