Venom VB303

Na enkele jaren is er eindelijk een publieke release van Venom VB-303 Windows VST
Dit is zonder uitzondering de meest waarheidsgetrouwe software 303 clone
Hij bootst perfect de sequencer na van het origineel, en klinkt ook heel goed :okdan:
jkaASr5.png


Download GRATIS: VenomVB-303v100.zip

Meer info op kvr audio
 
Nou als ik in Reaper de midi-noot afspeel om de VB te starten (weet uit mijn hoofd even niet welke) met sync aan dan start ie soms op tijd, soms een halve maat later en soms helemaal niet. Heb verschillende kanalen geprobeerd maar blijft random wat er gebeurt. Misschien doe ik iets verkeerd maar ik verwacht dan wel dat er steeds hetzelfde fout gaat en niet steeds iets anders.

Ok ik ben eruit, voor geinteresseerden:
- Gebruik voor trigger en buttons 2 aparte sporen.
- En vink bij VST settings "Don't flush synthesizer pug-ins on stop" aan.
:mega:
 
En blije mensen leveren weer goede muziek op, da's het belangrijkste toch?
Zolang het maar geen blije muziek is :bekdicht:
 
En blije mensen leveren weer goede muziek op, da's het belangrijkste toch?
Zolang het maar geen blije muziek is :bekdicht:

Volgens mij wordt de beste muziek nog steeds gemaakt door depressieve muzikanten.
 
Maar nog even OT.
MIDI werkt wel, leuk hoor, maar maakt het wel weer gewoontjes.
Ik denk dat de echte fun, zoals de maker ook probeert duidelijk te maken, in de sequencer zit. Ben dus toch aan het stickerplakken gegaan. Krijg ik ook echt een nostalgisch gevoel bij!
8~
 
MIDI werkt wel, leuk hoor, maar maakt het wel weer gewoontjes.
Ik denk dat de echte fun, zoals de maker ook probeert duidelijk te maken, in de sequencer zit.
dat zeker maar het invoeren van nootjes in diezelfde sequencer kan nutuulk makkelijker...
is het jou al gelukt dan om op de sequencer een riedeltjes in te kloppen?
 
Goede muziek is vaak niet om aan te horen. Geef mij maar vrolijke up-tempo edm.

Happy hardcore? :)

K ga het wel ff checken, maar da's dan echt alleen voor de funfactor. Het grootste nadeel van de 303 sound is dat je gelijk de 303 sound hebt en daar verder niet heelveel van kan afwijken. Heel effectief als je dat wilt, maar als je het net niet wilt (of als bij-element) dan overheerst het de track teveel.

Daarnaast, denk dat je 'state of mind' niet zoveel uitmaakt voor muziekmaken. Zolang je maar in de flow kunt komen. En voor mij althans, als je ff wat minder voelt, is dat lastiger (ook omdat studio dan vaak een zooitje is, je teveel afgeleid bent, niet genoeg kan focussen etc.).
 
is het jou al gelukt dan om op de sequencer een riedeltjes in te kloppen?


kort samengeval niet zo moeilijk hoor.

clear de pattern (clear + pattern inhouden)
ga naar pitch mode, druk wat noten in
ga uit pitch mode
ga terug in pitch mode, gebruik write/next om de noten te horen, voeg ondertussen accents, up, down, slide info in
dan moet je nog time mode doen, dit kan in realtime (tap entry: druk op play en druk clear, gebruik write/next om de noten te plaatsen op het tempo van een metronoom) of per stap (time mode, 3 knopjes eronder gebruiken)

en klaar ;)
(volgorde mag je door elkaar halen)
 
Haha heerlijk dit, ik zou 'm ten eerste gewoon op intern laten.
Dan heb je een stuk minder rare dingen.
Eerst time-mode gates aanmaken daarna pitch doen volgens mij.
Kan je later toch aanpassen.
:eureka:
 
errrrm...

ik klik (en houd hem ingedrukt) op CLEAR en met het keyboard druk ik op C-4 om pattern 1 te wissen?
als ik daarna op PITCH MODE wil klikken dan gaat dat niet... eigenlijk werkt daarna niets meer...

nope, dit gaat allemaal echt niet lukken... next! :D

eerst die knop in het midden van pattern play naar pattern write zetten uiteraard :P
 
eerst die knop in het midden van pattern play naar pattern write zetten uiteraard :P
daar stond 'ie al op :koffie:
Haha heerlijk dit, ik zou 'm ten eerste gewoon op intern laten.
Dan heb je een stuk minder rare dingen.
nou vooruit, nog 1x dan...
 
En straks ook mooi patterns uitwisselen tussen de Xoxbox en Venom, via Conbox. :D
 
Werkt niet op Ableton Live.

wat werkt niet?



misschien werkt het ook wel niet helemaal goed in renoise en dat ik er daarom weinig zinnigs uit krijg...
heeft iemand het al in renoise geprobeerd?
volges mij moet dat wel lukken, de ontwikkelaar heeft ook renoise staan
waarschijnlijk iets met je midi kanalen instelling?
 
Back
Top