Venom VB303

Na enkele jaren is er eindelijk een publieke release van Venom VB-303 Windows VST
Dit is zonder uitzondering de meest waarheidsgetrouwe software 303 clone
Hij bootst perfect de sequencer na van het origineel, en klinkt ook heel goed :okdan:
jkaASr5.png


Download GRATIS: VenomVB-303v100.zip

Meer info op kvr audio
 
Ik krijg hem helaas niet aan de praat, terwijl ik doe wat in de manual staat. Maar unzippen geeft al niet de bestanden die in de manual staan.

Paul
 
Ik krijg hem helaas niet aan de praat, terwijl ik doe wat in de manual staat. Maar unzippen geeft al niet de bestanden die in de manual staan.

Paul

de eerste keer dat je je DAW opstart zullen die bestanden aangemaakt worden.
 
foutje bedankt; te veel werk om een klein riedeltje in te kloppen met deze exact dezelfde moeizame interface...
misschien leuk voor kenners die hem 1:1 willen vergelijken maar voor de rest, nee...
met dit soort designs geef ik (als niet geheel vies van softsynth zijnde) diegene die altijd roepen "pfff softsynths, da's alleen muisklikken" groot gelijk...
 
als je het gewoon bent werkt de sequencer net sneller.. maarja..
idd lastig dat je met midi keyboard moet werken, beetje de schuld van Synth Edit denkik
 
Mag ik vraagtekens zetten bij de claim "Dit is zonder uitzondering de meest waarheidsgetrouwe software 303 clone"?

Bij deze.
 
foutje bedankt; te veel werk om een klein riedeltje in te kloppen met deze exact dezelfde moeizame interface...
misschien leuk voor kenners die hem 1:1 willen vergelijken maar voor de rest, nee...

De sequencer van de TB-303 is toch wel een heel belangrijk ingrediënt voor de typsische 303 basslines, doe dat maar eens met de standaard sequencer van Cubase/Live/Logic/etc
 
De sequencer van de TB-303 is toch wel een heel belangrijk ingrediënt voor de typsische 303 basslines, doe dat maar eens met de standaard sequencer van Cubase/Live/Logic/etc
ik had het niet zozeer over de sequencer als wel de interface voor het inkloppen van de noten en timing etc maar da's geen probleem meer aangezien het ook via MIDI kan...

en de knobs waren eerst niet zichtbaar maar nu ineens wel :? het waveform schuifje is wel heel erg klein trouwens :D
 
Mag ik vraagtekens zetten bij de claim "Dit is zonder uitzondering de meest waarheidsgetrouwe software 303 clone"?

Bij deze.


omdat geen enkele andere clone de sequencer (inclusief trackmode en alle quirks) nabouwt

en qua sound mag ie er ook wel wezen vind ik :okdan:

ik ken geen andere clone die dichter bij het origineel ligt.
hij doet het zelfs beter dan menig hardware clone
 
omdat geen enkele andere clone de sequencer (inclusief trackmode en alle quirks) nabouwt

en qua sound mag ie er ook wel wezen vind ik :okdan:

ik ken geen andere clone die dichter bij het origineel ligt.
hij doet het zelfs beter dan menig hardware clone

Ik heb voorheen wel veel met ABL2 geprutst van Audiorealism. Vond ik ook niet slecht. Maar jij zegt dat deze nog beter klinkt? Helaas geen mac versie nog, dus proberen kan ik hem (nog) niet.
 
Mac versie moet je niet verwachten (jammer genoeg)
De plugin steunt op synthedit (http://www.synthedit.com) waardoor een mac port niet echt evident is.
De maker heeft ook geen mac, laat staan dat hij er ooit één gezien heeft.
 
omdat geen enkele andere clone de sequencer (inclusief trackmode en alle quirks) nabouwt

en qua sound mag ie er ook wel wezen vind ik :okdan:

ik ken geen andere clone die dichter bij het origineel ligt.
hij doet het zelfs beter dan menig hardware clone

ABL2 doet dat ook allemaal en klinkt prima, verder ook gewoon AU/VST en geen synthedit shit
 
ABL2 doet dat ook allemaal en klinkt prima, verder ook gewoon AU/VST en geen synthedit shit

ABL2 kloont de sequencer niet.

ABL heeft een wiel heruitvinden sequencer zoals x0xb0x en andere pogingen.


Niets mis met synthedit "shit". GUI schrijven is lastig en tijdrovend, synthedit maakt dat makkelijk zodat kan gefocust worden op de synthese
 
ABL2 kloont de sequencer niet.

ABL heeft een wiel heruitvinden sequencer zoals x0xb0x en andere pogingen.


Niets mis met synthedit "shit". GUI schrijven is lastig en tijdrovend, synthedit maakt dat makkelijk zodat kan gefocust worden op de synthese

Nou als ik iets een drama vond op een echte 303 was dat programeren wel.....was blij dat ik er vanaf was. Dus of dat nu een pluspunt is....

En ik heb nog niet iets gehoord gemaakt met synthedit wat me kan overtuigen sorry....Het grosso modo klinkt/klonk echt wel zaad, ik skip die handel standaard

BTW PC only vind ik echt wel suf....zelfde als mac only uiteraard

Voor de rest ieder ze meug natuurlijk

Ik vind dit wel lekker werken zo :p

7351114736_cb2a3a250b_b.jpg


EFIT: ik zie dat die plug gratis is...nou ja dan kan je er geen buil aan vallen ofc.
 
Back
Top