Tr 808 extra punch meegeven.

Nou als je naar sommige oude electroplaten luisterd b.v.klinkt dat toch veel punchier dan een droge 808 zo uit het vuistje

MID EQ naar boven met de sweep naar achter maakt het ook punchier (gewoon op alles)
 
Ik weet wat je bedoelt en het is zeker een goeie truuk die ik zelf ook toepas....compressie over losse drumsounds zodat ze wat meer sustain hebben; bij de 808 clap werkt dat bijvoorbeeld ook erg lekker. Maar dat je met een (normale) compressor ook meer dynamiek kan maken klopt natuurlijk niet, want die kan echt alleen maar het tegenovergestelde (reductie van dynamiek). Juist daardoor, omdat je de pieken afvlakt, kan je de drumsounds harder in je mix gooien en zijn de klanken dus meer "aanwezig". Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat we in dit draadje allemaal een net iets andere opvatting hebben van het begrip "punch" - en ik weet ook niet of de mijne wel correct is :)

Nou dat bedoel ik dus juist niet, je vlakt de pieken niet af naar 1 nivo maar ik maak ze juist harder, als je de attack instelt wordt er in de attack fase helemaal niets gecomprest, dat gebeurt daarna pas en idd je krijgt er wel meer sustain van maar het level gaat wel naar beneden en is het vershil tussen attack en tail groter.
Dan kan je ze ook beter mixen omdat je alleen de attack harder maakt en het geluid dus opvallender wordt, juist als je het naar 1 nivo comprest kan je het niet harder mixen want je smeert juist zo alles dicht.
Dit werkt voor eigelijk alle drumgeluiden wel goed.
 
gewoon geen individual outs gebruiken maar gewoon de main out, dan drukken de sounds elkaar op een prettige manier weg. voor mijn 909 gebruik ik ook geen losse outs meer maar de mono main out, klinkt veel dikker.
 
gewoon geen individual outs gebruiken maar gewoon de main out, dan drukken de sounds elkaar op een prettige manier weg.

Bij de 808 hier klinkt de BD echt een stuk beter als je hem uit zijn individuele out haalt. Boom/tik ratio lijkt beter...
Voor de andere geluiden gebruik ik ook de main out, om dezelfde reden..
Het mooiste vind ik nog de SD's die door de biet worden weggedrukt en dan soms net te laat komen!
 
Ik weet ook niet hoor.... m'n 808 stompt zowat alle andere drumdozen stront in de ogen. Wat je kan doen om het vieze randje te krijgen is inderdaad je gaan op je kanaal flink oversturen. Wel de decay op je 808 dicht zetten dan, anders slibt je mixer dicht.
 
gewoon zonder EQ compressie niks kaal in je mixer? Klinkt toch meer als wollige geitebrei toch als je hem echt wil laten punchen moet je er toch wel wat aan sleutelen
 
vast al eerder gezegd, eerst je drums op band zetten. lekker beetje tegen het rood. krijg je lekker band saturation daarna de rest van je trek bij voegen dan heb je al 2 keer band compressie op de drum partij.
 
gewoon zonder EQ compressie niks kaal in je mixer? Klinkt toch meer als wollige geitebrei toch als je hem echt wil laten punchen moet je er toch wel wat aan sleutelen

Heb ik geen last van. Maar de 808 van Ernest Zuurkool met vette jus klink anders dan die van mij.
 
Verdun je niet je geluid enorm met zo'n pedaal?
Veel spullen van behringer vind ik of te veel ruis toevoegen, of het algehele signaal wat er door heen komt verdunnen.
Ze hebben wel wat dingen die ik wel weer ok vind klinken, misschien is dit er zo een.
 
ik heb diverse TR808s gehad en droog is het echt......droog

Zowiezo alles apart uitsturen. en dan lekker HP op je HH en Cymbals (snij maar weg met een 6db filtertje tot 2500 hz jatog) . en dan zeker een beetje mid 2K omhoog op de snare.


BD is een verhaal apart, bij mij werkte die het beste met een dikke stijle notch/peakfilter op 54 Hz en dan omhoog rampen om je ramen mee te laten trillen :P

Dan alles weer te samen summen op een bus en dan lekker mono door een MF101 / Ebbe of Culture Vulture ofzo
 
door te side-chainen kan je de kick er punchier uit laten komen omdat alle andere muziek dan even weggedrukt wordt en de kick dan beter hoorbaar is. dus de kick op een los kanaal zetten, weinig decay geven en als trigger voor de side-chain gebruiken.
 
door te side-chainen kan je de kick er punchier uit laten komen omdat alle andere muziek dan even weggedrukt wordt en de kick dan beter hoorbaar is. dus de kick op een los kanaal zetten, weinig decay geven en als trigger voor de side-chain gebruiken.

Ik gebruik soms ook bijvoorbeeld een rimshot of iets anders met een hele korte decay als sidechain input. Op die manier heb je wat meer controle met de release van de compressor, en kun je de decay van je kick langer laten.
 
Hmmmm, de ene 808 is de andere ook niet.

Oude F.U.S.E. tracks, jummie. Niks extra's nodig.
 
Nou als je naar sommige oude electroplaten luisterd b.v.klinkt dat toch veel punchier dan een droge 808 zo uit het vuistje

MID EQ naar boven met de sweep naar achter maakt het ook punchier (gewoon op alles)

Is dat niet ook vaak een R8? Of een MPC? Keith Tucker vertelde me ooit dat ie veel meer met een R8 deed dan met een 808/909. Die snappie snares kopen daar ook uit.
 
Back
Top