Tr 808 extra punch meegeven.

schmutz

Dr.Patient
Lid sinds
24 juli 2012
Berichten
304
Locatie
Ergens op Leidse
hallo
Zit even te kijken naar wat disto pedaatljes om mijn 808 drums net even dan vieze randje mee te geven. Zelf op de mixer de gain opschroeven krijg ik m toch niet helemaal.

Nu hoeft het echt geen volledige scheur sound te worden, maar gewoon even dat extra randje.

Gebruik een soundcraft efx8 mss iemand daar ook tips mee om hem wat op te schroeven?
 
moog mf-101 filter, drive open op dat ding en gaan.
 
hallo
Zit even te kijken naar wat disto pedaatljes om mijn 808 drums net even dan vieze randje mee te geven. Zelf op de mixer de gain opschroeven krijg ik m toch niet helemaal.

Nu hoeft het echt geen volledige scheur sound te worden, maar gewoon even dat extra randje.

Gebruik een soundcraft efx8 mss iemand daar ook tips mee om hem wat op te schroeven?

tube ..duw m door een tube overdrive ..niet te veel drive
:engel:

knijp m wat af dmv compressor .. :eureka:
 
Yep! ...maar maak wel eerst een goed afgemixte beat zou ik zeggen.

Ik bedoel eigelijk compressie op de afzonderlijke klanken van de 808 die wat puch missen zoals de kick, ratio 4, treshold even zoeken op wat meteruitslag of gehoor, release op ca 250ms en spelen met de attack voor je punch, eventueel treshold en ratio nog tweaken, komt altijd goed als je een beetje compressor heb.
 
Compressor Sustainer Boss CS serie (dus met sustain effect, niet alleen compressor) Behringer heeft er ook een 20 euro kloon van ofzo

images


images
 
Onder "punch" versta ik zelf meer "geluidsdruk" en als één machine dat heeft, dan is het wel de 808. Gewoon met een simpele mono out over de monitors klinkt die bak zo recht in your face dat de meeste andere drums erbij verbleken. Met een compressor kan je hem natuurlijk wel een beetje temmen, zodat de dynamiek wat vlakker wordt en het totaalvolume dus wat omhoog kan. En als het gaat om een rauw randje (distortion etc.) om hem een wat ander karakter te geven dan is er zoveel mogelijk....

Ik weet niet of je een Sherman Filterbank hebt, maar daar kan je al heel veel kanten mee op. Om het subtiel te houden zou ik dan niet te scheutig zijn met de dry/wet regelaar :) Gewone distortion pedaaltjes zijn er natuurlijk ook in overvloed.
 
Ik heb een soundcraft ghost, in principe kan ik een signaal al compleet vernielen met een kanaal,
meestal blijft de 'punch' beter in takt door hem door te lussen naar meerdere kanalen, en evt nog wat pedaaltjes e/d tussen de lussen eigenlijk. En dan de gain op verschillende kanalen tweaken (eq kan ook helpen, probeer cutten en boosten zou ik zeggen) als je dan op t einde een goeie compressor gooit, er van uit gaande dat je niet voor elk kanaal een apparte compressor hebt zou je wat meer variatie in je resultaat moeten kunnen bereiken.
 
Akai s612
quote:
There is an article on the SOS website featuring Michael H Brauer where he discusses his approach to mixing Coldplays album. In the article he talk of how he uses an Akai S612 to process the bass guitar.

"I don't use it as a sampler, but as a distortion device. If you put the Akai in microphone mode and you overload it, you get really nice warm distortion that you don't really notice, but it sounds good. If I want something more vicious than the Akai, I'll use the [Thermionic Culture] Culture Vulture instead"
Secrets Of The Mix Engineers: Michael Brauer

Ik heb geen 808 meer maar als jij of iemand anders een loopje post kan ik hem wel door de 612 halen, aan de gain draaien en hier weer posten als voorbeeld.

Daarnaast is het natuurlijk ook een fantastische sampler!
 
bmr-color-cat-mes-05.jpg

half rack filter van boss de onderste
 
Onder "punch" versta ik zelf meer "geluidsdruk" en als één machine dat heeft, dan is het wel de 808. Gewoon met een simpele mono out over de monitors klinkt die bak zo recht in your face dat de meeste andere drums erbij verbleken.

Ik vind de 808 nou echt typisch zo'n back die pas na goede bewerking met eq compressie en FX klinkt als wat we allemaal gewend zijn hoe een 808 hoort te klinken. Zo droog klinkt het al snel als een orgelritmebox met een overdreven bassdrum. En ja ik heb zelf een 808. Nou zijn er ook vrij grote verschillen tussen de 808's De mijn klinkt misschien niet als 1 van de vetste maar ik heb er hiervoor 1 gehad die echt heel dun klonk. Vooral de snare heeft veel nodig om echt punch te krijgen en niet als een dun tikje te klinken
 
Akai s612
quote:
There is an article on the SOS website featuring Michael H Brauer where he discusses his approach to mixing Coldplays album. In the article he talk of how he uses an Akai S612 to process the bass guitar.

"I don't use it as a sampler, but as a distortion device. If you put the Akai in microphone mode and you overload it, you get really nice warm distortion that you don't really notice, but it sounds good. If I want something more vicious than the Akai, I'll use the [Thermionic Culture] Culture Vulture instead"
Secrets Of The Mix Engineers: Michael Brauer

Ik heb geen 808 meer maar als jij of iemand anders een loopje post kan ik hem wel door de 612 halen, aan de gain draaien en hier weer posten als voorbeeld.

Daarnaast is het natuurlijk ook een fantastische sampler!

Hell yeah!

Inderdaad de 612 is daar echt heel geschikt voor. Ik sample bijna al mijn drums met deze bak. Kan je nog meer karakter geven met de start en stop schuitjes.
iedereen aan de 612!
 
Met compressie kan je ook meer dynamiek maken he, als je de attack wat hoger zet zodat de "" attack" van bv de kick niet gecomprest wordt en de tail wel dan wordt de attack dus ook harder dan de tail, en dus meer dynamiek.
Dat bedoel ik met punch, alles platwalsen hoeft helemaal niet met een compressor.

Ik weet wat je bedoelt en het is zeker een goeie truuk die ik zelf ook toepas....compressie over losse drumsounds zodat ze wat meer sustain hebben; bij de 808 clap werkt dat bijvoorbeeld ook erg lekker. Maar dat je met een (normale) compressor ook meer dynamiek kan maken klopt natuurlijk niet, want die kan echt alleen maar het tegenovergestelde (reductie van dynamiek). Juist daardoor, omdat je de pieken afvlakt, kan je de drumsounds harder in je mix gooien en zijn de klanken dus meer "aanwezig". Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat we in dit draadje allemaal een net iets andere opvatting hebben van het begrip "punch" - en ik weet ook niet of de mijne wel correct is :)


Ik vind de 808 nou echt typisch zo'n back die pas na goede bewerking met eq compressie en FX klinkt als wat we allemaal gewend zijn hoe een 808 hoort te klinken. Zo droog klinkt het al snel als een orgelritmebox met een overdreven bassdrum. En ja ik heb zelf een 808. Nou zijn er ook vrij grote verschillen tussen de 808's De mijn klinkt misschien niet als 1 van de vetste maar ik heb er hiervoor 1 gehad die echt heel dun klonk. Vooral de snare heeft veel nodig om echt punch te krijgen en niet als een dun tikje te klinken


Ik heb nog steeds mijn eerste 808 en kan dus ook niet meepraten over verschillen. Je zal ook wel gelijk hebben, maar het verbaast me wel dat die verschillen dan zo groot kunnen zijn. Een orgelritmebox als je hem onbewerkt aan je tafel hangt, dat haal ik er toch echt niet uit :D
 
Op zich is het wel een zwoele orgel ritmebox.......heb er twee gehad, choco bruin en die klonken wel rauw.
Die van mij ging standaard door een MS-20 heen....voor dat randje.
 
Pompen met die compressor! Lekker het volume hoorbaar lager maken met een compressor als die 808 kick begint, eventueel met een side-chain op de lage frequenties als je compressor die heeft.
 
808 wat meer punch meegeven? weleens goed naar die sound geluisterd dan? een kale 808 in een mix is vaak al genoeg
 
Back
Top