Niks mis mee natuurlijk, maar ik denk dat de platte vijgen zich meer in moderne producties bevinden dan in bijvoorbeeld ouwe Detroit techno. Vervelende is dat mensen tegenwoordig nu eenmaal van platte vijgen zijn gaan houden
Ik denk dat je eens goed moet luisteren naar DeadMau5 - Album title goes here. Als jij de bassdrums en bassen die daaruit klinken (nb op CD) 'plat' noemt...Sorry, maar leg je 'ouwe' Detroit techno vinyl daar naast en besluit zelf. Moddervette dynamiek waar alles uit de jaren 90 niet eens beter klinkt dan een kartonnen doos. En das perfect te begrijpen als je leest welke ubermoderne, high-tech wordt gebruikt om dat soort producties te mixen, masteren daar waar de 'ouwe' techno slechts werd gemaakt is een gemiddelde slaapkamer homestudio met dito apparaten. Nostalgie doet toch wat met een mens he. Of er is wat mis met je oortjes... ? Je mag stellen dat de basdrum intussen gelukkig terug wat normaler qua balans gemixed wordt in vergelijking met vele ouwe Detroit waar het zo erg was dat je soms nog nauwelijks iets van de rest van de muziek hoorde en alleen maar hopeloos gebeuk van een 909 bd met HH totaal uit balans op de voorgrond zat.
Net dat fenomeen typeerde die stijl maar heeft niets te maken met dynamiek en warme bass die we vandaag halen dankzij moderne techniek waar in de 90'ies absoluut nog geen sprake van was.
De Maxxbcl maakt niks plat. Integendeel. Maakt alles supervet, dik en laat de boel ontploffen.
Dat mag ook wel voor een 'apparaatje' van meer dan 3.000€ dat intussen nagenoeg standaard in elke high-end studio en PA-rig zit. Kom 'm gerust eens huren en daarna mag je zelf conclusies trekken.