Arturia KeyLab controller keyboards

Na de MiniLab controller komt Arturia nu met de KeyLab, en een stevig ogende serie controller keyboards of zoals ze het zelf noemen ‘hybrid synthesizers’. Deze is er in een 25, 49 en 61 toetsen uitvoering.

Keylab613_650.png


Een aantal specificaties:
  • Semi weighted keys with velocity and aftertouch
  • Controllers: 2 clickable encoders, 11 encoders, 9 sliders, Pitch bend and Mod Wheel, 6 transport switches, 15 control buttons, octave up/down buttons
  • Connectors : MIDI in & out, USB, Sustain pedal, Expression pedal, Aux footswitch, Breath controller inputs
  • High quality aluminum and wooden construction
  • General purpose universal MIDI controller
  • Analog Lab software
  • MIDI Control Center software
  • Voor de 49 en 61 toetsen versies: 16 touch and pressure-sensitive pad

Meer informatie: http://www.arturia.com/evolution/
 
Controller met 5000 klanken,ziet er niet slecht uit en ben toe aan en nieuwe controller.Schijnt dat die toch goed en stevig gebouwd zijn bij arturia.
 
Nou, ik las ergens op dit forum dat bij smackos er diverse knoppen gewoon vanaf gevallen waren.
Schijnen er dus er los op te zitten die kapjes.....

Ziet er wel mooi strak uit en met de 2 x adsr schuiven kan ik er ook best weleens zin in heben als mijn huidige midicontrollerkeybaord kuren gaat vertonen.
 
Ook al een prijs bekend?
 
Ik hoop dat de kwaliteit van het klavier beter is dan de m.i. onacceptabel krakkemikkig aanvoelende zooi op de "Analog Experience".
 
Ja ik ben ook benieuwd naar die controller: ik wil een nieuwe controller met meer toetsen en deze staat ook op het lijstje. Ik hoor echter zeer wisselende verhalen over de kwaliteit van die Arturia controllers.

Ik heb trouwens even nagevraagd: die Analog Lab software gaat de Analog Labatory, Player en Factory vervangen op den duur.
 
Heb 3 weken geleden de Laboratory 61 aangeschaft van hun, erg tevreden over zowel de software als de controller (voor dat geld dan) De toetsen hadden iets zwaarder uitgevoerd mogen worden, maar het hele apparaat is stukken beter dan het novation ding dat het bij mij vervangen heeft
 
Welk Novation ding was dat? Ik heb een sl mk2 en die is qua klavier echt heel goed (fijn) vind ik. Als deze Arturia 61 controller vergelijkbaar is dan ga ik 'm kopen. Maar eerst zelf eens voelen, het is nogal een persoonlijk iets natuurlijk.
Toch wel alvast een +1 voor de looks!
 
Het is toch mooi hoe Synthforum mij altijd aan het twijfelen kan brengen over de aanschaf van gear: ik wil binnenkort een nieuwe controller gaan aanschaffen met 61 keys. Ik twijfel tussen een Novation Impulse, M-audio Axiom pro en deze nieuwe Arturia. Bij elk product is er altijd wel iemand op internet die zegt dat het superslecht is, plastic speelgoed blahblah.
 
Het is toch mooi hoe Synthforum mij altijd aan het twijfelen kan brengen over de aanschaf van gear: ik wil binnenkort een nieuwe controller gaan aanschaffen met 61 keys. Ik twijfel tussen een Novation Impulse, M-audio Axiom pro en deze nieuwe Arturia. Bij elk product is er altijd wel iemand op internet die zegt dat het superslecht is, plastic speelgoed blahblah.
Het is ook allemaal plastic rotzooi, maar it does the job.
tenzij je een zwak voor houten zijkantjes hebt, dan is deze natuurlijk ideaal.
 
Het is ook allemaal plastic rotzooi, maar it does the job.
tenzij je een zwak voor houten zijkantjes hebt, dan is deze natuurlijk ideaal.

De Arturia Keylab is niet van plastic maar van " High quality aluminum and wooden construction".

Dat neemt niet weg dat t High quality aluminum and wooden construction rotzooi kan zijn.

klik sonic state filmpie
 
Ja leuk dat alumnium maar de toetsen zijn toch het belangrijkst IMO

Ben ik helemaal met je eens. Wat ik ook altijd belangrijk vind is hoe stevig de draaiknoppen en sliders aanvoelen.

Helaas is er (zover ik kan bedenken) maar één manier om daar achter te komen en dat is ze zelf proberen en vergelijken. Kost je een dag om te proberen en wat extra tijd om een winkel te vinden waar ze de kandidaten hebben staan, maar dan kan je wel een veel betere keuze maken dan vanaf een de meningen die je in reviews en elders op internet leest.
 
De knoppen van die 61 Lab voelen goed, mod w/pitch bend ook, sliders minder vind ik. Afwerking etc. is allemaal heel keurig en degelijk, behoorlijk gewicht ook. Maar ik had graag iets zwaardere toetsen gehad :) Maar goed ik ben ook de Motif toetsen gewend en die zijn top.

De 4 drumpads gebruik ik eigenlijk niet want ik heb een Akai MPD18
 
Back
Top