Nord Lead 4

Het is dan duidelijk de Nord Lead 4!

attachment.php


Key features
  • 4-part multi-timbral with 4 separate outs.
  • 2-Oscillator Virtual Analog Subtractive synthesis with Frequency Modulation, Hard and Soft Sync and True Voice Unison.
  • Morph and Variation performance controls.
  • Wavetable synthesis, including unique Formant Wavetables.
  • 12/24 dB Low-pass, High-pass, Band-pass filters section plus transistor and diode ladder filter simulations.
  • 2 LFO/Arpeggiator sections and Mod Env section with flexible routing possibilities.
  • LFO, Arpeggiator and Delay can be synchronized to the Master Clock (or external MIDI-Clock).
  • Crush, Talk and Distortion, Reverb, Delay effects (available per slot)
  • 2x oversampled sound engine.
  • 49-key velocity sensitive keyboard (C-C) (Not Nord Lead 4R).
  • USB MIDI.

p.s. er was al een draadje, maar toch wel voorpagina waard lijkt mij.
 

Attachments

  • nl4_slide4.jpg
    nl4_slide4.jpg
    66,7 KB · Bekeken: 62
Polyfonie ook al bekend?
 
zal wel weer lekker prijzig zijn dat clavia spul
 
clavia spul is altijd wel heel erg goed gebeouwd, daar kun je niks over zeggen, duur wel.
qua klank.. nja, wel goed maar ik werk liever met echte analoge synths die wat beperkter zijn.
100 multi's layering etc wie gaat dat in godsnaam gebruiken?

Ok, ik heb een andromeda, dat is al zo uitgebreid dat je de helft van de opties niet gebruikt.
wavetable is dan wel weer interessant en bij nord kun je vrij makkelijk sounds layeren geloof ik.
 
voor de helft heb je nu een nordlead 3
 
oioi, bijna 2 ruggen, daar kun je een hoop andere synths voor kopen, andromeda bijvoorbeeld
 
ze zijn in goed gezelschap hoor, Moog maakt ook continu hele dure variaties op een thema alleen dan monofoon

zou dan toch liever een nordlead 4 hebben dan een moog voyager though...
 
Leuk hoor, een soort merge tussen de NL3 en de Wave van Clavia.

Maar ik ga toch lekker voor een Prophet12 :D

EDIT:

advance syncronisation possiblities....zoals midiclock sync...wow, revolutionair... Op die NL3 was het een goot zwabber festijn met die MIDI clock sync.
 
ze zijn in goed gezelschap hoor, Moog maakt ook continu hele dure variaties op een thema alleen dan monofoon

zou dan toch liever een nordlead 4 hebben dan een moog voyager though...


Ik vind een voyager er wel mooier uitzien, het oog wil ook wat. :P Het was pas echt nieuws als hij blauw of groen was geworden. :D
 
qua klanken maken zal een nordlead 4 toch veel veelzijdiger zijn dan een voyager
 
aftertouch boeit me echt niet er zitten genoeg knoppen op..

maar maak er dan 1495 euro van dat zou :okdan: zijn
 
aftertouch boeit me echt niet er zitten genoeg knoppen op..

Al zitten er een miljard knoppen op een synth uit 2013 (keyboard eraan dus hee) zonder AT is gewoon plebberig imo. Die JP50 heeft dat ook niet...ik vind dat behoorlijk nep. Want AT kan je spel expressief enorm helpen. Vooral als je 10 noot akkoorden aan het spelen ben is zo'n traploze AT een hele mooie modulatiebron..
 
Houd dat in dat de rest weer allemaal goedkoper wordt van Clavia??
 
Back
Top