Oude school house

Bass

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
10.063
beetje geexperimenteerd met 90s stijl house :)
goed?slecht?leuk?crap? of is het uberhaupt geen house?
 

Attachments

  • oudeschoolhouse.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 29
dat 2e basje wat erin komt vind ik minder interessant maar het wel een beetje hiphouse jaren 90 achtig wel cool gedaan, doe nog wat raps erin en je hebt een hiphouse plaat (en de lynn collins break erin niet vergeten) cool gedaan wel!!
 
Dat arpje dat erin komt op 32 s ligt niet lekker. Dat interfereert niet goed met de baslijn. Ze zitten elkaar m.i. in de weg.
Stukje dat op 1.13 begint is wel weer heel lekker

Nu waren die nummer toentertijd redelijk eentonig, dus dat is een beetje stijl eigen, want er gebeurt niet zo heel veel. In feite herhaal je 2x het zelfde raamwerk.

Al met al zitten er lekkere elementen in (zeker die basis bas), maar dus ook wat kritiek punten

Paul
 
Lekker Bass, kan hier wel wat mee, moet je vaker doen vind alleen die Woot woot niks
 
hm ik vind 16en arpeggio's altijd wel lekker eigenlijk

en dat knellen is zo analoog als wat man ;)
 
Vind het wel geinig maar het loopt op sommige punten niet helemaal lekker. Er zijn 2 basslines die qua timbre bijna identiek zijn en ook nog eens in hetzelfde octaaf gespeeld worden, dat bijt elkaar. Je zou 1 van de basslines kunnen filteren zodat alleen het laag nog hoorbaar is, en bij de andere juist andersom, een hipass-filter gebruiken. Dan bijt het niet meer.
Snare klinkt inderdaad heel whitenoise achtig zonder body. Deze layeren met bijv. een 909 snare voor de eerste paar milliseconden zou al heel veel doen en toch nog '90 blijven. Beetje compressie misschien met een attack van 20/30ms helpt denk ik ook.
En ik mis nog wel een hook om het tot iets te maken wat je nog herinnert na een tijdje. Dat is wel lastig, worstel ik zelf ook altijd mee.
 
Er zijn 2 basslines die qua timbre bijna identiek zijn en ook nog eens in hetzelfde octaaf gespeeld worden, dat bijt elkaar. Je zou 1 van de basslines kunnen filteren zodat alleen het laag nog hoorbaar is, en bij de andere juist andersom, een hipass-filter gebruiken.
bijv :W
 
ik maak het liefst soundscapes maar soms probeer ik eens iets met beats
 
Back
Top