Based As F*ck [House, Electro, Techno??]

Mister L.

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2013
Berichten
72


Deze lag eigenlijk al een tijdje op de plank. Beetje laten inspireren door Deadmau5 en Chemical Brothers... Mist misschien een beetje samenhang in het arrangement maar goed, eerste stap in het domein der house, zullen we maar zeggen...

Benieuwd naar de reacties!
 
Niet de stijl waar ik naar zou luisteren maar knap gemaakt in zijn genre, op den duur word ie wel erg vol maar dan juist mooi dat je alles nog hoorbaar houdt. ik heb het idee dat de clap net een paar ms te laat klinkt wat me net een klein beetje uit de groove haalt.
 
De vocal mag wel iets minder vaak herhaald worden, die hangt me na verloop van tijd wel wat de keel uit.

Het loopje dat rond 2:25 wordt geïntroduceerd is vet, die kan misschien nog wel wat meer naar voren gehaald worden. Nu laat je die vrij snel weer zakken ten faveure van die schreeuwlelijk.

Die 303 is ook tof, maar misschien een idee om die in het stuk direct na 3:38 iedere maat iets te moduleren (filter of distortion steeds iets verder open bijvoorbeeld); nu blijft die lange noot steeds precies steeds op dezelfde eindstand hangen. In de vier maten daarna doe je dat wel, dat klinkt meteen een stuk minder statisch.
 
Ja ik ben ook nog niet 100% tevreden met deze track en denk dat ik hem wel nog een keer ga her-arrangeren maar wist er op het moment ff niet meer uit te peuren.
 
hij mag nog wat meer funkie, die basslijn is bijna goed maar net niet om mee te kunnen met de klapperrr vd week
 
Lijkt me dat dit best goed kan werken op de dans vloer.
Ook lekker rauw.

Dit is de uitvinder van de term "based".


 

Vergelijkbare discussies

Back
Top