een clubiee voor het pubie

Sir dionysus

www.vangerwendesign.nl
Lid sinds
27 september 2012
Berichten
333
mijn nieuwe track mijn vriendin zegt dat het echt en club track is ik weet ik moest eerst die andere afmaken maar was een weekendje weg en had nieuwe inspiratie so here we are ik hoop dat jullie het wat vinden
 

Attachments

  • dope trackkk2.1.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 41
Laatst gewijzigd:
3 vragen:
Wie zijn de toasters?
Hoe heet het orgineel
Waarom loopt je instrumenten gedeelte uit de maat? De loops "trekken" staan niet helemaal strak in de maat.
 
Toasting is zeg maar de Caribische variant op rappen/MCen (dubcreator kom er maar in met een meer acurate omschrijving
Is dus niet van jou
De drumloop onder je lead is ook niet van jou, anders liep die synchroon namelijk
Blijft over de Afrojack fietspomp preset die je hier al 100x hebt gepost
Even los van het het feit dat combi dutchhouse/zumba/toasting al jaren beproeft is van Bob Sinclair tot RIO
Dus, je hebt een acapella van het net, met een drumloop van het net, en je speelt zelf 3 tonen en vraagt wat wij ervan vinden? Sorry man.....

Ik waardeer je doorzettingsvermogen maar hier kan ik toch niks mee?
Was je hier nou een heel weekend druk mee?
 
Hey Dyon.. Klinkt lekker :okdan: Vind die speelse timing dingetjes erg lekker...
Track leunt wel erg op die vocalen maar 't Is iig beter dan je laatste experimentje ;)

Op het SF zitten duidelijk nogal kritische luisteraars.. en dat is natuurlijk goed :okdan:
Als je hier wat post kun je kritiek verwachten, doe iets met de constructieve kritiek / tips want daar leer je van.
Mensen die je werk niet waarderen zullen er altijd zijn.. gewoon blijven maken wat jezelf leuk vind :)
 
Kijk Dion, ik waardeer je inzet, echt, je hebt ook smaak en een goed oor voor wat je ons voor wilt schotelen.
Laat ik het eens minder kritisch zeggen: Stop met het collages maken met andermans materiaal waar jezelf een lead overheen zet. Een hook schrijven kan je wel, maar er een track van maken lukt je nog niet
Focus op wat je NIET kan ipv wat je wel kan af te raffelen met het recyclen van andermans meuk
Of zoek een maatje die niet kan schrijven, maar wél kan produceren en je hebt een gouden team
Maar je blijft nu hangen en gaat niet vooruit, de riedels blijven leuk, maar de aankleding is afgeraffeld
 
Tja,

Ik vind het niet heel bijzonder ofzo.
maar als je percussie in een track zet,normaal
zorg je dat ook de toonhoogtes van die percussie in harmonie zijn met de rest.

en je kan duidelijk hooren dat hier de percussie helemaal niet rijmt met de rest.
 
Hey Raphie.. 'k ben bang dat Dyon niet bekend is met begrippen als [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_collage"]collages en Hook... dus ff kleine toelichting :)
 
Tja,

Ik vind het niet heel bijzonder ofzo.
maar als je percussie in een track zet,normaal
zorg je dat ook de toonhoogtes van die percussie in harmonie zijn met de rest.

en je kan duidelijk hooren dat hier de percussie helemaal niet rijmt met de rest.
Dat krijg je dus met loops.
 
Hey Raphie.. 'k ben bang dat Dyon niet bekend is met begrippen als collages en Hook... dus ff kleine toelichting :)
:okdan: de kritiek is positief bedoelt overigens, omdat ik hoor dat Dyon best wel ideeen heeft over hoe "hard te gaan" alleen moet hij nu leren daar tijd in te gaan steken, want behalve je matties op het schoolplein prikt iedereen verder door dit kunstje heen
 
Ik doe dit nooit naar goed een keer post ik.een track.zogenaamd een.collage met een loopje en een.vocal zou net zo goed dat loopje zelf kunnen maken maar avicii gebruikt ook.drumloops dus waarom ik.niet en dit id inderdaad een.makkelijke.track.was er ook.met.een uurtje mee klaar maar normaal.doe.ik.wel.gemiddeld 4 uurbober een track
 
Serieus tweede track waar ik.een loopje.inzet niet negatief bedoeld maar mischien.zou je willen.dat ik.een trucje.doe.zodat.je kan.begrijpen.hoe.ik.zoveelbmuziek.kan.maken.in.een korte tijd mischien.heb ik ook.wel.een.trucje.veel.zmoken
 
Raphie, doe niet zo moeilijk gast...ik rook ook lekker en mijn spanningsboog met tracks maken zit op 2 maanden per nummer. Om de zoveel tijd een echte release, op vinyl, niet die kijk mij nou op internet een stukje audio aanbieden voor wat euro's en ik ga met de kinderen 1 happy meal halen van de opbrengst stylo.
Dat is pas schoolplein.

Daarnaast kan iedereen loops gebruiken tot hij een ons weegt, het maakt je muziek niet slechter of beter.

Niet rot bedoelt overigens, maar zo nu en dan kan je wel weer gerelativeerd worden.

Gewoon blijven knallen met je tracks en vanzelf wordt je er beter in......
 
Ik zie niets fout om loops te gebruiken, maar om deze in sync/harmonie/blah blah goed te krijgen, moet je deze goed editten/resamplen zodra je je eigen sound kunt maken. Voor de rest, wat ik kan aanraden is:

"leer luisteren"

Je hebt goede ideeën maar je moet veel luisteren naar referentie tracks. Ik doe dat in proportie van 30/40 tracks luisteren in verschillende fases (eerst volledig, daarna in stukken om te horen welke instrumenten aanwezig zijn en hoe deze klinken, en ook nog eens om te luisteren naar de opbouw), pas dan -of andersom- beginnen met een eigen setje. Energie en plezier helpen enorm maar ook later de rust en de focus en kritisch luisteren helpt het best.

Als je in een verjaardag feestje alles in een keer opeet weet ik zeker dat je misselijk kan worden, dus eerst kleine porties kiezen en echt proeven. Met muziek is hetzelfde. Het is bijna onmogelijk om allerlei loops van miljoenen van de database tegelijkertijd gebruiken omdat deze erg leuk klinken allemaal maar in een track werken niet dus.

Amen... :halleluja
 
Back
Top