Raphie Grooves - Dunton Green

2e mix, nu over de X-Desk / X-Panda combo, dus ieder knaal z'n eigen fader
tevens de toneboosters Reelbus er weer even af (was too much) en de kick wat zachter
begint nu toch wel een volwassen mix te worden, heb nog een paar zaakjes gedaan, maar ff kijken of die opvallen :D
 
Zal straks eens kijken, misschien een echo die te lang doort ijlt
 
Ik hoor het zelf niet echt, maar zou idd de laatste uitdovende echo kunnen zijn. Verder lekker mixje wel.
 
het kabbelt in het begin wat voort, is ook een inleiding natuurlijk..

maarrrr vanaf 1:04 wordt het interessant.. dan komt er feeling in..
Maar waarom bouw je dat niet uit? dat stukje markeert een nieuwe gedeelte in je track.. daar begin hij... (voor mijn idee dan)

..maar het kabbelt vervolgens weer wat saai door.. er zit nog geen richting aan..

Ook drum variatie scheelt al een hoop is nu een statische loop (geen gesampelde loop - maar er is geen variatie in je drums)..
Hi hat variatie bijvoorbeeld.. langzaam je open hi hats langer maken ofzo.. dat soort dingen maken het interssant om naar te luisteren.. variatie over tijd..
 
Laatst gewijzigd:
Mooie geluiden die mooi bijelkaar passen maar misschien wel zo mooi dat het ook een beetje voortkabbelt zonder echt iets te zeggen...

Wel goed gemixed, dat dan weer wel.

Ik denk dat het zo commercieel wordt dat het zowat z´n doel voorbijschiet en niemand werkelijk zal storen maar ook niemand zou aanzetten tot koop (voor zover dat een doel zou zijn). Maar ik doe het je qua mix niet na...
 
Dat blijft ook mijn uitdaging, ik ben niet muzikaal avontuurlijk genoeg om dit naar een hoger plan te trekken.
Het blijft het vertalen van een emotie, maar de vertaling blijft steken door gebrek aan kennis.

Maar het mooi en technisch goed is voor mij een mooi compliment, aangezien het maken van sounds en samenstellen van een palet, het neerzetten van een sfeer, wel weer zaken zijn die me beter afgaan
 
Kick misschien iets platter, in de mix gaat ie wel, maar solo vind hem nogal nadrukkelijk aanwezig.

Op 1:21 gebeurt er iets spannends dat ik veel vaker en langer terug zou willen horen in meerdere variaties. Pads vanaf 2:27 klinken prima. Die pikes kun je inderdaad ook wat meer mee variëren, maar dat werd al eerder gezegd. En tot slot wil ik hem wel eens een stukje sneller horen, 8-10 bpm's erbij.
 
ik ben niet muzikaal avontuurlijk genoeg om dit naar een hoger plan te trekken. Het blijft het vertalen van een emotie, maar de vertaling blijft steken door gebrek aan kennis.

Waarom werk je niet met een ghosttrack? ter inspiratie voor je opbouw/arrangement?
 
Omdat het dan niet meer mijn ding is, ik wil niet "net zo iets doen als...... " (ook al komen er zo 5 in die zeggen dat dat exact is wat ik doe) ik hoor iets in mijn hoofd, neurie dat, probeer dat te vatten en dan uit te bouwen. Tracks opzetten is mijn uitdaging niet, van een leuk idee doorpakken tot vol arrangement met begeleiding, variaties, tegen melodieen etc, gewoon gebrek aan muziektheorie kennis
 
volgens mij blijf je een beetje in een dezelfde progressie, arrangement en percussie hoekje hangen met al je -house nummertjes.
dat idd... het is niet gedurft genoeg ofzo... en in dit geval (bijna) de hele tijd een A E A E A E basis... t'is een beetje een "BYD" zeg maar...
 
in die human keyboardman thread zeg je dit :

Het intens, integer, puur, compact en reflecteert perfect alles wat ik zelf ambieer,


en toch blijf je dit soort muziek maken?
waarom maak je niet eens iets orkestraals met bovenstaande erin?
 
heeft niets met kennis te maken maar met gevoel..
je bent je gear de baas dus ook jij kan je gevoel erin leggen
 
Bass dit is mijn beste vertaling van mijn gevoel.groter wil ik het niet maken
 
als je gevoel wilt overbrengen kun je eens beginnen met iets anders te maken dan die standaard 4 to the floor dance maar maak iets ala jarre of vangelis zonder die eeuwige beats maar met
mooie akkoorden en melodieën
 
als je gevoel wilt overbrengen kun je eens beginnen met iets anders te maken dan die standaard 4 to the floor dance maar maak iets ala jarre of vangelis zonder die eeuwige beats maar met
mooie akkoorden en melodieën
Bestaat er geen 4 to the floor met mooie akkoorden en melodieën?
 
Laatst gewijzigd:
oh ja!

equinoxe 4

maar dat is geen dance
 
Back
Top