Raphie Grooves - Dunton Green

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Kreeg van het weekend inspiratie, ff doorgepakt en dit is er van gekomen
122bpm.... genre? wie het weet mag het zeggen :P
 
genre?

gewoon 4 to the floor doe mij nog een breezer muziek ;)
 
nou ik schuif nog maar ff een halve liter de klok in m'n mik dan :D
 
DAT is het!

je moet ergens aan het water een tentje beginnen en als DJ je eigen tracks draaien!

feestjeeeeee :biertje::peukie::dj:
 
Genre, gewoon house, best lekker! Alleen de subbass is "iets" te aanwezig maar niet storend in ieder geval. Het enige, met zo'n geluidskwaliteit, als ik jou was zou ik een andere akkoordenprogressie gebruiken om hem minder vrolijk te maken, maar het is meer een kwestie van smaak. Nu is het meer van hetzelfde.

(ik wil graag best helpen met de akkoordenprogressie als je wilt)
 
Ja okey, door de speakers klinkt het hier toch goed hoor !! Congrats !!

Deze nacht had ik al eens gehoord op de HD-25 headphone's, maar daar kwam het helemaal niet tot z'n recht,,
 
klopt, krijg iedere keer weer andere ideeën, dus van alle baksel variaties zullen er wel 1 of 2 mixen uitkomen
 
De geluiden zijn goed gekozen en het klinkt erg strak allemaal, maar de compositie mist nog wel iets wat het speciaal maakt. Zeker tegen het eind mag er naar mijn smaak wat meer pit inkomen; misschien moet je meer de extremen opzoeken.

Maar al met al een prima begin voor een mooie track. Volgens mij kun je met een goede zanger(es) heel ver komen met zulke nummers.
 
Klinkt goed op zich.. heeft een beetje zo'm zonnebrillen, strandstoelen en palmbomen sfeertje. Het basje is een beetje onorthodox voor luchtige houseliedjes, en dat zie ik als progressie ;)

Het is wel een beetje erg klinisch, en dat terwijl je allerlei echte analoge bakken gebruikt voor zover ik weet. Het mag best iets meer karakter hebben van mij, maar dat is iets waar ik je geen kant en klaar recept voor kan geven.

Je kunt die synths misschien wat meer over de grens pushen.. gooi er een lekker smerig basgeluidje in of zo, of lekker gore stabjes.. misschien kan je ze door een bitcrusher gooien en daar mee spelen.. ik zeg maar iets ;)

Het punt is dat 'de luistereaar' in mijn optiek geprikkeld moet worden.. iets moet de aandacht trekken en hem/haar meenemen in de song, als het ware. Die hele nette bliepjes bijvoorbeeld zijn musikaal correct, maar tegelijkertijd zijn ze ook oersaai. Zorg er voor dat het leeft in je nummer, en zo af en toe mag het best een beetje wringen. Die stabjes zijn ook weer precies dat ritme dat alle stabjes in alle soortgelijke nummers ook zijn.. Volgens mij moet daar iets anders voor te bedenken zijn.
 
Bedankt voor de positieve feedback heren, natuulijk ook voor de input qua verbeterpuntjes. Heb wel een paar ideeen gekregen, maarhet blijft natuurlijk uiteindelijk wel Raphie Grooves, dus romige "kazige liftmuzak", zoals sommige het noemen, ik noem het meer "lief" en "intiem" :D

Ik ga verder stoeien! ThnX!
 
Back
Top