Raphie Grooves - Dunton Green

Jeetje Bass....... Moet jij me nou gaan vertellen wat ik wél of niet moet gaan maken, of hoe ik mijn gevoel moet overbrengen?!? Het gaat andersom Bass, ik deel m'n gevoel en je vindt het kudt of je vindt het leuk.
Ik maak wat ik kan en wil met mijn beperkte muzikale vaardigheden. Commentaar en kritiek prima, maar dit soort suggesties kan ik niks mee.
 
@Bass, pfff neem een andere hobby als continu azijn te lopen zeiken op het forum. Je staat nu officieel op mijn negeerlijst, gefeliciteerd daar heb je echt je best voor moeten doen.

@Raphie, sorry even inbreken in je draadje, zit me al dagen te storen hieraan en volgens mij niet de enige gezien het aantal opmerkingen wat geplaatst wordt.
 
ik moet eerlijk zeggen dat ik in deze thread bas niet uit de bocht heb zien vliegen, zo erg was het toch allemaal niet wat die zei?

Meer on topic, waarom ga je niet door op die 'acid' toer raphie? die ene demo klonk best ok en die stijl zou je voor jezelf best goed kunnen ontwikkelen door daar wat meer nummers in te maken.
 
ik probeer alleen raphie duidelijk te maken dat als je ook echt emotionele en gevoelige muziek wilt maken wat mensen ook daadwerkelijk voor een langere periode bijblijft en raakt, je geen 13 in een dozijn hap slik weg muziek moet maken...
hoewel zijn producties wel altijd goed klinken moet ik zeggen :okdan:
 
Quif, die doe ik ook, maar daar heb ik de afgelopen paar weken wat ballonetjes van opgelaten en daar zit ik nu ff verder op te broeden, daar komen straks wel 3 of 4 tracks uit.
Bass, ik weet dat je het niet verkeerd bedoeld, maar ik ben gewoon qua muziektheorie een heel simpel persoon met hele complexe ambities :D en dat is lastig.
Laat ik het anders uitleggen: Ik ben wanneer een track klaar is 100% tevreden over mijn beats, m'n sounddesign en m'n mix/arrangement. wat beter kan, dat weet ik heel goed, is de muzikale diepgang, soms is de melodie er wel, maar spanning met de begeleiding er niet, soms andersom, alles omhoog, alles omlaag, je hoort waar ik heen wil maar raak het sppor bijster qua ladder etc. Soms klopt het op stukken helemaal, maar is er gewoon te weinig om daar iets 7min mee te kunnen volmaken. Ik blijf leren, ik blijf experimenten, oefening baart kunst, dus uiteindelijk zal, zover mijn (gebrek aan) talent dit toe laat ik iedere keer beter in staat zijn mijn gevoel over te brengen.
Maar onderschat niet dat met meer theoriekennis mijn muziek enorm gaat veranderen, de articulatie wordt hopelijk beter, de akkoorden wat spannender, maar het zal dezelfde alles veilig, lekker niks aan de hand uitstraling blijven houden als dat ze nu hebben, de nuance misschien net anders, iets complexer maar in hoofdlijnen is dit wat er uit mij komt. en dat vindt je leuk of niet.

Luister naar mijn soundcloud, hoor de rode draad, die gaat echt niet weg, want dát ben ik ;)
Misschien moet ik gewoon accepteren dat ik meer een engineer dan composer ben, ik word daar niet ongelukkig van, ik kan alleen bewondering hebben voor de mensen die het muziektheoretisch beter kunnen.
 
je bent gewoon heel goed in gepolijste dance producties, daar hebben termen als emotie en gevoel niets mee te maken en daar is ook niets mis mee...
blijf gewoon lekker dance maken dat is jouw ding je bent al veel productiever dan ik :okdan:
 
Wat me opvalt is dat je altijd vrij conservatief blijft wat betreft sound design (met de aanname dat je zelf alle geluiden maakt). Het zijn altijd vrij eenvoudige square, saw en triangle geluidjes die terugkeren; experimenten met FM, rauwere geluiden in de achtergrond, misschien een drone ergens voor een paar seconden inmixen enz....

Uiteraard projecteer ik wat ik zelf graag zou horen in je muziek.

Mix-technisch ben ik jaloers, dus hier geen opmerkingen ;)
 
Klopt, ik hou van moog juno prophet, niet distorted 303, vloeibare en romige plucks. Ben niet zo van de distortion
 
gepolijste dance producties, daar hebben termen als emotie en gevoel niets mee te maken


Dit soort reacties lees ik vaker van jou maar het is echt totale onzin Bass.
Misschien is het niet het gevoel en de emotie die jou aanspreekt, dat kan, maar dat is wat anders.
 
ja het is ook onzin, kijk maar eens wat een gevoel en emotie hier uit spreekt :





dit heeft niets te maken met commercie, geld binnenharken en uiterlijk vertoon inderdaad...
 
Die hoor ik anders nooit, eerder steriel.
Dan verschillen wij van van mening over wat romig en vloeibaar is, geeft niks
Dit is trouwens ook geen trance, eerder deephouse, tempo ligt veel lager, geen euforische zaagtanden, shepard risers, sidechained oomph oomph ooomph op 136bpm en vooral NIET bombastisch
 
Ja Raphie, ik bij jouw tracks blijf ik bij m'n standpunt. Doe nou eens vettig man ! Klinkt allemaal veels te braaf.
Je hebt de instrumenten, je ken het in elkaar draaieuh en dan slaag je d'r toch in om dance te maken die gerust
tijdens de eucharistieviering kan gespeeld worden !!! (meer bepaald tijdens de uitreiking van de hosties) Damn ! Drink 1/2 liter wodka, en zet dan onderstaand op volume 10 !

 
Om nog even terug te komen op mijn post;) Tussen 1:18 en 1:22 (V2) zou je een geluid kunnen inbouwen dat de spanningsboog verhoogt. Eventueel kan je het een paar maten rekken. Momenteel is het een leegte zonder verwachtingen en de climax is niet je dat.

En misschien wat meer "one shot" geluiden gebruiken.

Het blijft het vertalen van een emotie, maar de vertaling blijft steken door gebrek aan kennis.

Die zin raakt bijna het werkelijke probleem.
Het accent ligt volgens mij net verkeerd.

Goede post. Kennis heb je me dunkt meer dan genoeg. Misschien ligt het probleem in de vertaling.
 
Laatst gewijzigd:
Ok, skeletvm, dat type track is niet wat dit had moeten/kunnen zijn, jugjug, ook de break is meer ff terug naar de essentie en weer verder kabbelen dan een echte climax, dat andere doe ik ook wel in andere traks, maar niet hier, deze track zit je lekker in je luie stoel en doet niks, misschien vallen je ogen even zelfs dicht en dut je ff weg. Het tempo is en stuk lager en ik heb het nooit het predikaat tranceknaller, uit je bol plaat gegeven.

Dus laat ik ook eens een vraag stellen, waarom wordt bij deze track, de maatlat gelegd over de trance as, van balearic tot full on sensation? Da's een beetje als Jan Smit afmeten tegen bijv Hazes en zeggen dat je temprament en de bierlucht mist.... Ik zeg het een beetje plastisch, maar zo voel ik het wel.
Ik vind het "EO gevoel" wel mooi, ben niet zo van de boodschap, maar warmte, geluk, geborgenheid staan IN DEZE TRACK dichterbij dan euforie, opwinding, aantrekking. Zeg maar eerder de baby in je armen en je leven in balans, dan 2 geile bloedmooie meiden die je al body2body dansend lopen op te hitsen.
 
Ok, skeletvm, dat type track is niet wat dit had moeten/kunnen zijn, jugjug, ook de break is meer ff terug naar de essentie en weer verder kabbelen dan een echte climax, dat andere doe ik ook wel in andere traks, maar niet hier, deze track zit je lekker in je luie stoel en doet niks, misschien vallen je ogen even zelfs dicht en dut je ff weg. Het tempo is en stuk lager en ik heb het nooit het predikaat tranceknaller, uit je bol plaat gegeven.

Als dit volledig je bedoeling was, leg ik me er uiteraard bij neer. Maar tempo is geen excuus om een opbouw te doen knallen, kijk maar naar TripHop en andere stijlen (bwaa ik haat hokjes). Toch verwacht ik wat meer in mijn luie stoel;)

Wat betreft geilheid en babies heb ik vandaag geen commentaar....
 
:D genre praat natuurlijk de executie niet goed, dus ook in je luie stoel mag je meer verwachten, mee eens hoor
 
Nou Raf, alle respect voor je werk, maar als ik me niet vergis hoor ik allerlei sounds en arrangementen die toch wel héél eigen zijn aan house/trance, zij het dan met een iets trager tempo. Nu hoef je je niet te verantwoorden, en uiteindelijk mag je naast de lijntjes kleuren. Gloomer heeft hier laatst ook zo een mix van house en trashmetal laten horen. Goed geprobeerd, maar kon niet op veel bijval rekenen. Ik wil je werk niet afbreken, want alle ingrdiënten zijn aanwezig maar het klinkt softie, plat, kazig. Als je daar zelf blij mee bent, dat is het voornaamste. Maar ik vind het een gemiste kans. Luister eens naar mijn laatste track. Ook downtempo, en niet vergelijken met wat jij nu doet maar ik denk alles behalve zeemzoet...
 
Je hebt gelijk hoor, dat het uberhaupt al toelichting nodig heeft om begrepen te worden zegt genoeg :D

We gaan weer verder klussen...
 
Back
Top