Weer is wat anders...

PietjePieter

pieterend lid
Lid sinds
31 december 2006
Berichten
1.632
Locatie
Thuis
Zo weer is iets nieuws.

Heb is een ietsje minimalisticher nummer geprobeert te maken. En wat geeximeriemteerd met geluid. En een soorte van klaagzang eroverheen. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, en wat je er anders aan zou doen qua geluid!

Alvast erg bedankt voor de tips etc!

:okdan::mega:
 

Attachments

  • DLD-8.mp3
    6,4 MB · Bekeken: 37
Ik trek deze compositie met gemak.. erg mooi gemaakt.. heel toegankelijk.. :) maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je andere werk minder is ;) meer een beperking van mijn kant in het begrijpen van complexere akkoord structuren :halleluja

De zangeres opnemen is goed gelukt zo te horen.. klinkt geweldig :okdan:
 
Dead Can Dance :halleluja
in een licht industriele ritmische omgeving :okdan:

en inderdaad,
mooie strijkers,
mooie zang.

mocht ik al iets negatiefs willen / moeten aandragen / iets van feedback willen geven, :engel:
dan is het:
soms bekruipt me het gevoel dat sommige dingen moeilijk moeten, vooral percussie/drum,
zonder dat het nummer er eigenlijk om vraagt,
de rest is al bijzonder en goed genoeg dat het zonder gekkigheid in de percussie kan.

einde is wel te lang / saai :Z

bedankt :)
 
Hee tanx voor de reacties!!

Even het einde loopt over in een ander nummer wat je niet hoort dus vandaar een beetje saai :D
Had ik er eigenlijk moeten afknippen, maar ben lui :Z

En hum die percussie is de meest simpele drum lijn die ik ooit geschreven hebt, weet niet of ik het kan opbrengen nog harder aan de rem te trekken!

:koffie:
 
Zang gelukt? Zijn allemaal toch gewoon samples? Of heb je zo'n hoge stem?
Ik kan in het algemeen nooit zo veel met "sample collages" hier houd ik het ook niet lang vol
Wat met stoort is dat ik het gepuzzel hoor..... Dus welke samples ga ik gebruiken, hoe komen ze samen, alles uitgelegd en dan maar herhalen en herhalen en af toe wat effect samples er overheen. ik vind de mix ook te direct voor het "genre" is allemaal erg " in your face" en niet echt filmisch (wat ik zou verwachten)
Dit soort collages moeten bij mij een emotie oproepen, maar dat doet deze niet.
Maar goed, dat ligt puur aan mij hoor, dus neem het niet te zwaar op
 
Dan wel mooie geluiden! Zangeres is ook zeker mooi! Had zo van een sample CD af kunnen komen
Blijf de mix dan nog iets te direct vinden, maar complimenten dus voor het sound design
Denk dat mijn mening voortkomt uit het feit dat veel mensen dit soort dingen maken en de collage dus eigenlijk niet zo sterk vond, maar NU het sounddesign juist dan weer wél
 
Je had dit kunnen meepikken... maar laat me raden.. waarschijnlijk weer iets te off-topic voor een synthforum :P

Jup idd dat ging hierover, zekers wat aan het draadje gehad!

Ben erg blij met hoe de vocale er opnamen technisch opstaan. Hoop slaapzakken om van reflectie af te komen werkt prima:okdan:

De zang had alleen soms misschien wat heftiger gemogen ofzo, maar dat is achteraf had ik toen misschien beter moeten choatchen ofzo. Maar das ook nieuw voor mij. Ben er erg blij mee in iedergeval!

Anyway ik heb wel het idee dat er nog iets mist in de mix/muziek ofzo. Maar misschien ben ik dat met mn notendrukdoennerijfetich:D

Supper bedankt voor de positieve reacties in ieder geval!

:mega: :mega:
 
cool! :)

wel vind ik de mix klein en heel breed stereo
zou iets groter mogen klinken van mij
wel mooi overtuigende shizzl
 
Jup idd dat ging hierover, zekers wat aan het draadje gehad!

Ben erg blij met hoe de vocale er opnamen technisch opstaan. Hoop slaapzakken om van reflectie af te komen werkt prima:okdan:

De zang had alleen soms misschien wat heftiger gemogen ofzo, maar dat is achteraf had ik toen misschien beter moeten choatchen ofzo. Maar das ook nieuw voor mij. Ben er erg blij mee in iedergeval!

Anyway ik heb wel het idee dat er nog iets mist in de mix/muziek ofzo. Maar misschien ben ik dat met mn notendrukdoennerijfetich:D

Supper bedankt voor de positieve reacties in ieder geval!

:mega: :mega:

Mijn reactie over jouw draadje " mixing tips voor zangopnames" was puur om Raphie te attenderen dat het ook best handig is niet synth gerelateerde dingen mee te pikken.. maar dat had je al wel begrepen..
We hadden laatst een discussie over wat er nou wel en niet thuishoort op een synthforum ;)
Had de desbetreffende draad wel gelezen maar alle nuttige tips waren tussen alle grappen door al wel gegeven toen :)
Maar natuurlijk kun je geen mooier compliment krijgen.. dat de zangopname's die je hebt gemaakt zo uit een sample collage hadden kunnen komen.. daar mag je trots op zijn :mega:

Even over zang.. er blijft altijd wel wat te verbeteren.. dingen die achteraf beter klein of anders hadden gemogen qua dynamiek..
met falset (klein) of met borststem (groot) voor zover het bereik de mogelijkheden heeft natuurlijk.
Ik denk ook dat vaak vergeten wordt. Een stem is geen synth of een oscilator.. ff de pitch opvoeren en hupsekee... het is gewoon een spier met al zijn beperkingen.
Zingen is eigenlijk gewoon net als sport. Waar liggen de sterke kanten van een stem?
Ook zijn bepaalde medeklinkers lastiger om te zingen. Een zanger / of zangeres kent zelf maar al te goed zijn sterke maar ook zijn minder sterke kanten.
Ik hoor in jouw opnames iemand die meer dan bewust is van haar stem en een getrainde stem heeft.
Hoe dan ook.. een beetje afstemmen is heel belangrijk..Wat klinkt aantrekkelijk en wat niet??
Maar vaak is het een gewoon een hectisch gebeuren en moet het allemaal zo snel mogelijk opgenomen worden aangezien tijd schaars is.
Toch vind ik dat je erg trots kunt zijn op dit resultaat..

Mixtechnisch zou je denk ik nog wat aan de reverb kunnen sleutelen nu... probeer eens iets minder reverb en een langere galmtijd.. :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Mijn reactie over jouw draadje " mixing tips voor zangopnames" was puur om Raphie te attenderen dat het ook best handig is niet synth gerelateerde dingen mee te pikken.. maar dat had je al wel begrepen..
We hadden laatst een discussie over wat er nou wel en niet thuishoort op een synthforum ;)
Had de desbetreffende draad wel gelezen maar alle nuttige tips waren tussen alle grappen door al wel gegeven toen :)
Maar natuurlijk kun je geen mooier compliment krijgen.. dat de zangopname's die je hebt gemaakt zo uit een sample collage hadden kunnen komen.. daar mag je trots op zijn :mega:

Even over zang.. er blijft altijd wel wat te verbeteren.. dingen die achteraf beter klein of anders hadden gemogen qua dynamiek..
met falset (klein) of met borststem (groot) voor zover het bereik de mogelijkheden heeft natuurlijk.
Ik denk ook dat vaak vergeten wordt. Een stem is geen synth of een oscilator.. ff de pitch opvoeren en hupsekee... het is gewoon een spier met al zijn beperkingen.
Zingen is eigenlijk gewoon net als sport. Waar liggen de sterke kanten van een stem?
Ook zijn bepaalde medeklinkers lastiger om te zingen. Een zanger / of zangeres kent zelf maar al te goed zijn sterke maar ook zijn minder sterke kanten.
Ik hoor in jouw opnames iemand die meer dan bewust is van haar stem en een getrainde stem heeft.
Hoe dan ook.. een beetje afstemmen is heel belangrijk..Wat klinkt aantrekkelijk en wat niet??
Maar vaak is het een gewoon een hectisch gebeuren en moet het allemaal zo snel mogelijk opgenomen worden aangezien tijd schaars is.
Toch vind ik dat je erg trots kunt zijn op dit resultaat..

Mixtechnisch zou je denk ik nog wat aan de reverb kunnen sleutelen nu... probeer eens iets minder reverb en een langere galmtijd.. :mega:

Wat je zecht over een stem benaderen als een stem en niet als instrument daar sla je helemaal de spijker op de kop. Toen ik de zanglijn had geschreven, ver voordat we het opgenomen was, was dat ook gelijk het commentaar, dan ik een instrument lijn had geschreven.

Dus hoop dingen aangepast en hopseflops. Maar ik blijf het erg moeilijk vinden, melodieen voor zang schrijven. Ik kan zelf totaal niet zingen, ben zo toondoof als de pest, is altijd fals, 1 tonig en lelijk als ik iets zing. Vindt het erg moeilijk de dingen die ik in mn hoofd heb voor zang te vertalen, eerst naar papier en dan doormiddel van zang naar een opname. Maja vaker doen gewoon. Maar ach zoals je al zei, er is altijd iets te verbeteren, dus dat zijn weer mooie uitdagingen voor in de toekomst.

Als mn nieuwe cd klaar is(das nog wat mixen en hopelijk eind maard af) wil ik weer een album met zang gaan maken, dus dan volop aan de bak, en zie ik dit weer als een leerschool :D

Maar ben er wel blij mee!

En van het weekend maar is naar de reverb kijken!

Mijn heer Baars ook bedankt!

:koffie:
 
Back
Top