Welke drumdoos

ga er nog eens goed over nadenken of ik de MD toch weer in huis haal. Nu eerst maar weer muziek maken :D
 
tempest kan een hoop hoor, is maar wat je wil, dit is een lekkere analoge dreun
je kan er natuurlijk ook meer 80 achtige boomy subby zaken mee doen

Vengeance achtige dance kicks zijn gelayered en dat krijg je sowieso niet zo uit een drumdoos
dan kan je veel beter een plugin als METRUM nemen,ik vind de machinedrum kicks bijv weer veels te soft en sompig, zit geen mid in
 
Ja maar die MD vind ik toch ook echt klinken als een natte krant. Heb die ook nog gehad. Echt heel dunne sounds. Maar de sequencer is leuk plus je kan er samples in proppen. Als je een UW hebt althans..
 
ik vind de MD toch geen body hebben, klinkt digitaal met een plokje en de decay is mij teveel "galm" achtig, ook is die erg low pass/ muffled maar dat is allemaal een kwestie van smaak natuurlijk
 
Ja de MD kan zeker blikkerig klinken, vooral de PI en e12 machines vind ik erg matig. Maar (synthetische) kicks kan hij als de beste.

Ik heb even een klein demootje gemaakt obv het filmpje wat je postte. Dit is enkel de machinedrum (zonder samples) en een arpje van de a4. Geen mastering of andere ongein, direct uit de machines opgenomen.

https://soundcloud.com/steeboo/techtest/s-qutw7

Als je deze kick beter vindt dan m'n tempest kick hierboven, dan zoeken we i.d.d. totaal verschillende zaken in een kick, vind ook hier de kick weer blikkerig, vlak en erg digitaal sinus rond, ik ben meer v/d lompe dreun, wel met een lekkere decay maar dan wel zo zo dat die bounced en de mix vult en niet zo "hol"als dit
dit is voor mij de reden geweest om m'n MD UW weer snel weg te doen
 
tempest kan een hoop hoor, is maar wat je wil, dit is een lekkere analoge dreun
je kan er natuurlijk ook meer 80 achtige boomy subby zaken mee doen

Vengeance achtige dance kicks zijn gelayered en dat krijg je sowieso niet zo uit een drumdoos
dan kan je veel beter een plugin als METRUM nemen,ik vind de machinedrum kicks bijv weer veels te soft en sompig, zit geen mid in

Metrum heb ik liggen maar is meer trancy georienteerd, zeker niet slecht maar minder bruikbaar met wat ik nu bezig ben
 
Als je deze kick beter vindt dan m'n tempest kick hierboven, dan zoeken we i.d.d. totaal verschillende zaken in een kick, vind ook hier de kick weer blikkerig, vlak en erg digitaal sinus rond, ik ben meer v/d lompe dreun, wel met een lekkere decay maar dan wel zo zo dat die bounced en de mix vult en niet zo "hol"als dit
dit is voor mij de reden geweest om m'n MD UW weer snel weg te doen

Mwa tis allebei niet mijn stijl maar ik had snel wat in elkaar geflansd in de trand van het genoemde videootje. Vond jou kick van de tempest zeker niet slecht hoor. Was dat met de filter oscillatie of met een triangle wave? Ik vind de bd2 kick van de md superdik, die is lekker zwaar... Zal binnenkort nog wel een demo maken.
 
dit was triangle wave de BD-TRI-03-ZPH als startpunt, maar dan wat langere decay en andere envelope
 
Door deze thread gisteren wat zitten klooien en ik blijf de xbase09 toch een schitterende kick vinden. De xbase09 nog eens door wat fx jagen en je hebt een lekkere kick.

Wou vroeger ook altijd een 909 maar 09 is gewoon lekker(der)
 
Back
Top