Welke drumdoos

Wat is je budget, als jij een 909 of een tempest overweegt kun je daar natuurlijk voor gaan, met die 909 heb je een waardevaste investering. Een goedkoper alternatief (niet all in one) is de airbase aansturen met de rm1x ofzo, die gaan voor ongeveer 150 euro.
 
Vermona DRM heeft geen sequencer.
Ben juist op zoek naar één bakje, kan ik lekker gaan tweaken op 1 doos zonder teveel te moeten switchen.
MFB522 is voorbij gekomen echter wat ik zie is meer 808 georienteerd. In mijn stijl mag het wat aggresiever zijn...

DRM1 MK1 :luv: heeft wel een sequencer :D
 
Ben zelf ook aan het zoeken voor iets. Die 888 of 999 klinken op zich wel goed maar wat ik van iedereen hoor is dat de interface een nachtmerrie is. Jomox zou het zelf toegeven en er is niet echt vooruitzicht op verbetering.

De tempest heb ik geen ervaring mee maar ik overweeg hem wel sterk. Ik voel wel aan dat, net zoals de MD, hij niet voor iedereen is weggelegd. Ik maak me wel wat zorgen over de huidige OS. Ik weet niet hoe 't nu zit of je 'm al kan syncen. Voor een drumdoos wel raar dat dit niet kon eerst.

808 en 909 blijven bom maar de huidige prijzen zijn te absurd aan het worden.

Wat ik nog niet heb zien voorbijkomen hier is de MFB-523, deze is nog niet uit maar de specs zijn veelbelovend. Een mix tussen een 522 en 503 met dan nog wat extra functies. Er zouden vrij binnenkort nieuwe demo's worden vrijgegeven.

Wat ik vaak gebruik nu is mijn Octatrack. Alles is wel samples maar je kan er véél vette dingen. De jam-factor is ook hoog :-)

MFB-523, zeker interessant!! Maar eens uitvogelen wanneer deze leverbaar is.
 
NI grappig als controller, geluid in de NI omgeving mist iets.
Heeft daarna nog een hoop bewerking nodig in de mix.
Heb de mijne net te koop gezet ;)

Klopt je moet zowiezo alles apart uitmixen, maar dat deed ik voorheen met mijn analoge dozen ook al (bd, sd,clp,tt,hh,cy,perc etc apart)

En die standaard NI sounds zijn idd erg doods....

kwestie van goede samples erin gooien (bijv van goldbaby of akai libs etc)

Een 808 of 909 alleen zonder nabewerking is ook niet alles hoor...ik heb ze allemaal gehad die bakken.
 
De airbase vond ik altijd echt heel lekker in de mix liggen. Je zou natuurlijk ook kunnen nadenken over een Electribe erbij om de AB te sequencen (en ook nog wat drumdingetjes als bonus erbij voor de grap). En als je dan per se ook nog wil editten een BCR eraan hangen.

Een 808/909 zijn natuurlijk lekker, maar vind het gewoon te beperkt tenzij je echt specifiek op zoek bent naar DE 909/808 sound (een andere optie is ook nog een R8 erbij voor de poorman 808/909 oplossing).

Tempest lijkt me overigens ook wel heeel erg tof, ook omdat je er meer mee kan dan alleen drums. Maar zelf heb ik een voorkeur voor verschillende bakken ipv een (heel dure) alles in 1 oplossing.
 
En de ridrum van forumlid richard? Ik ga ze zelf ook allemaal mee pakken denk ik. De kick heb ik al, zo kun je zoals een vorig lid hierboven ook al zei zelf samen stellen wat je graag wilt hebben zonder aan een of meerdere dure bakken vast te zitten. Daarnaast heb je met de 909 kick van richard erg veel instel mogelijkheden. heb zelf ook de tr909 en die stuur ik toch via midi aan maar het zijn bij mij ook de enige drums die ik gebruik. De sequencer is leuk om mee te spelen inderdaad maar als ik een track maak niet praktisch.

Hoe de kick van richard precies klinkt en of hij klinkt als m'n 909 weet ik nog niet hij zit nog steeds in de doos :D Maar 909's klinken ook allemaal anders, heb jaar of 5 paar keer wat kick mods gesoldeert op 909's van anderen en het viel mij al meteen op dat ze allemaal anders klonken.
 
Ik heb zelf een tempest en een machinedrum uw. Ik kan de tempest echt afraden als drumdoos. De enige bruikbare drumsounds zijn de ingebouwde samples, en deze zijn toch vaak wel een beetje lofi.
daarnaast is het haast onmogelijk om consistente kicks te krijgen, en hebben de sounds te weinig punch en teveel boxiness.
En dan hoor ik mensen zeggen: ja dat ligt aan je sounddesign. Dan vraag ik altijd om een sysx of voorbeeldsound maar dat is vaak nog slechter als dat ik zelf kan maken. Ook alle patches van een tempest contest geprobeerd zonder resultaat.
ik vind het een leuke polysynth maar drumdoos niet.

de machinedrum was even wennen maar met juiste filters en eq settings kan je toch zeer dikke kicks maken vol punch en low-end. Trx-bd2 al wel geprobeerd? Ik wil ook wel een demootje maken met kicks van de tempest en de md, als je een voorbeeldnummer hebt met de kick waarnaar je op zoek bent?
 
Ik haal tech wel hele dikke kicks uit de tempest, vond de machinedrum veels te lief, zo zie je maar smaken verschillen
 
@SB-SIX, leuk filmpje!

Machinedrum heb ik kort in mijn bezit gehad, ik merkte dat erg snel geluiden aan het stapelen was en vond het te "blikkerig" klinken. Aan de andere kant werken met de sequencer was wel erg prettig...
Zie hier een nummer wat ik erg lekker vindt.

http://youtu.be/_KCcAYW8K14
 
MFB 523

Ziet er wel erg interessant uit, gezien de planning volgens de leverancier wel de moeite waard om even op te wachten.

end of the week we finish hardware for mfb 523. sequencing software is almost finished.
not all features are included in the hardware version. we will give update (like microshift for each step n instrument) in combination with edit software or the use of midi keyboard.
we wanna offer a user friendly drummy first.
graphical surface isnt worked out yet so i cant make pics.
hope to give next samples inwith next week. we wanna finish 523 in april, right in time for frankfurt music fair. dont forget we are very small company with only few guys working for! next is dominion 1 synth, kraftzwerg 2, dominion 5. speak soon here.
 
@SB-SIX, leuk filmpje!

Machinedrum heb ik kort in mijn bezit gehad, ik merkte dat erg snel geluiden aan het stapelen was en vond het te "blikkerig" klinken. Aan de andere kant werken met de sequencer was wel erg prettig...
Zie hier een nummer wat ik erg lekker vindt.

http://youtu.be/_KCcAYW8K14

Ja de MD kan zeker blikkerig klinken, vooral de PI en e12 machines vind ik erg matig. Maar (synthetische) kicks kan hij als de beste.

Ik heb even een klein demootje gemaakt obv het filmpje wat je postte. Dit is enkel de machinedrum (zonder samples) en een arpje van de a4. Geen mastering of andere ongein, direct uit de machines opgenomen.

https://soundcloud.com/steeboo/techtest/s-qutw7
 
Ik kreeg geen lekkere kick die vol was en met een "punch" is vanuit de Machinedrum, zegt mogelijk meer over mijn skills :-)
Wat ik vanuit jouw voorbeeld ik hoor is dat er dan snel een click te horen is, dat was waarom ik begon te stapelen in de machinedrum.
Zit te overwegen om in ieder geval de Ridrum er bij nemen en daar eens mee aan de gang te gaan.

ook maar even sound van vorige week toen ik mijn nieuwe filter aan het uitproberen was
https://soundcloud.com/tripplejef/1st-test-ebbeundflut
 
Ik kreeg geen lekkere kick die vol was en met een "punch" is vanuit de Machinedrum, zegt mogelijk meer over mijn skills :-)
Wat ik vanuit jouw voorbeeld ik hoor is dat er dan snel een click te horen is, dat was waarom ik begon te stapelen in de machinedrum.
Zit te overwegen om in ieder geval de Ridrum er bij nemen en daar eens mee aan de gang te gaan.

ook maar even sound van vorige week toen ik mijn nieuwe filter aan het uitproberen was
https://soundcloud.com/tripplejef/1st-test-ebbeundflut

Klinkt ook netjes! Waar heb je de percussie mee gedaan?
Maar die klik is eenvoudig weg te filteren met de filter. Daarmee kan je 'm zo clicky of damp maken als je wil...
 
percussie zijn losse samples die bij elkaar zijn gezocht, daarover minimaal reverb en tape delay.
Voornamelijk op de snare.
Wil juist weg van de losse samples, werkt niet intuïtief genoeg voor me.
 
percussie zijn losse samples die bij elkaar zijn gezocht, daarover minimaal reverb en tape delay.
Voornamelijk op de snare.
Wil juist weg van de losse samples, werkt niet intuïtief genoeg voor me.

Ja ik ken dat gevoel... Maar een alles-kunnende altijd-vet-klinkende drumdoos is er gewoon niet volgens mij. De echte 909 klinkt ook niet hemels zonder een beetje processing. MD is wel een bak waar dat allemaal in zit, met eq/compressor/fx, maar je moet idd wel van die sound houden en weten welke knoppen je nodig hebt. Maschine is ook heel compleet maar dan heb je wel een computer nodig.

Wat uiteindelijk denk ik toch het beste is om een goeie samplepack te kopen of samen te stellen, en dan bijvoorbeeld in een octatrack mikken, of een MD UW. Kan je toch nog alles tweaken. Immers, bijna alle klassieke drumbakken werken in de basis met samples. 909 is volgens mij alleen de kick analoog uit m'n hoofd.

Ik heb het testje van mij nog even ge-update met een filter om de click weg te halen. Kon het niet laten :) (Staat op dezelfde plek)
 
Back
Top