Welke drumdoos

jefz

Triple
Lid sinds
23 juli 2005
Berichten
1.530
Locatie
Aan het water
Ik zit behoorlijk in dubio welke drumdoos te kiezen momenteel.
Ik maak voornamelijk techno georiënteerde muziek en qua workflow lekker draaien aan knoppen werkt best het beste bij mij.

Ik heb een airbase 99 in mijn rack hangen maar daar zitten onvoldoende knoppen aan en mis de sequenser.
Daarnaast een Vermona DRM staan, veel knoppen maar mist een lekkere kick voor mijn stijl.
Had kort een elektron machinedrum staan maar vond deze te blikkerig klinken(?).

Nu zit ik te twijfelen…. Toch maar voor een TR909 gaan. Heb verschillende aanbiedingen binnen maar qua prijs erg fors aan de prijs, ze lijken wel per maand duurder te worden.
De DSI Tempest kan me niet echt overtuigen in wat ik hoor, maar misschien zit daar helemaal naast.
Jomox 999 of 888 lijkt met het beste alternatief.

Om het maar open te gooien :), welke keuze zouden jullie maken?
 
Ik moest ook wennen aan de Tempest, factory kits zijn niet echt je van het
maar na eenjaartje editten kan ik er nu wel leuke dingen mee
 
ja, XBASE 909, was ook lekker, maar problemen met transients op de kick, lag daardoor moeilijk in de mix
 
In mijn post stond dat machinedrum qua geluid me niet echt aanstond (te blikkerig). Heb deze maar kort in mijn bezit gehad en weer van de hand gedaan
 
Kan je niet een combinatie maken?

b.v. Vermona DRM (zit daar een sequencer in?) + een Jomox Mbase11 voor een lekkere kick?

Of een andere bak met sequencer, R8 mkII, Yamaha SU700 sampler, Roland 808/909 groovebox, Quasimidi 309, etc, in combinatie met die Mbase. Alles in 1 kastje is natuurlijk mooier. MFB522 is misschien wel aardig, beetje low-budget,
 
Vermona DRM heeft geen sequencer.
Ben juist op zoek naar één bakje, kan ik lekker gaan tweaken op 1 doos zonder teveel te moeten switchen.
MFB522 is voorbij gekomen echter wat ik zie is meer 808 georienteerd. In mijn stijl mag het wat aggresiever zijn...
 
Er is niet echt 1 drumdoos die alles in zich heeft......de optie die Raabje noemt is wat ik ook doe, vanalles wat, klinkt toch het lekkerst.
 
Niet zo zeer op zoek naar de ultime drumdoos, besef me zeker dat deze niet bestaat :-)
Wel op zoek naar een hands on drumdoos wat mijn workflow ten goede komt.
Ervaring met de 888 of 999?
Tempest vlak ik ook zeker nog niet.
 
Ik heb een 999 gehad en de interface was voor mij echt een turn off, te vaak geluiden kwijt omdat er twee modussen zijn, onduidelijk filter......Weinig extra parameters om je geluid te beinvloeden tov een airbase.
Dus 999 is eruit gegaan, Airbase en Mbase 11 erin, super combi. Daarnaast heb ik nog een Bohm DD19, een 606 die ik in producties gebruik en mijn modular natuurlijk.
Live sleep ik mijn 909 wel mee, kan je lekker mee spelen, maar in de studio zet ik die nog maar weinig aan.
 
ja, nu ik v/d trance ff af ben, wil ik eigenlijk ook wel weer m'n Mbase terug
heeft toch wel vooral DIKKE kicks die elders moelijk te vinden zijn, en met LFO ook leuke variatie
 
je zou ook naar een modulair systeempje kunnen kijken,zelf samen te stellen met bv
TipTop modules. kan je zelf kiezen welke sounds je wilt bv kick, snare, hats allen als losse modules verkrijgbaar.
cowbell bv vind ik zelf niet zo interesant en zou ik zelf weglaten. wellicht kan je het in zo'n TipTop frame inbouwen
of wat duurder in een houten kast. ook erg handson. durf echter niks te zeggen over de transients heb er zelf fysiek niet mee gespeeld
alleen wat videotjes bekeken.
maar wellicht is het wat voor je.
 
@brz, thanks voor de terugkoppeling over je ervaring met de 999.

Ga TIP TOP bekijken, geen ervaring met modulair maar trekt wel :)
 
NI Maschine, als je het niet erg vindt dat je drums samplebased zijn.

Ik ben er nog steeds erg tevree mee.
 
hier staan een xbase09 en mbase11.

ik ben wel een jomox voorstander en alles wordt toch nog eens door verschillende fx gestuurd.

heb de 999 gehad maar percussie mag bij mij gerust samplebased zijn en via de xbase09 heb ik wel nog coole hats...

als je een complete drumdoos wil, misschien die 808clone acidlab miami?
 
NI grappig als controller, geluid in de NI omgeving mist iets.
Heeft daarna nog een hoop bewerking nodig in de mix.
Heb de mijne net te koop gezet ;)
 
888 of 999 gaat het waarschijnlijk niet worden.
Tempest wordt nu toch wel aantrekkelijk.
De airbase staat er al (gruizig) mogelijk nog aanvullen met een Mbase.
Nog maar eens goed nadenken...
 
Ben zelf ook aan het zoeken voor iets. Die 888 of 999 klinken op zich wel goed maar wat ik van iedereen hoor is dat de interface een nachtmerrie is. Jomox zou het zelf toegeven en er is niet echt vooruitzicht op verbetering.

De tempest heb ik geen ervaring mee maar ik overweeg hem wel sterk. Ik voel wel aan dat, net zoals de MD, hij niet voor iedereen is weggelegd. Ik maak me wel wat zorgen over de huidige OS. Ik weet niet hoe 't nu zit of je 'm al kan syncen. Voor een drumdoos wel raar dat dit niet kon eerst.

808 en 909 blijven bom maar de huidige prijzen zijn te absurd aan het worden.

Wat ik nog niet heb zien voorbijkomen hier is de MFB-523, deze is nog niet uit maar de specs zijn veelbelovend. Een mix tussen een 522 en 503 met dan nog wat extra functies. Er zouden vrij binnenkort nieuwe demo's worden vrijgegeven.

Wat ik vaak gebruik nu is mijn Octatrack. Alles is wel samples maar je kan er véél vette dingen. De jam-factor is ook hoog :-)
 
Back
Top