Stepped filter hardware

Ik ben gaan googlen, maar kom in mountainbikeland terecht....kan je me een linkje om te lezen sturen?
 
Maar de MF-101 klinkt als de MF-101..


nah? und? zo speciaal issie nou ook weer niet en persoonlijk vind ik'm alleen in de 2-pole stand bruikbaar
ik heb er een met bobs handtekening en eerlijk gezegd vind ik'm eigenlijk wat mieterig
 
Cheers.....wel lastige materie voor mij:)

Vond ik ook toen ik er een jaar of 10 geleden mee begon, even doorbijten! ;)
Ik gebruik deze techniek nu best vaak voor het schakelen van allerhande signalen.


nah? und? zo speciaal issie nou ook weer niet en persoonlijk vind ik'm alleen in de 2-pole stand bruikbaar
ik heb er een met bobs handtekening en eerlijk gezegd vind ik'm eigenlijk wat mieterig

Die handtekening maakt hem inderdaad niet beter... ;)
Ik houd van die sound.
 
er zou betere electronica en geluid in de eerste getekende exemplaren moeten zitten volgen veel schrijven op verschillende fora heb't zelf niet kunnen testen dus beschouw dit ook alleen als hear-say maar het is een hardnekkig gerucht
ik heb wel 2 verschillende MF-102's 1 met gladde behuizing en een met ruwe verf op de behuizing, en vind persoonlijk de oudere wat mooier klinken, maar het is maar een heel subtiel verschil ietsjepietsje metaliger
maar beide halen het niet bij de ehx freq analizer als je 2 ehxen achter elkaar zet heb je een veel mooier geluid dan met 2 MF-102's die vervormd meer, net ofter een distortion op het geluid zit
 
Dank allen voor het meedenken. Helaas ben ik de diy fase een beetje voorbij en heb ik gewoon geen tijd voor. Genoeg ervaring met schakelen via cmos ic's.
Maar mocht iemand wel de tijd en zin hebben om een custom stepped filter te bouwen dan hou ik mij aanbevolen.
 
nog steeds niet duidelijk wat je met "stepped" bedoelt:

stepped als in "parameter lock" zoals bijv de sequencers van elektron, dus iedere maat een apparte setting en daardoor een quantized filter verloop
of een filter zonder sequencer maar gewoon een aantal steps op vaste frequencies zodat je bijv uit 8 freqs kan kiezen ipv een traploze draaiknop?
 
Volgens mij is er al redelijk duidelijk uitgelegd wat TS zoekt.....gewoon even het topic doorlezen.
 
ik vraag me nog steeds af of de Roland EF303 niet voldoet als stepped filter.

Het ding heeft een low pass filter, deze kan je toewijzen aan het gehele spectrum, of een low-mid-high band.

Met de sliders kan je 1 parameter dynamisch instellen: cutoff, resonance, of de dry/wet verhouding. Hij doet het ook zonder deze sliders, dan kan je met een LFO het filter besturen. Filter klinkt als een JP8000 filter. Dat is natuurlijk niet een heel erg heftig of smerig filter.
 
Zoals gezegd ik wil in real time met de hand aan een knop kunnen draaien om de fillterfreqentie te kunnen kiezen en idd met vooraf ingestelde filter waarden. In mijn geval met vrij grote stappen.
Dus geen lfo besturing, geen sequencer... heel simpel met de hand. 4 of 5 stappen zou al voldoende zijn. En dan ongeveer in het bereik van 80hz tm 6Khz.
 
Yep idd... Tubby's stijl. Soul C weet ongetwijfeld wat ik bedoel.
Ik begin eigenlijk te denken om een Electrix filter queen om te bouwen. Gewoon de freq pot eruit en een stappen schakelaar met weerstanden erin. Zou moeten werken denk ik.
 
ik denk wel dat dat een goede oplossing voor jou is, ik ken dat filter niet, maar als je te weinig ruimte hebt van binnen, kan je er nog voor kiezen om eenvoudig 2 afgeschermde draadjes vanaf de freq pot naar een extern kastje te voeren , waar je de schakelaar in onderbrengt, met voor iedere stand een eigen potmeter, zodat je flexibel bent in welk effect de schakelaar per stap geeft
maar dan wordt het toch nog een DIY project :D
en als je het helemaal luxe wilt, doe dan een dubbelpolige schakelaar en nog een rijtje pots zodat je ook nog de Q per stap in kan stellen

aah dat hemels zaligmakend King Tubby filter... ik kan gewoon niet zonder mn dagelijkse portie 8~
 
nog steeds niet duidelijk wat je met "stepped" bedoelt:

stepped als in "parameter lock" zoals bijv de sequencers van elektron, dus iedere maat een apparte setting en daardoor een quantized filter verloop
of een filter zonder sequencer maar gewoon een aantal steps op vaste frequencies zodat je bijv uit 8 freqs kan kiezen ipv een traploze draaiknop?

pziez toch ..offuh:D:halleluja
nog 1x mfb step filter = cheapest / easy,est way ..imho;-]]
 
Yep idd... Tubby's stijl. Soul C weet ongetwijfeld wat ik bedoel.
Ik begin eigenlijk te denken om een Electrix filter queen om te bouwen. Gewoon de freq pot eruit en een stappen schakelaar met weerstanden erin. Zou moeten werken denk ik.

lees netje stappen plan;-]
:halleluja

lectric filter queen ... wordt nie meer egmaakt trouwens = een mooi filter , vindtik niet raw/ durtie
kheb de queen [das minus cv / en midi
sc6
 
Back
Top