Stepped filter hardware

Wil je de steps tijdens het muziek maken zelf bewegen, of met je DAW?
Er zijn veel stepped analoge filterbanken.
 
Zelluf doen :-)... plugins genoeg.
Ik zie genoeg filterbanken maar die zijn niet stepped.
Ik wil eigenlijk maar 1 knop die over een groot bereik kan filteren. Zeg maar een soort parametrische EQ maar dan over plm 150Hz - 10Khz
 
De meeste stepped filters die ik ken klikken als je de step aanpast....kan je niet verder helpen.
 
Als dat geen probleem is kan je modular gaan.......kan je wel een patch bedenken waardoor je met de hand gescaled het filter kan controleren.
 


Met een quantizer bijvoorbeeld......dan nog een leuk filter uitzoeken een input module een VCA en een voltage bron met attenuator.....



Als voltage bron is deze wel geschikt:
a176.gif
 
Dan gaat de A176 naar een quantizer, deze weer naar je filter CV input en die weer naar je VCA in.
Op je inputmodule gaat je signal in, ENV out naar VCA.

Met de CV1 knop kan je dan stepped sweepen door bijv je Cutoff, CV2 knop voor Res of ENV depth.......
 
Ik heb zelf een oude Krohn & Hitte te koop staan, twee kanaals stepped filter.
Erg dik kwa sound, helder en exact, zit ook een 20dB overdrive op.

Als je op het juiste moment draait is de klik niet vervelend, op een verkeerd moment is het een klik, als dat geen probleem voor je is stuur me maar een audio file, gooi ik hem erdoorheen voor je. LPF/HPF....
 
Dennis heeft er ook een aantal te koop staan, zo uit mijn hoofd alleen mono blokken, maar ik weet niet of het uberhaupt stereo hoeft te zijn.
Ik loop zo naar mijn studio, ik heb nu nog puppy watch:)
Rond 20.00 ben ik vrij.
 
Ik heb hem er net doorgeduwd:)

wetransfer download

Eerste stuk staat hij op:
factor 10.
low pass RC

Tweede stuk:
factor 10
Low pass max. flat

Derde stuk:
factor 10
High pass.

Je ziet dat de eerste haast geen klikjes geeft, de tweede wat meer en bij high pass hoor/zie je ze echt zitten.

Hij gaat nu mono door 1 kant heen. Geen overdrive aangezet.
Wezenlijk verschil tussen LP RC/LP maxx flat is dat als ze neutraal open staan de tweede wat sprankelender klinkt, maar als je dan draait is het mopeilijk om de kliks te vermijden.
 
Wil je de steps tijdens het muziek maken zelf bewegen, of met je DAW?
Er zijn veel stepped analoge filterbanken.

met daw
jaah

idd step filtered is aleen watk weet van hardware mfb stepfilterr :okdan:

linkie
 
Is de roland ef-303 wat?

Low pass filter, met de sliders kan je mate van effect instellen, over 1 bar, 4 bar, etc.
 

wastie in producvtie // moetk zeggen dat veel jomox spul erg ...absurt / obscuur heftigh [kan] klinken en niet over schikbaar is
http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/FilterBox_e/FilterBox/filterbox.html

de stepfilter unit link
http://www.sequencer.de/syns/mfb/FilterBox.html

150.- eu ;-]] wtf egt waar dacht dat ze 280.- ofso waren trig in tr606 erop ..meyhemm;-]
:engel:
 
Ik heb hem er net doorgeduwd:)

wetransfer download

Eerste stuk staat hij op:
factor 10.
low pass RC

Tweede stuk:
factor 10
Low pass max. flat

Derde stuk:
factor 10
High pass.

Je ziet dat de eerste haast geen klikjes geeft, de tweede wat meer en bij high pass hoor/zie je ze echt zitten.

Hij gaat nu mono door 1 kant heen. Geen overdrive aangezet.
Wezenlijk verschil tussen LP RC/LP maxx flat is dat als ze neutraal open staan de tweede wat sprankelender klinkt, maar als je dan draait is het mopeilijk om de kliks te vermijden.

jullie zijn al wat verder met t stepping filter verhaal;-]] lezen = een vak;-]
http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/FilterBox_e/FilterBox/filterbox.html
dis toch egt een leuk ...alles in een doosje new195.- eu
aleen wordt niet meer gemaakt [net zoals veel mfb spul
 
Back
Top