DX 7 MIDI ERROR

als ie met electribe wel werkt ligt het dus niet aan de dx7...
maar aan ebelton
 
Ik, heb een auwe bruine dx7 (3rd party mem/function expansion board erin) en eebelton. :D Maar je hebt nog niks aan me want ik moet die dx nog even opknappen. :? Batterij en display zijn aan vervanging toe en er gaat ook een updated rom in. Wel zal ik testen met ableton met zowel de oude en nieuwe rom zodra dat hier mogelijk is en de ervaringen terugmelden hier... Is die ableton feil ergens te downloaden hier waarmee het fout gaat op je dx? :L

Knal in ieder geval die updated rom in de dx7, dan heb je al meer mogelijkheden met midi instellingen. Probeer verschillende midi interfaces en sluit de dx als eerste device en zo mogelijk als enige in de chain op een midi bus aan, in ieder geval even om te testen of dat dan wel goed werkt suc6! 8)
 
Ik heb ooit een eerste generatie DX7 in mijn studio gehad.
Dit apparaat werd alleen gebruikt als midi-klavier.
Deze zat in een setup met een Mac G3 met Logic.
Op de één of andere manier liep de hele setup telkens vast.
Na heel veel uitzoekerij bleek dit te komen door de DX7.
Toen ik de eproms had vervangen door een nieuwere versie was het probleem verholpen.
Uiteindelijke reden: Nog steeds onduidelijk.
Destijds heb ik er geen midi-monitor aangehangen. Dat had ik misschien wel even moeten doen,...
 
mijn special rom is binnengekomen en doet het!

Alleen werkt de DX7 nog steeds niet als hij vanuit ableton live wordt aangestuurd. Not On Off messages kloppen nog steeds niet. argh

via mijn andere synth en electribe werken de note on off medssages dus wel goed... Ik ga dat ding maar eens in mijn studio testen. Kijken of hij via de andere midiinterface wel werkt.
 
Het is opgelost. De DX7 doet het gewoon goed in mijn studio (fireface interface).

Moet iets met mijn Mac thuis zijn geweest...

Weet iemand welke midi editor goed werkt op een mac?
 
Ik heb nu op aanraden van geert van DX7.nl een midisport 2x2 interface en met deze werkt alles perfect. Ook dumps van sysex werken beide kanten op (dx7 librarian gebruik ik).

Kan ik mij nu echt op het FM programmeren gaan storten :) "complete DX7" van Howard MAssey ligt nl al een tijdje op mijn nachtkastje.
 
Back
Top