Welke hardware compressor (voor o.a. EDM kicks)

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Voor o.a. mijn (EDM) kicks wil ik graag een (buizen) hardware compressor gaan gebruiken. Deze zal worden toegepast in een digitale omgeving en hiermee wil ik de kicks oppompen/kleuren. Het is belangrijk dat het meer punch/power krijgt. Maximale budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro.

Welke zijn hiervoor specifiek geschikt?
 
Ik had al even gekeken naar je Pultec EQ. Deze is voor mij helaas niet bruikbaar, want ik wil specifiek bepaalde frequenties cutten/boosten. En daarbij ook wil ik ook de Q kunnen instellen..
 
Ik heb gelezen dat de Distressor de beste zou zijn voor dat budget, maar heb zelf totaal geen ervaring met hardware compressie
 
ik zou het begrip 'buizen' even laten voor wat het is.

Wat vind je van een 1176 (clone)? of een Overstayer ? misschien kan je er het beste een SC highpass filter voor gebruiken om het laag iets minder aan te tasten. De bovengenoemde compounder heeft dit ook, daar noemen ze het 'bass expand'
 
ik zou het begrip 'buizen' even laten voor wat het is.

Wat vind je van een 1176 (clone)? of een Overstayer ? misschien kan je er het beste een SC highpass filter voor gebruiken om het laag iets minder aan te tasten. De bovengenoemde compounder heeft dit ook, daar noemen ze het 'bass expand'

Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe een 1176 of overstayer omgaat met een kick. Het is belangrijk dat het laag strak blijft. Krikken deze twee de sound een beetje op?
 
het zijn beiden strakke compressors.
ik heb een aantal keren met een 1176 gewerkt, en het is een strakke compressor. heel bruikbaar op snelle, korte geluiden. Hier zijn veel demo's van te vinden op youtube.

De Overstayer is relatief nieuw en nog niet zo heel erg bekend.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er wel veel over gelezen. Op Gearslutz staan een aantal demo's.

FET compressors zijn doorgaans vrij snel en geven vaal ook wat vervorming mee die prettig kan klinken op drums / percussie.
 
Back
Top