De King Korg een hype of waar?

Ik denk het wel.

maar het wordt nooit weer zoals met oude chips. Het zal glad en inline klinken en niet stoer en robuust. wel dik maar geen echt karakter. (na het zien van 20 4 voice filmpjes). :(
 
Ik heb nog nooit een photoshop gezien die vanuit diverse hoeken er zo consistent uitziet.
Vanuit elke hoek moet je weer andere donoren vinden om bijvoorbeeld de knoppen te tekenen.
Als de synth al niet echt is, moet de maker van de foto's al een 3D-render programma hebben gebruikt, of héél veel tijd over hebben gehad.
 
Mocht het al echt zijn, dan moet je zeker rekenen op een 1000 euro. Het zal intern echt geen uit de kluiten gewassen Monotron zijn, dus het zal wel lekker prijzig worden. Er is nieuw niet veel beschikbaar in de categorie analoog en de 500 euro MiniBrute is qua uiterlijk niet echt vergelijkbaar, dus het zal wel lekker duur worden deze King Korg.
 
Als je de iPad-versie van de Polysix verpakt in een hardware-jasje met wat draaiknoppen en wat displaytjes, dan moet dat voor 600 euro op de markt te zetten zijn.
Aan de andere kant heeft de iPolysix maar één oscillator en kost een iPad plus een midikeyboardje nieuw ongeveer hetzelfde geld. Dan heb je wel het voordeel dat de iPad voor meer dingen te gebruiken is.
Is die Kingkong wel eens polyfoon?
 
Ik snap het nut niet van dat speakertje links boven de bender bij zo'n soort groot toetsenbord. Fake dus.
 
Ik snap het nut niet van dat speakertje links boven de bender bij zo'n soort groot toetsenbord. Fake dus.

Zou typisch iets voor Korg zijn om daarmee een tube zichtbaar te laten zijn (denk aan de SV-1 stage piano's). Mocht dat zo zijn dan zal dat ding zeer waarschijnlijk een VA synth zijn.
 
Zou leuk als die bak al die legacy models zou draaien..

MS20
Polysix
Wavestation
M1

etc
 
Ik heb nog nooit een photoshop gezien die vanuit diverse hoeken er zo consistent uitziet.
Vanuit elke hoek moet je weer andere donoren vinden om bijvoorbeeld de knoppen te tekenen.
Als de synth al niet echt is, moet de maker van de foto's al een 3D-render programma hebben gebruikt, of héél veel tijd over hebben gehad.

Zo'n 3D model maken is niet zo heel ingewikkeld.
Ik zie niets van dichtbij en de afbeeldingen zijn ook nog eens van gare kwaliteit, dus het hoeft allemaal niet zo gedetailleerd.

Als je een beetje kunt modellen heb je zoiets in een dag af.
 
Grappig om de "hij is fake" reacties te lezen nu dat ding gewoon door Korg bevestigd is :D
 
Zal wel 'n TRS jack zijn. Niet uniek of raar, de Moog Soure had dezelfde oplossing.
Wel geniaal ergens, een VA met CV/Gate. De cirkel is rond...

Overigens, echt: 10 punten voor Korg, dit jaar. :okdan:
De enige overgebleven grote fabrikant die nog dingen maakt waar ik vrolijk van word.
 
Ik vind het jammer dat er zo weinig knoppen op zitten... een stuk minder dan op de MS2000 bvb.

En ik hoor altijd dat veel knoppen een synth veel duurder maken. Hoe komt het dan dat bvb. al die goedkope behringer mengpaneeltjes vol zitten met (vrij stevige) knoppen?
 
het gaat mischien niet om de knoppen maar eerder om de electronica daaronder...de potmeters.

die moeten accuraat werken en duurzaam zijn en heel wat gedraai en frictie aaankunnen.
die pots van Behringer zullen mischien niet van zulke hoge kwaliteit zijn dan..
 
Back
Top