De King Korg een hype of waar?

ik kan niet zien wat daar voor pots in zitten...

het merk wat overal opduikt als kwalitatief goed, is ALPS

wat Behringer gebruikt weet ik niet..
 
Laatst gewijzigd:
Ook hier weer mooi nieuws van Korg :okdan:

De naam vind ik persoonlijk niet super, maar aan de andere kant ook wel weer lollig natuurlijk. Sinds de Little Phatty zijn we wel wat gewend wat dat betreft.

Ben erg benieuwd naar demo's / ervaringen straks! Roland eat your heart out.....
 
kan ik dit zien als een software synth met daar om heen gebouwd een keybaord, wat control-knoppen en een buzien eindfversterker?
 
ik bedoel ermee:

is deze synth dan zo uniek te noemen? of is het vervangbaar door al bestaande soft synths (keyb en buis-amp net meegerekend natuurlijk)?
 
even bij de lees blijven T:

een keyboard en een analoge buis-amp bestaat natuurlkijk NIET softewarematig...

dat is wat ik deboel...
 
even bij de lees blijven T:

een keyboard en een analoge buis-amp bestaat natuurlkijk NIET softewarematig...

dat is wat ik deboel...
Ik weet het. Ik wou maar zeggen, de integratie van software en hardware vind ik ook al een uniek punt van een synth (i.t.t. tot een generieke controller gebruiken). Zo vind ik de Legacy MS20 plugin + MS20 controller niet zomaar inwisselbaar voor dezelfde plugin zonder. Maar niet iedereen denkt er zo over.

Er zijn zelfs genoeg mensen die de ene willekeurige (software) VA synth meestal vervangbaar vinden door eender welke andere.

Hebben de buisamp electribes trouwens al geen audio input om andere synths door te halen?
 
ik zelf ben niet zo'n liefhebber van VA synths inderdaad. en op z'n minst zit dat tussen mijn oren! :-)

het is wel zo dat als je met losse onderdelen werkt, je ook veel flexibeler bent met aansluiten en ook
meer mogelijkheden hebt. Met een paar kale losse modules, een goed midi-keyboard en andere controllers.
en dan nog een stereo buizen-amp erbij.

en je betaald natuurlijk ook bij de Korg voor al die extras.
maar er zit vast wel midi-out op voor naar andere midi-systemen, en misschien ook wel stereo audio in voor de buizen amp?
 
Er is al een foto van de achterkant beschikbaar, dus je hoeft niet meer te gokken welke connectiviteit hij heeft.

De King Korg is een verzameling VA's + FX, waarbij je meerdere VA's tegelijk kan aanroepen als ik het goed begrepen heb. En qua interface begreep ik dat de bedoeling toch was dat hij zo veel mogelijk hands-on te programmeren was zonder menuutjes duiken. Voeg daar nog de (al dan niet nuttig geschaalde) CV/Gate aan toe, en het is wel een leuke bak lijkt me. Benieuwd wat hij moet kosten.

De naam, tja...het moest er ooit van komen he. :)
 
Als ik het goed zie zijn er drukknoppen met ingebouwd displaytje ofzo. Verbazing.

En bv voor de EG hebben ze 4 knoppen voorzien en een filter/amp toggle. Dat spaart meteen al 4 knoppen uit zonder veel hinder voor de gebruiker.
 
Er is al een foto van de achterkant beschikbaar, dus je hoeft niet meer te gokken welke connectiviteit hij heeft.

De King Korg is een verzameling VA's + FX, waarbij je meerdere VA's tegelijk kan aanroepen als ik het goed begrepen heb. En qua interface begreep ik dat de bedoeling toch was dat hij zo veel mogelijk hands-on te programmeren was zonder menuutjes duiken. Voeg daar nog de (al dan niet nuttig geschaalde) CV/Gate aan toe, en het is wel een leuke bak lijkt me. Benieuwd wat hij moet kosten.

De naam, tja...het moest er ooit van komen he. :)

ja, ik zag dacht ik geen audio inputs....

het is misschien vooral bedacht als een alles-in-een synth voor live gebruik?
 
Zal wel 'n TRS jack zijn. Niet uniek of raar, de Moog Soure had dezelfde oplossing.
Wel geniaal ergens, een VA met CV/Gate. De cirkel is rond...

Overigens, echt: 10 punten voor Korg, dit jaar. :okdan:
De enige overgebleven grote fabrikant die nog dingen maakt waar ik vrolijk van word.

ik had het niet beter kunnen verwoorden. nu nog een echt analoge mini MS-20.
 
En nog minder op My Little Pony.

De Mini MS 20 daarentegen, die lijkt nog steeds matig op My Little Pony maar wel erg op een MS20.
 
Back
Top