Eerste 'deftige' track

Dubluv

Ouwe rot
Lid sinds
6 Maart 2012
Berichten
988
Locatie
9000
Dag iedereen ;)

Na een halfjaar zitten klooien en veel zitten leren over synths heb ik eindelijk een 'deftig' track idee wat verder uitgewerkt.
Er zitten nog geen zware effecten/modulatie op. Juist een peak filter (die ikzelf moduleer tijdens de opname) op mijn synths meer niet.
Simpele drum en melodie lijnen..
Zelf ben ik vrij tevreden over mijn geluid juist de kick kan denk ik beter, snare zit wel weer goed (denk ik).

Alle commentaar is welkom, liefst constructieve maarja het is synthforum he :D

Aja en de opbouw is snel gemaakt met wat verschillende opgenomen drum loops en het einde is wanneer de drums stoppen :P
 

Attachments

  • ACXD CRUISER MP3.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 55
Laatst gewijzigd:
Ik vind het best goed klinken hoor.. maar het klinkt wel een beetje software, niet heel diep dat je hersens worden gemagnetrooned (sorry voor het woord) en dat vind ik wel dat electro moet hebben. het is dus vlak en kaas achtig :D

Je moet zelf maar verzinnen waar het door komt.
 
Ik vind het best goed klinken hoor.. maar het klinkt wel een beetje software, niet heel diep dat je hersens worden gemagnetrooned (sorry voor het woord) en dat vind ik wel dat electro moet hebben. het is dus vlak en kaas achtig :D

Je moet zelf maar verzinnen waar het door komt.

Wat bedoel je precies met 'gemagnetrooned' ? Ik zie een microgolf als ik dat lees.. :P
Kick, hihat en crash komen van 808 en snare van een 707. Wel bewerkt met compressie en eq en nog wat..
Voor de rest komen de synths inderdaad van software maar wel van emulaties van de Juno 60 en Korg polysix.
Zware effecten zouden zoals ik al vermelde er nog moeten opkomen zodat het veel interessanter wordt..
 
Redelijk hoog Daft Punk gehalte. Wel aardig. In de high's zijn de synth's op mijn KRK V4's wat schel, zou wat eq-ing kunnen gerbruiken.

De kick zou misschien nog wat meer laag kunnen gebruiken, misschien wat layeren met een subbasskick? Maar misschien neem ik dat ook wel niet goed waar op mijn V4's, gebruik daarvoor vaak een spectral analyser.
 
ik bedoel dat cheesy sounds zitten voor je oren en echt vette sounds komen in je hersenen. dat geeft een ander gevoel. Als het een echte 808 is dan klinkt hij niet echt diep, heb je wel goed gefilterd of wil je dat juist niet. Ik zat namelijk te denken dat de kick ook een 707 was.
 
Redelijk hoog Daft Punk gehalte. Wel aardig. In de high's zijn de synth's op mijn KRK V4's wat schel, zou wat eq-ing kunnen gerbruiken.

De kick zou misschien nog wat meer laag kunnen gebruiken, misschien wat layeren met een subbasskick? Maar misschien neem ik dat ook wel niet goed waar op mijn V4's, gebruik daarvoor vaak een spectral analyser.

Mijn kick's zijn afgesneden vanaf 40 Hz, anders had ik het gevoel dat het te modderig werd. Misschien fout want ik heb geen goede monitors laat staan monitors ;{ , enkel maar een hoofdtelefoon. (HD25 sennheiser)
Eerst had ik deze kick gelayerd met een 606 sample (ook bewerkt) en dat klonk lekker maar in de mix trok het op niets.
De kick is uit adm 606-808-909 emulatie en daarop heb ik de kick op F#3 gezet, dan klonk hij goed in de track.

En de high komt door dat ik een LP filter vrij hoog had gezet met een goede resonantie erop :D..
Als ik dat niet had gedaan dan miste er wat op de hoge tonen , al synths proberen layeren maar dan klopt mijn geluid niet meer in mijn ogen/oren..
Tips ivm hoge synths layeren zijn welkom :P

Tenslotte zoals je al zei, ik maak gebruik van een spectrum analyzer (ableton) en ik heb hem vergeleken met één van mijn favoriete remixen van Soulwax en hij zat toch gelijkaardig op de spectrum analyzer. Wat niets wil zeggen over het geluid he, vooraleer mensen woorden zouden beginnen verdraaien .. :P

En bedankt voor de feedback ;)
 
Laatst gewijzigd:
ik heb hem vergeleken met één van mijn favoriete remixen van Soulwax en hij zat toch gelijkaardig op de spectrum analyzer.

Dat had ik al wel gehoord dat je hem ergens mee had vergeleken anders had je wellicht niet in 1 keer dit bereikt. maar het zegt niet alles :D
 
Back
Top