De magie van hardware is weg...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een mooie 14de plaats terwijl ik bijna nooit post op synthforum. :-)

Ik heb geprobeerd de discussie wat luchtiger te maken aangezien het al vlug resulteert in een typisch Mac versus PC verhaal. Met natuurlijk de Mac als overduidelijke winnaar ;-)

Maar uiteindelijk is de hardware/software keuze zo persoonsgebonden en onderhevig aan zoveel parameters dat discussie bijna onmogelijk is. Het voelt voor mij hetzelfde aan als een discussie over welk genre muziek beter is.
 
Tja, ik ben nu eenmaal niet de meeste makkelijke persoonlijkheid en heb een uitgesproken mening en ben happy en trots op het resultaat van mijn zoektocht, worden door mij bewust gemaakte keuzes dan afgedaan als oud V/S nieuw, dan kan ik daar graag even over bomen en een paar noten kraken.

Denk dat het beste advies hierboven al gegeven is, leven en laten leven.
 
Kijk het is heel simpel: kan je leuk schrijven, maar niet mixen, dan heb je niks, kan je leuk mixen, maar niet schrijven, heb je ook niks. Dat staat los van spullen.

Haha! Natuurlijk, want U2, the Rolling Stones, the Beatles, etc etc hebben allemaal hun eigen muziek gemixed ipv de beste technici ervoor in te huren :erm:


Maar de mensen hier met de grootste bek, komen zelf niet verder als wat beatport loops een sylenth lead met midi contructionkit patroontje en een mediocre mix (en dan zeg ik het nog aardig)
De andere die claimen muzikaal geschoold te zijn komen met moeilijke recalcitrante meuk, waarbij ik de track 3 skips gun, maar geen enkel moment spannend genoeg is om langer dan 3sec te blijven hangen.
En een commentaar wat ze hebben........

Ff over mijzelf, je kan m'n muziek braaf vinden, cliche, 20 jaar te laat etc. Maar het is mijn stijl en mijn sound en authentiek, als je een track van mij hoort, weet je dat die door deze kenmerken van mij is. Consitent kazig, voorspelbaar en perfect gemixed. JBaars is de enige andere persoon hier met een distincte eigen stijl.

Whoo! Jij weet hoe je vrienden moet maken eh? Ik denk dat er hier genoeg mensen met een distincte eigen stijl op het forum zitten, maar helaas ben jij erzelf niet een van!


Sorry Raphie, maar jouw muziek is de stijl van 13 in een dozijn...................waar het ook mee gemaakt wordt, het klinkt altijd hetzelfde, eenheidsworst........heeft weinig met jouw sound te maken, meer aan het ontbreken hiervan.

Dit dus.


ok, mijn persoonlijke mening is dat ik jouw'n muziek nou eigenlijk helemaal geen eigen geluid vind hebben, het klinkt in mijn oren als stukjes bij elkaar geraapte bestaande themaatjes, rifjes en drumpattroontjes en andere cliches... probeer nou eens voor de verandering iets anders...

En dit.


Wie heeft er allemaal een zeer been? :D

:luv:

Jijzelf denk ik, zoals je altijd je gebrek aan muzikaliteit en originaliteit probeert te verschuilen achter je dure gear :D

Leuk dat je goed kan mixen, maar ik vind het zo jammer dat jouw posts altijd uitdraaien op ruzie stoken omdat je je aangevallen voelt. Daardoor verlies je alle respect dat je met je mix/master kennis had kunnen verdienen. Ik lees het meestal met een glimlach, maar door de bullshit die je hierboven hebt lopen uit kramen moest ik even reageren.

En nee, voordat je het gaat schrijven: ik ben niet jaloers op je. Echt niet. De rede daarvoor zal ik niet neerzetten, want die is een beetje beledigend en niet goed voor de sfeer :engel:
 
Help moderator, de link naar "abonnement op deze discussie opzeggen" in de e-mail werkt niet...
Deze link geeft een foutmelding, maar gelukkig werkt de andere link nog... :-)
 
Haha! Natuurlijk, want U2, the Rolling Stones, the Beatles, etc etc hebben allemaal hun eigen muziek gemixed ipv de beste technici ervoor in te huren :erm:
Snap je punt niet? Dat heet in mijn boek samenwerken, dan heb je beiden, wat is je punt hier?

Whoo! Jij weet hoe je vrienden moet maken eh? Ik denk dat er hier genoeg mensen met een distincte eigen stijl op het forum zitten, maar helaas ben jij erzelf niet een van!

Jijzelf denk ik, zoals je altijd je gebrek aan muzikaliteit en originaliteit probeert te verschuilen achter je dure gear :D
maak ik nu wel of geen muziek?, hoe kan ik 13 in een dozijn muziek toch gebrek hebben aan muzikaliteit. Wat is het nu? Als je nou ff lekker wil inhaken kom dan wel even met goede argumenten.
De rest van je betoog spreekt voor zich.......
 
Help moderator, de link naar "abonnement op deze discussie opzeggen" in de e-mail werkt niet...
Deze link geeft een foutmelding, maar gelukkig werkt de andere link nog... :-)

Ik hou er ook mee op, heeft inmiddels niks meer met hardware van doen.
 
ik citeer raphie:

'De andere die claimen muzikaal geschoold te zijn komen met moeilijke recalcitrante meuk'

en inderdaad:
ik heb veel muziek gestudeerd. opleidingen, workshops en zelfstudie. Ik weet en kan veel.
Je zou mijn hersenen en handen kunnen vergelijken met zeer dure hardware bestuurd door een mega Computer met zeer dure hightech software.

met geld niet te koop trouwens...!
 
ik citeer raphie:

'De andere die claimen muzikaal geschoold te zijn komen met moeilijke recalcitrante meuk'

en inderdaad:
ik heb veel muziek gestudeerd. opleidingen, workshops en zelfstudie. Ik weet en kan veel.
Je zou mijn hersenen en handen kunnen vergelijken met zeer dure hardware bestuurd door een mega Computer met zeer dure hightech software.

met geld niet te koop trouwens...!
Wat jammer dan, dat dat alles dan ook bij jou niet materialiseert in gedijende output...... :Z
 
Wat jammer dan, dat dat alles dan ook bij jou niet materialiseert in gedijende output...... :Z

zo, dat is een fijne manier om op een forum over muziek en geluid elkaar te stimuleren!

en waar heb je deze conclusie op gebaseerd?
 
Op hetgeen jij hier aan werken deelt, kan er niet warm van worden

dat heeft alles met je smaak te maken. dat kan..

maar je kan niet zeggen dat het met mijn muziek en kunnen te maken heeft..er zijn er genoeg en heel veel die mijn muziek en kunnen juist heel erg kunnen waarderen...
 
dat heeft alles met je smaak te maken. dat kan..

maar je kan niet zeggen dat het met mijn kunnen te maken heeft..er zijn er genoeg en heel veel die mijn muziek en kunnen juist heel erg kunnen waarderen...
Is wederzijds, Zijn we er er toch? :luv:
 
Lees net het draadje, maar toch wel interessant hoe een discussie over hardware moeiteloos overgaat is een discussie over politieke voorkeur....nu nog even over het geloof en dan concluderen met de wijze les: "You shouldn't talk about religion or politics.". Ik stel voor om dit op SF aan te vullen tot: "You shouldn't talk about religion, politics and hardware vs. software."

:mega:
 
Yep daarom nog maar ff deze tip voor ITB gebruikers:

http://www.samplefreaks.com/shop/progressive-house-track-stems-project/

Haha.. prachtig. Tot voor kort hoorde ik alleen maar ITB gelul.. nu opeens is meneer hardware minded en krijgen we lullige kant en klaar kit tips want tja, 'dat gebruiken nu eenmaal alle ITB'ers..'.

Net zoals de het geklaag een tijd terug van 'ik moet wel Vengeance samples gebruiken want anders tel ik niet mee' en nu opscheppen 'over zn signature sound' :-)

:D
 
Doe er je voordeel mee! betere kwaliteit als de loops die je nu gebruikt :D
 
Het is juist fijn dat er mensen zijn die al hun spaar centjes in die pluggs droppen dat is goed voor de economie. steeds switchen maakt het alleen maar beter en gaat het geld weer rollen.
 
Doe er je voordeel mee! betere kwaliteit als de loops die je nu gebruikt :D

Ook zo mooi.. en maar aannames blijven maken..
Welke loops bedoel je precies, of is dit weer een losse flodder?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top