iPod voor opname gebruiken, kan dat?

edhal

Ouwe rot
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
1.718
Locatie
nulvierachtacht
Ik ben toe aan een nieuwe mp3-speler.
Nou lijkt het me wel handig als m'n nieuwe mp3-speler ook audio-opnamen kan maken.
Kan een iPod dat? Beschikt een iPod over een audio-/line-input?
 
Hangt er volgens mij een beetje van af welke iPod je hebt, de Classic of de Touch. Met de iPod Touch 4 of de nieuwe 5 zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn omdat die spraakcommando's herkennen. De iPod Touch 4 (met iOS5) is met 8GB geheugen relatief goedkoop te krijgen voor iets tussen de €150,- en €190,-. Moet je ff goed zoeken op internet.
 
Met de iPod Touch 4 of de nieuwe 5 zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn omdat die spraakcommando's herkennen.
Om spraakcommando's te herkennen heb je een microfoontje nodig, geen line in. Volgens de specificaties van Apple heeft de iPod Touch ook géén line in:
http://www.apple.com/nl/ipod-touch/specs.html
Hetzelfde geldt voor de telefoon.

Wellicht dat een mobiele recorder (Bijv. Tascam DR-08 of uitgebreider) hier uitkomst kan bieden, maar dat is natuurlijk wel iets anders dan een mp3-speler met opnamefasciliteiten.
 
Om spraakcommando's te herkennen heb je een microfoontje nodig, geen line in. Volgens de specificaties van Apple heeft de iPod Touch ook géén line in:
http://www.apple.com/nl/ipod-touch/specs.html
Hetzelfde geldt voor de telefoon.

Wellicht dat een mobiele recorder (Bijv. Tascam DR-08 of uitgebreider) hier uitkomst kan bieden, maar dat is natuurlijk wel iets anders dan een mp3-speler met opnamefasciliteiten.

De iPod 4 en 5 kunnen dezelfde audio-interfaces aan als de iPhone en de iPad, daar zit het probleem niet. Het probleem zit hem in de manier waarop Apple onderdelen van iOS ondersteunt in de verschillende apparaten. Het zal niet de eerste keer zijn dat Apple willens en wetens onderdelen softwarematig uitgeschakeld laat terwijl betreffende iPod het wel aan kan.
 
ik heb een ipod touch 4 en kan wel zeker audio opnemen. Onboard microfoon is niet super maar redelijk helder, een stuk beter dan mijn mobiel. Ik gebruik er een tascam iU2 interface bij die ik op de ipod 4 aan kan sluiten via de dock cable, Zo heb ik 48v fantoom power voor 2 mics, midi in en uit en gebalanceerde jack in en uit. Enige nadeel is maximaal 16 bit 44.1 khz stereo opnemen maar dat vind ik voorlopig goed genoeg voor on the road.

Ipod touch 4 met 32 gb geheugen vind je al voor 150 euro 2e hands, als het niet nog goedkoper is geworden. Opname software van Tascam is gratis en er is wel meer gratis te krijgen. Hou ook de website http://www.appshopper.com/ in de gaten, als je daar inschrijft en abboneert op apps die je wilt krijg je direct een email als de prijs drastisch omlaag is of zelfs gratis. Als ik een paar betaalde prgs (animoog, nanostudio, figure, etc) even niet meetel ben ik misschien maximaal 25 euro kwijt geweest voor bijna 300 apps waar veel nuttig muziek en audio spul bijzit. En ook teveel games :D
 
Back
Top