Apogee: Quartet

Ik vind het eigenlijk helemaal geen mooi ding.

- Te kleine displays en touchknoppen (maak dan 1 groot touch scherm waarbij alles mooi gecentreerd is of gebruik echte knoppen)
- De achterkant ziet er niet mooi afgewerkt uit met lelijke ronde schroefjes en aansluitingen die scheef lopen. (ja ik ben aan het miereneuken :D)

Verdere minpunten qua specs.

Midi was dat echt nodig? Was een extra headphones output niet zinvoller geweest?
USB 2.0 (zal wel snel genoeg zijn) maar had me hoop op Thunderbolt gezet. (vanwege het kunnen doorlussen)

307772d1346741106-new-apogee-quartet-quartet-back.jpg
 
WC out? Neem aan dat dat niets met riolering te maken heeft, maar wat is dat?
 
WC out? Neem aan dat dat niets met riolering te maken heeft, maar wat is dat?

Word Clock output om te zorgen dat je externe converters allemaal strak lopen.
Volgens mij is Apogee daar back in the days ook bekend mee geworden.
 
Ik vind het eigenlijk helemaal geen mooi ding.

(ja ik ben aan het miereneuken :D)

Verdere minpunten qua specs.

Midi was dat echt nodig? Was een extra headphones output niet zinvoller geweest?
USB 2.0 (zal wel snel genoeg zijn) maar had me hoop op Thunderbolt gezet. (vanwege het kunnen doorlussen)


Ja thunderbolt had er van mij ook op gemogen en dan helemaal voor die prijs ..........

He laat je wel wat mieren over :)
 
Als je het duur maakt denken mensen dat het goed is. :doei:

Word Clock is alleen noodzakelijk als je op meerdere AD converters tegelijk opneemt. Gebruik je dan geen Word Clock dan zit er een fase verschil tussen de beide klokken. Ga je dan mixen dan verdwijnen de hoge tonen en die krijg je nooit meer terug.
Bij DA conversie met meerdere converters heb je geen Word Clock nodig, want dan komt de timing van de DAW.
 
De duet serie van Apogee is natuurlijk gericht op de Apple gebruiker die in de regel gevoelig is voor strak design en eenvoudige interfaces. Klinkt een RME fireface nou echt zoveel beroerder dan zo'n Apogee?
 
Hoop geld in ieder geval, voor dat geld ken ik wel betere interfaces :)

Zoals? En wat versta je onder beter?

Ik zou iig minder op prijs letten en meer wat er in het doosje zit.
Hoeveel i/o heb je nodig, welke preamps vind jij prettig bij de projecten waar je aan werkt etc.
RME is vet en Apogee is vet. (heb je een pc dan kun je sowieso Apogee vergeten)
Het is dus eerder een kwestie van smaak dan welke is beter. Ik ging van een ESI naar MOTU naar RME naar Apogee.
Bij wat ik ervaren heb vind ik Apogee het fijnst om te gebruiken in combinatie met een Mac.
Dat het dan wat duurder is een concurrent met meer i/o doet me alleen pijn in de portemonnee.
 
Laatst gewijzigd:
Hoe kunnen zo in godsnaam zo'n grote markt laten liggen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een paar pc drivers te maken ? En waarom nu weer zo'n frikadellebakje. Waar laat je zo'n ding met al die kabels erin.. Zal idd wel mooi staan naast een imac.
 
Back
Top