verzekeren van spullen....

natuurlijk niet, dat is een risico dat je nu eenmaal neemt van niet alles te verzekeren.
Je kan alleen specifieke spullen verzekeren niet zomaar "een aantal".

Ik wou maar even ingaan op die boete-opmerking een aantal posts hoger. Volgens mij raakt die kant noch wal.
Ofwel heb je geluk dat juist die spullen die je verzekerd had stuk/gestolen zijn gegaan, ofwel heb je pech. Maar de uitbetaling van de verzekerde spullen zal zeker niet afhangen van de onverzekerde spullen.
Die onverzekerde spullen, daar heeft de verzekeraar gewoon geen zaken mee.
 
Ja dat klopt, dus, wil jij maar een deel van je spullen verzekeren? Waarom zal je dat doen?
 
Ik zou ook maar een deel van mijn spullen verzekeren en niet alles.
Ik zou enkel verzekeren wat ik zelf niet kan vervangen en wat ik per se vervangen wil hebben als het zoek raakt door diefstal of brand.
De spullen die niet per se vervangen moeten worden of die ik zelf kan vervangen hoeven wat mij betreft dus niet meeverzekerd te worden.
 
Ja dat klopt, dus, wil jij maar een deel van je spullen verzekeren? Waarom zal je dat doen?
Dat zeg ik verdorie niet.
Ik zeg dat het kan ! En dit zonder afgestraft te worden door de verzekeraar (wat in de eerste posts van deze thread wel werd gesuggereerd).
Daar gaat het mij om !

MatthewLeBlom heeft overigens al 1 goeie motivatie gegeven.

Leer toch eens verdorie niet persoonlijk te interpreteren en te aanvaarden dat iedere persoon doet wat ie wil, ook al lijkt het in jouw ogen "onverstandig".
 
Gast, alles kan.......dus wat dan nog?

Een inboedel verzekering hoef je niet te specificeren, als je een verzekering neemt speciaal voor je studio kan het zijn dat je de spullen die je wilt verzekeren moet laten taxeren en daardoor ook specificeert. Een logisch gevolg is dan dat je keuzes kan maken.....

Maar als je een standaard inboedel hebt kan je dus onderverzekerd zijn en de post in het begin van het topic klopt als een bus, dus dat is geen suggestie, maar de manier hoe het werkt.
Dat jij het ervaart als afstraffen is jouw probleem, daar kan ik weinig aan doen.
Dus even afkoelen en weten waar je het over hebt, daarna terugkomen en relaxed meepraten over de materie...
 
Ja dat klopt, dus, wil jij maar een deel van je spullen verzekeren? Waarom zal je dat doen?

Ik zou me kunnen voorstellen dat 't gebeurd als je eerst van alles geregeld hebt om de hele santekraam verzekerd te krijgen, en dan vervolgens na een tijdje er wat gear bijkoopt.
En dat je dan geen zin hebt (of gewoon vergeet) om alles weer aan te passen.

Slim of niet even in 't midden gelaten.
 
bij een niet-specifieke verzekering lijkt het me normaal dat je verzekering zich zou proberen in te dekken.
Immers, de kans dat 3 synths stuk gaan op een totaal aantal van 6 is kleiner dan de kans dat 3 synths stuk gaan op een totaal aantal van 12.
Maar weer eens, hoe zal die verzekeraar daar ooit achter komen? De verzekering was immers niet-specifiek. Weten zij veel hoeveel synths je werkelijk thuis hebt staan...
Je kan uiteraard maar 3 synths proberen terug te vorderen, dat spreekt voor zich. Maar voor het volle verzekerde bedrag, ik zie niet in waar een boete zou vandaan moeten komen.

Bij een specifieke verzekering is de zaak uiteraard sowieso veel duidelijker. Daar ben je verzekerd voor synth A, B en C, en de rest van je spullen is 100% irrelevant.

Ik zie hier echt het probleem niet hoor, jongens.
 
interessant topic, ben alleen benauwd dat een verzekering zegt dat de spullen te oud zijn voor verzekering , als het gaat om inboedel taxatie. bij individuele spullen konden ze weten dat het nog die waarde heeft, bij algemene zaken berekenen ze via afschrijving percentage. of is dat niet zo...
laten we zeggen dat je dan (ironies gezegd) lang niet aan het bedrag komt die je zelf in gedachte had.
 
Back
Top