indrukwekkende muziek ervaringen?

een van die superieure clubmomenten ... Jam&Spoon met 'Follow Me' en dan heel veel rook en zeepbellen uit het plafond ... tja, E-moments :)
 
De eerste keer dat ik een grootschalig concert meemaakte: Mark Knopfler in de Heineken Music Hall; vanaf dat moment weet ik hoe de hemel klinkt. :luv:
 
ik was 8 jaar en mijn vader had een bandje met Equinoxe van Jarre...
ik hoorde een stukje met "bezemveeg"- en stem achtige geluiden en was helemaal van de wereld... uiteindelijk was dat dus
de break in equinoxe 4!

als je die leeftijd hebt en je hoort die muziek voor het eerst is dat echt indrukwekkend, dankzij dit bandje moest en zou ik toetsen gaan spelen :okdan:
 
nou qua live dan :

Jean Michel Jarre Parijs 1990
Front 242 Vredenburg 1993
Chemical Brothers 013 1999
Kraftwerk HMH 2004
 
een van die superieure clubmomenten ... Jam&Spoon met 'Follow Me' en dan heel veel rook en zeepbellen uit het plafond ... tja, E-moments :)


das inderdaad kippenvel..

Dit moment op MTV vergeet ik nooit meer


Pearl jam op pinkpop 2000 was ook indrukwekkend.
 
heel veel...paar die me zo te binnen schieten

- DJ Muggs - Soul Assassins part II - Kreeg deze van mn oma voor kerst in 1999, was toen net jaartje bezig met hiphop te ontdekken...Toen ik dit hoorde, en dan met name het tweede nummer die 3 dagen straight op repeat stond voordat ik uberhaupt verder ging met de rest, wist ik dat ik dit wilde doen. Voorheen had ik geen idee hoe een hiphoptrack gemaakt werd (voor zover ik wist zaten die gasten gewoon met een bandje in de studio), maar deze plaat legde me t idee van choppen, samplen, diggen uit, maar heel impliciet. Tot op de dag van vandaag vind ik dit heel sterk en goed album

en dan naar 2010, begin maart, ik krijg van een kennis de gelekte versie van Roc Marciano's Marcburg album. Pfff wat was dat goed zeg, echt een plaat die tot op de dag van vandaag dagelijks minimaal een keer op repeat gaat. Gaf me echt een essentie van hiphop gevoel die plaat, gewoon loops, rappen, niet moeilijk doen, geen studio trucjes, dat werk. De beste plaat in mijn ogen sinds Cannibal Ox - The Cold Vein (2000), veruit. Die tijd was magisch, zelf beetje in de studio tracks maken, scriptie schrijven, gewoon mooi.
 
Stetsasonic

Stetsasonic

1983-84 terwijl iedereen bij kwam van de doemaar rage,waar ik geen fuck aan vond,kwam me buurjongen aan met "the
west street-mob op 12",kreeg hem kado omdat hij er niets mee deed,en ik de plaat geweldig vond

ff daarna weet niet precies welk jaar,kwam de film beat street,breakdance,en wildstyle uit..vanaf dat moment hooked


1987- bij de lokale platenzaak verkochten ze bootlegs uit ibiza met veel nu oude house- een openbaring

1987- mantronix ..werd zo hooked aan de sound dat ik er spontaan bijna alles van heb gekocht

1987 of 88 -stetsasonic talking all that jazz...............nog steeds 1 van de veste platen voor me

1987-89 farley,acid,hurley,acid,adonis,may,saunderson,baxter,atkins,shakir,folwkes..ach ja...weer een openbaring voor me

1990 of 91- was in de effenaar in eindhoven,robob draaide,en hoor een sound die ik nog nooit gehoord had,joey beltram metasm.WAT EEN IMPACT,zo vet dat iedereen er van ging sampelen,ook the human recource(sorry gasten als ik hier me jullie uit je natte droom wek,joey was de gast die die sound bracht)

1993-94 ik hoorde per ongeluk een plaatje van de heer andy c,en een goldy,een hype,een aphrodity(toen nog erg stoer)
deze muziek had,wat toen in de tijd house en techno voor me had,het gevoel.......deze muziek werd jungle genoemd.

verder,tja bob james,herbie hancock,quincy jones liepen altijd wel als een rode draad door de voorgaande jaren heen die ik hier neer tik.

waar ik van moest kotsen:

marco borsato,alles wat hij maakte en maakt:(
boney m kalimba de luna
fergal shakey
paul young
dat liedje van one night in bangkok
de vogeltjes dans
kinderen voor kinderen
aqua
scooter
sash
poing!
chris the burgh
bananarama
ad visser
ken lazlo
patt banetar of hoe dan ook,love is a battlefield
jason donovan
manke nelis
shakin stevens
pet shop boys
the proclaimers
en nog veel meer:)

He heb nog steeds stetsasonic live in paradiso(1987/1988 ?) op tape, moet nog gedigitaliseerd worden 8) en een LP van Mantronix ook...
 
in Berlijn, 1994 , het met andere collega"s van Excellent Berlin nu TSE,het geluid doen voor de eerste European MTV Music Awards en in Berlin 1995 het live-geluid doen voor de live opname "hungry Hearts" met Bruce Springsteen, dit was op 9 juli en om 00:00 samen met the Boss mijn verjaardag een beetje gevierd, 10-07 is mijn verjaardag, deze klus was voor DoRo Productions met equipment van Excellent Berlin.:)
 
Mijn 2 meest recente:

Apenkooi tijdens Q-day @ Heinekenplein, A'dam dit jaar

Eerste Koninginnedag in Amsterdam. Lekker zonnetje. al een geruime tijd bij maat voor de deur gezeten met eigen playlist aan. Uiteindelijk maar besloten om een feestje op te zoeken. Eenmaal aangekomen hoorde ik een remix van Adele - rolling in the deep (door Villa) kende deze versie niet, maar de stem van Adele was zoals altijd prachtig en toen kickte het nummer onverwachts heel wat anders in dan verwacht. Ik ben nog nooit zo los gegaan als toen volgens mij.
(dit met kippenvel doet typen)

Voor mensen met tijdgebrek "opbouw" begint op 1:10

Zelfde week iets erna. Hoorde ik onderstaand nummer bij een maat van me thuis. Ik werd vanaf het begin tot het einde meegezogen. Wat een geniale gast die Nicolas Jaar. Sindsdien heeft hij er een nieuwe fan bij.

Er zijn nog zat van dit soort momenten, maar dan blijf ik aan de gang. Dit is de meest recente
 
Wat een geniale gast die Nicolas

Dank je :P

Zoveel geniale muziekmomenten.

Live:

Afro Celt Sound System op Werchter met 30.000 enthousiast meestampende mensen op een houten vloer. :halleluja
Wim Mertens sinds hij met strijkers optreedt :luv:

album:
Mike Oldfield. Zoveel momenten: die melancholische basfluit in Amarok, einde deel 2 Ommadawn, (live opname van) Mount Teide (wat een onmogelijk geniaal nummer is dat toch :halleluja). Enfin, zo'n driekwart van zijn oeuvre. :)
Springsteen: tougher than the rest.
Anne Clark. BAM in your face, wat een muziek.
etcetcetc

Klanken (in nummers die ik in hun geheel ook geniaal vind):
De mellotron in Maid Of Orleans
De orchestron in Radio Activity
De eerder genoemde basfluit in Amarok

Zelf spelen:
Echt geen enkel idee hebben wat je op je gitaar aan het doen bent en toch net op het juiste moment kunnen opbouwen naar een over the top slotakkoord.
een sequence in de JX3P stampen die op één of andere manier perfect inhaakt op de drumlijn

En nog zoveel meer. :)
 
in mijn jonge jaren, Tangerine dream (logos, Poland, tangram album), Klaus shulze (timewind, moondawn, x) , JMM (al het bekende materiaal)....is nu nog leuk en verveeld nog steeds niet.

Ook ben ik gek op het nieuwe album van YELLO (zwarte hoes), heb ik op Vinyl, helemaal geweldig wat een mooie opname. Zeker het mid/hoog , komt heel lekker uit de elektrostaten tot zijn recht.

En Live, Ja Prince, Peter Gabriel, Toto en Earth wind & Fire.....o Ja Bryan Adams niet te vergeten.

Verder ben ik een Jazz man, Diana Krall, Patricia Barber, Melody Gardot, Hans Theesink.......ja jongens en dat voor een synth freak he !!! hahaha

Supertramp, Dire straits, Solution, P'cock, SOS Band, Loose Ends.......er is zo veel mooie muziek voor bepaalde momenten. to much.

Wil je echt een geweldige kwaliteit opname horen, dan even de bluRay erin van Michael Buble (caught in the act) of de trompetist Chris Botti
Dit alleen when you in the mood, vergeet niet de sub aan te zetten ;-) Lekker zo'n echt analoog contra basje ;-)

Trance komt bij mij niet echt voor, sorry guys.....;-) Remixen al helemaal niet, dat doe ik alleen in de keuken...uitgeknepen nummers is not my thing.
 
Ik heb eerlijk gezegd geen behoefte aan een geweldige kwaliteit opname te horen van muziek die mijn tenen doet krullen, hoe audiofiel ik ook ben. Ik wil in de eerste plaats muziek horen die ik tof vind; als die goed opgenomen is, is dat een mooie bijkomstigheid.

(en met die Tannoys is een sub niet aan de orde :))
 
pfoeh, oud topic, misschien heb ik het al gemeld.

Maar wb electronische muziek live optredens,

Biosphere Live in de oude kerk Amsterdam. Gothische drones vanaf het altaar terwijl je beseft dat je eigenlijk op een kerkhof een concert aan het bijwonen bent.

Akoestiek was natuurlijk ook perfect voor dat type muziek.

Daarnaast natuurlijk nog talloze clubmomentjes :mega:
 
Ik heb eerlijk gezegd geen behoefte aan een geweldige kwaliteit opname te horen van muziek die mijn tenen doet krullen, hoe audiofiel ik ook ben. Ik wil in de eerste plaats muziek horen die ik tof vind; als die goed opgenomen is, is dat een mooie bijkomstigheid.

(en met die Tannoys is een sub niet aan de orde :))

Met een stereo muziekje is inderdaad het subje niet nodig... meer met een 5.1 HD DTS filmpje is het subje toch wel lekker hoor, geeft toch net een extraa'tje..vandaar.
 
voor al wie NU nog eens -los van welk genre je eigenlijk graag hoort- eens een muzikaal/visuele trip wil meemaken als nooit te voren, raad ik het concert van Amon Tobin aan.
Ik ga zelf al +20 jaar naar concerten allerhande (iets meer underground dan massaspektakels) maar wat ik bij Amon Tobin meemaakte blaasde alles omver.
Visuals (3d) waren zo vervlochten met de muziek : elk extra geluidje, elke verandering in een geluidje, elke dynamiekwijziging bracht iets te weeg in de visuals zodat er een zo sterke connectie bestond dat je verstand niet meer aankon of het nu visuals op geluid, of geluid voortgebracht door visuals was.
Dit was echt voor mij hoe een perfect concert eruit moet zien : iets te zien op het podium, prima muziek en geen egotripperij van de artiest (was zelfs amper te zien). Klasse gewoon. En volgens mij ook genietbaar als je niks van die man kent of zelfs de muziek niet écht goed zou vinden.
 
Back
Top