Cubase media bay

steve r

Stamgast
Lid sinds
1 augustus 2005
Berichten
260
Hi,

Je heb paar mogelijkheden om met cubase je files te importeren.
Import ( vroeger ) kwam je file te staan op je audio channel die je had aangeklikt.

Nu gebruik ik de media bay omdat dit veel overzichtelijker is.

Ik werk met een template sinds een dag alleen de media bay zet het dan niet op de audio channel die ik heb geselecteerd. Heb al bij instellingen gekoekeloerd maar kan niks vinden.

Iemand tips ?
 
ik laad ze inderdaad nog altijd in op een gewenst spoor vanaf de locator
via pool is inderdaad ook handig, bedankt
 
is het mogelijk om de 3rd party fabrieks VST presets van bijv. Arturia CS80V, MiniMoogV, Jupiter8V of NI Kontakt, Massive, FM8 etc in Cubase 6 (artist edition) in te lezen zodat ze via de media bay browser zijn te zien en te previewen?

Ik ben met van de CMC controllers bezig maar het lijkt alleen maar met Steinberg's eigen VSTs te werken, het preset browsen.

Alvast dank.
 
Volgens mij is media bay alleen maar voor je samples. En je kan toch gewoon de geluiden in de vst afspelen ?
 
Volgens mij is media bay alleen maar voor je samples. En je kan toch gewoon de geluiden in de vst afspelen ?

bedankt voor je reaktie.

wat ik bedoel is dat de presets van steinberg plugins zoals halion of groove agent via de steinberg cmc controllers met een druk op de knop verschijnen en je met een draaiknop makkelijk kunt browsen met een luister preview voordat je de keuze bevestigt.

ik heb een antal track presets bewaard met niet-steinberg vst's en die verschijnen wel degelijk in media bay. Kennelijk kan media bay dus ook zoeken op project- en niet-audio presets dus had ik gehoopt dat dit ook met de fabrieks presets van niet-steinberg vst presets het geval zou kunnen zjn.

sorry voor dit gelul, mijn vraag is moeilijk te verwoorden zonder praktisch voorbeeld, maar het is wel degelijk een simpele vraag.
 
Volgens mij is media bay alleen maar voor je samples. En je kan toch gewoon de geluiden in de vst afspelen ?

bedankt voor je reaktie.

wat ik bedoel is dat de presets van steinberg plugins zoals halion of groove agent via de steinberg cmc controllers met een druk op de knop verschijnen en je met een draaiknop makkelijk kunt browsen met een luister preview voordat je de keuze bevestigt.

ik heb een antal track presets bewaard met niet-steinberg vst's en die verschijnen wel degelijk in media bay. Kennelijk kan media bay dus ook zoeken op project- en niet-audio presets dus had ik gehoopt dat dit ook met de fabrieks presets van niet-steinberg vst presets het geval zou kunnen zjn.

sorry voor dit gelul, mijn vraag is moeilijk te verwoorden zonder praktisch voorneeld, maar het is welndegelijk een simpele vraag.
 
Back
Top