VSTi's en hardware samplen voor onstage

Jansen

Stamgast
Lid sinds
20 februari 2007
Berichten
322
Wie weet een programma om hardware synths en softsynths mee samplen die liefst ook meteen als een sampleplayer gebruikt kan worden? Ik wil m'n gear op het podium gaan beperken en daarvoor een laptop met samples het podium gaan gebruiken.
 
Propellerhead Reason 6, ook vanwege het podium idee want het is een rete stabiel programma en relatief goedkoop. Enige muziek programma wat hier nog nooit is vastgelopen.

Ze hebben ook een enorme eigen forum met heel veel behulpzame experts, en af en toe doen de ontiwkkelaars zelf ook mee met de discussies.
 
Bedankt, dat ga ik bekijken. Nooit aan gedacht dat Reason dat ook zou kunnen.
 
Redmatica en samplerobot. Of je kan ook gewoon in midi alle noten die je wil sampelen intekenen, opnemen ,met recycle knippen en inladen in je sampler.

Maar het is een beetje een slecht moment aangezien een aantal dagen geleden bekend werd gemaakt dat Apple Redmatica heeft overgekocht en de vraag heerst wat er nog zal blijven bestaan...
 
Bedankt, dat ga ik bekijken. Nooit aan gedacht dat Reason dat ook zou kunnen.

Reason kan ook pas samplen met al zijn samplers sinds versie 5, dus als je alleen bekend bent met de oudere versies kan het kloppen.
Sinds versie 6 zit er audio recording op audio sporen bij, gaat de goeie kant op :luv:

Hier een filmpje van een bekende op het Reason forum die live optreed met Reason (drums en synth tegelijk, de linker muzikant, Reason op de achtergrond te zien op 1:47)
 
Directwave is ook wel een goeie, die kende ik ook nog niet.

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel even wat uit te zoeken.
 
Back
Top