synth voor 200 Euro?

an1x klinkt goed, is makkelijk te bedienen , heeft een fijn toetsenbord. is "redelijk nieuw"
wat wil je nog meer voor 200?
 
Idd een AN1X, topbak (je hebt ook nog CS1X en CS2X, mja)

Of een micromodular, dan heb je én VA én FM en nog veel meer in een supercompacte desktop synth; nadelen, het slokt 2 midi-poorten op en tweaken kan met maar 3 (+button) knoppen.. evt nog op te lossen met extra controller en/of midiklavier. En de polyfonie is beperkt, vaak tot 1 of 2. Het resultaat wordt er echter niet minder van!

Weet niet of de Roland D-50 al is genoemd, ook een zeer vette bak waar "DX7-achtige" en nog veel meer mooie geluiden uit kunnen rollen.
Zeker de moeite waard om eens te beluisteren, op youtube bijv.. denk dat je het wel wat vind.

Eigenlijk zou je beetje synths moeten zoeken met de term "ondergewaardeerd" of underrated dat is nl. waar je op doelt met 200,- voor een toffe cheap synth, met toch veel mogelijkheden.

bekend probleem trouwens van die 200 euries grens haha
 
OF geef die 200 euro aan je ma (ofzo) met de mededeling dat ze die apart moet houden en herhaal dat* een tijdje: dan kan je een mooiere bak kopen. Sparen is een kunst..

Zitten natuurlijk wel een paar mooie suggesties/synths bij hoor, maar voor sommige moet je iets meer bijleggen als je ze in fatsoenlijke staat wil..


*] geld in 'bewaring' geven
 
Mijn eerste ingeving... Een AN1x of Juno2...

Maar je kan het ook over een heel andere boeg gooien.. B.v. een waldorf blofeld... deze vind je 2ehands vanaf 225 euro. Nadeel is dat je nog een midi controller keyboard nodig hebt. Maar dat heb je zo opgelost met een simpel controllertje, tweedehands, voor 25 euro.

Dan zit je op een +/- 250 in totaal voor een moderne synth, met een mooie (persoonlijk) klank. Enige nadeel is dat je veelal via menu's werkt. Maar de interface zit sterk in mekaar. Dus hoeft echt geen belemmering te zijn.
 
Naast de o.a. de An1x heb ik ook de poly-61 voor onder de 200 gehad. Die vond ik van de 'onder de 200' synths het lekkerste geluid hebben maar die is dan wel weer een heel stuk beperkter en wat minder gemakkelijker te programmeren (al valt dat op zich ook nog wel mee).
 
lage resolutie van de parameterstappen. omslachtige bediening, als ik moest kiezen tussen die poly61 en de eerder genoemde an1x dan wist ik het wel..
 
Hallo medemensen!
Zit me nu al tijden scheel zoeken, te verlekkeren en te vergelijken met/aan synths!
Het lukt mij echter niet om eens een keer fatsoenlijk geld opzij te leggen maar volgende maand (of eigenlijk de 23e of 24, studiefinanciering:P) is het zover, de grens van 200 euro wat ik opzij kan leggen zal bereikt/overschreden zijn!

Heb zelf al zitten kijken naar een Yamaha DX7, mooi ding, mooie functies enz en voor rond de 200 Euro zie ik hem soms voorbijkomen op het internet en zo zijn er vele synths die soms voor een mooie prijs weg gaan!
het kan natuurlijk maarzo zijn dat ik een pareltje over het hoofd zie dus bij deze:
bekend met een mooie (super)goede synth die eigenlijk niets kost? Post hem dan alstublieft hier, misschien zelfs met een doorverwijzing naar de marktplaats!? (als dat mag).

Misschien dat meerderen hierbij gebaat zijn en er meerdere mensen wat aan hebben:)

dx200 is lweuke sequencer synth drumachien
evt ..nova supernova ...kost iets meer
 
Als je van VA houdt is een supernova ook erg tof inderdaad. Erg compleet en lush in elk geval. Nadeel van teveel VA in je studio is dat het verder niks toevoegd qua sound, zweeft allemaal een beetje in dezelfde regionen. Zag trouwens al 2 x een An1x voor 200, zwaar doen zou ik zeggen
 
Voor 200 Euro kan je makkelijk een SY77 kopen, ik zag zelfs deze week een SY99 verkocht worden voor 300 Euro! Veel krachtiger engine dan de DX7, extreem breed klankenpallet, uitstekende bouwkwaliteit en een onwaarschijnlijk krachtige klank. Ik heb het hier al dikwijls gezegd, SY/TG77 en SY99 rule!

Héééélemaal mee eens! De SY/TG's zijn echt knappe bakken :D
 
OF geef die 200 euro aan je ma (ofzo) met de mededeling dat ze die apart moet houden en herhaal dat* een tijdje: dan kan je een mooiere bak kopen. Sparen is een kunst..

Zitten natuurlijk wel een paar mooie suggesties/synths bij hoor, maar voor sommige moet je iets meer bijleggen als je ze in fatsoenlijke staat wil..


*] geld in 'bewaring' geven

Heb binnenkort een extra spaarrekening, gewoon om geld op te smijten en er niet zomaar weer af te halen! (pinpas is echt een bitch maar die kan niet bij die rekening):engel:
 
Mijn eerste ingeving... Een AN1x of Juno2...

Maar je kan het ook over een heel andere boeg gooien.. B.v. een waldorf blofeld... deze vind je 2ehands vanaf 225 euro. Nadeel is dat je nog een midi controller keyboard nodig hebt. Maar dat heb je zo opgelost met een simpel controllertje, tweedehands, voor 25 euro.

Dan zit je op een +/- 250 in totaal voor een moderne synth, met een mooie (persoonlijk) klank. Enige nadeel is dat je veelal via menu's werkt. Maar de interface zit sterk in mekaar. Dus hoeft echt geen belemmering te zijn.

Heb net mn Midi keyboard verkocht omdat ik graag een synth zelf als master wou hebben:P maar de blofeld komt denk ik wel op mijn lijstje aangezien hij wel behoorlijk lekker is!
 
Je kunt nu al voor analoog gaan (als je osc 2 uitzet, 100% analoog signaalpad) :





http://link.marktplaats.nl/550057121

Stiekem is die ook wel leuk, maar heb het gevoel dat die wat minder bang voor m'n buck dan bijvoorbeeld een Yamaha SY77 (corrigeer me alsjeblieft als ik hier onzin verkondig). Eigenlijk wil ik met de synth die ik aanschaf gelijk een erg breed geluid hebben waar ik veel kanten mee op kan!
 
Ohja, ik denk dat ik voor mijn gevoel iets tegen VA heb omdat het simulatie betreft (toch?). Ook al is het geluid erg mooi! De AN1x is ook een erg mooi ding, alleen weet ik het gewoon niet, het zal een gevoelskwestie zijn.
Ik denk dat ik eerst op jacht ga naar een Sy77, ik kan me momenteel voor rond de 200 euro even niets beters voorstellen en ik vind FM een erg mooi "idee"!
Bedankt voor de tips die ik heb gekregen! Ik ben bang dat ik na de aanschaf van de eerste synth de smaak te pakken zal krijgen en waarschijnlijk nog een (of meer) mooi "ondergewaardeerd" synthje opsnor!
 
Back
Top