Nieuwe en betaalbare keytar van Alesis: Vortex

alesis_vortex_keytar_640w_large_verge_medium_landscape.jpg


Uitgebreide keytar midicontroller met accelerometer, veel druk- en draaicontrollers en interne geluiden! Kijk hier voor meer details: http://alesis.com/vortex#
 
Ik ben erg benieuwd naar deze keytar. Ik heb een Roland AX-1 maar zijn wat gebreken aan. Ik weiger 1000 euro voor een Roland keyboard te betalen wat gemiddelde geluiden bevat....

Ik ga hem denk ik wel aanschaffen maar wil wel de keytar eerst even voelen hoe robuust hij is...
 
Interessant nieuws!! Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de robuustheid, maar als dat ok is ga ik toch overwegen er 1 aan te schaffen. Interne geluiden zijn niet zo interessant, maar voor bepaalde synth solo's zou deze wel erg welkom zijn :)
 
maarr........

maarr........

..............ben ik dan de enige die denkt dat er maar weinig keyboardplayers zijn, die zo'n ding omhangen op het podium behalve Roger Trout, George Duke en Jan Hammer?

Kan iemand me (behalve bas Bron dan) wat recente voorbeelden laten zien? Er worden de laatste jaren echt meer van die dingen in de markt gezet. En wel heftiger dan de DX100,poly 800, korg 101, roland sh101 en de echte keytar controlers.




z.
 
nou ja daarom vraag ik me des te meer af waarom die roland ax dingen gewoon dik duurder dan 600 euro zijn...
 
neemt niet weg dat ze echt gaaf zijn. maar inderdaad, wie hangt em om?
 
Ik in mijn band :) had em al gezien, erg leuk
 
..............ben ik dan de enige die denkt dat er maar weinig keyboardplayers zijn, die zo'n ding omhangen op het podium behalve Roger Trout, George Duke en Jan Hammer?

Kan iemand me (behalve bas Bron dan) wat recente voorbeelden laten zien? Er worden de laatste jaren echt meer van die dingen in de markt gezet. En wel heftiger dan de DX100,poly 800, korg 101, roland sh101 en de echte keytar controlers.

z.



Verder boycot ik de hele bende van Roland omwille dat ze enkel nog teren van het verleden behaalde resultaten. (Tenzij het om elektrische drums gaat want daar zijn ze absoluut nog steeds de nummer 1 in)
 
wibi heeft het moeilijk zo te zien.

ik vind het wel oke voor zo'n prijs, heb al langer naar de rolands zitten kijken maar vond het eigenlijk wat teveel geld, deze is een stuk betaalbaarder.
enne in alesis kwaliteit maar liefst.
 
'en interne geluiden'
Zal er vast wel overheen hebben gelezen, maar ik lees niks over interne geluiden.
 
'en interne geluiden'
Zal er vast wel overheen hebben gelezen, maar ik lees niks over interne geluiden.

Volgens een van de medewerkers van Alesis (zie filmpje hieronder) is de Vortex inderdaad alleen een midicontroller en heeft dus geen interne sounds.

 
Ik vraag mij dan wel af hoe goed zo'n USB-kabel blijft zitten bij intensieve inhetrondspringerij. Draadloos was dan heel wat leuker geweest. Maar, goed... al bij al ziet deze er wel ok uit.
 
Ik ben gek op die dingen, ben nu in het bezit van een Roland Lucina ( met die dikke nek wat niet prettig is maar ff wennen). Vroeger eentje van lego gemaakt op 3\4 van origineel (roland sh-101)!!!!
Ondanks die dikke nek gaat hij niet de deur uit, al mijn drums wel.

Aangezien dit een sub controller is, ga ik dit niet aanschaffen.
 
het enige wat ik mijzelf afvraag is of dit ding net zo´n crap toetsenbord heeft als alle moderne synths en controllers ed.
(uitzonderingen daargelaten)


:mega:
 
Ik heb de AX-1 en de 7 gehad en beide met winst verkocht. Dat gebeurt niet vaak met toetsen.
De Alesis is verrassend goedkoop en heeft ook nog eens aftertouch. Een must voor een keytar.
 
tja voor 250 euro is het een leuk hebbedingetje :okdan:
 
Back
Top