Klein & Hummel O92, oude 3 weg actieve studio main speakers

mdv

Just Intonation
Lid sinds
12 juli 2004
Berichten
681
Locatie
Zwolle
Hallo,

Ik heb een paar oude Klein & Hummel O92 studio speakers.
3 weg (4 drivers), aparte ingebouwde versterkers voor hoog, midden en laag.
Alles zeer hoge kwaliteit. 30kg per speaker.
Zeer neutrale eerlijke speaker. Paar jaar geleden uitgebreid vergeleken in akoestisch behandelde studio met nieuwe Klein&Hummel O300 speakers en de O92 waren duidelijk de (veel) betere speakers (neutraler, rustiger, realistischer, dieper klankbeeld en oplossing van details).
http://www.neumann-kh-line.com/neum...ng_discontinued-monitors_studio-products_O92#

Ik zie dat ze voor tussen de 1500 en 2000 euro verkopen 2e hands.
Maar.. nu de reden dat ik vraag wat die van mij waard zijn.
Er is een probleem in de bas versterker bij 1 van mijn speakers.
Als de speaker een tijd aan staat dan gaat de bas steeds iets meer verstoren, tot na een uur of 2-3 er een zachte brom en ruis uit de bas drivers komt en na nog een tijdje slaat het protectie circuit aan en komt er geen geluid meer uit de bas drivers. De speaker moet dan een tijd uit staan, wisselt van een paar uur tot 2 dagen, waarna hij weer een paar uur werkt (soms maar 1 uur).
Ik heb deze vraag gesteld aan een studio die handelt en veel werkt met Klein & Hummel speakers, en aan een speaker reparateur. En ze zeggen dat dit waarschijnlijk heel simpel te maken is. Heb er ook de service handleiding bij maar heb zelf geen ervaring met elektronica dus waag me er maar niet aan.
Verkopen zal zeker beter gaan en meer opleveren als de bas versterker is gemaakt, maar laten maken komt er maar niet van. (al 2 jaar niet) Bezit geen auto om de speakers in te vervoeren naar een reparateur en zit al een paar jaar met heel weinig inkomen (werkeloos en studio heb ik ook niet meer) om een reparateur van te betalen. Het zal er dus de komende tijd ook niet van komen ze te laten maken.
Maar wat zijn ze nu waard in deze staat?
Iemand enig idee?

oja en die van mij zijn een model O92 met "schwingende ruckseite", wat inhoudt dat aan de achterkant een dunne plaat zit met gewicht er aan wat er voor zorgt dat de afstraling naar achteren in de bas frequenties beperkt is en de speaker dus makkelijker te plaatsen is (anders technisch uitgevoerd maar vergelijkbaar effect als bij de grotere Geithain modellen). Ik las dat dit de meest gewilde versie van de O92 is, maar kon geen verdere prijs info vinden, lijkt zeldzaam.
 
max 1/3 van de prijs waarvoor ze in goede staat gemiddeld verkocht worden lijkt me.
je weet nooit van te voren of heel simpel ook heel simpel is.
misschien kan je een deal maken met een verkoper: als ie te maken is ( hij brengt en haalt hem ) betalen jullie alletwee de helft van de kosten , en daarbij een maximumprijs die redelijk aan de lage kant is vanwege de rompslomp

ik ga er niet voor
denk dat je er het meest aan overhoudt als je ze laat maken.
kost je onderzoekskosten en transport en misschien de reparatiekosten. komen ze thuis ophalen als je wilt bij bv ups.
 
Thanks voor de info!
En ja was er al bang voor.. 1/3e zou 500 - 600 zijn. Wel heel weinig.
Maar ja ga ze niet zelf laten maken nu. Dan moet ik het geld daarvoor lenen (zit echt op zwart zaad laatste tijd) en dan zul je ook nog eens zien dat als ie gemaakt is dat ik het niet over mijn hart verkrijg ze nog weg te doen haha.
Schat wel in dat een technicus die weet wat hij doet het simpel kan maken. Zijn goed toegankelijke versterker platen met meetpunten overal, alle IC's in sockets etc en goed gedocumenteerd. Kon met 0 ervaring zelf al wat nameten en er gaat iets niet goed met de bias van de bas versterker kaart, die is instabiel en loopt (te ver) op hoe langer hij aanstaat (maar waar dat dan aan ligt heb ik weer geen verstand van..)
 
misschien is 5-6 hondert al veel
probeer eens op marktplaats.nl onder audio
laat ze maar bieden, kom je er van zelf achter
tis een beetje wat iemand er voor geeft....
 
1000 - 1200 zou mooi zijn. Bedenk me dat ik 800 ong zelf acceptabel genoeg zou vinden, minder dan dat doet toch wel erg pijn ergens :)
Maar ga idd maar de marktplaats bieden route.. Zal ze morgen uitgebreid fotograferen en dan er op gooien.
 
en neem de tijd hiervoor, ik dit prijssegment, en gezien de een beetje onbekende monitors zal je niet meteen een berg gegadigden voor de monitors hebben...
:mega:
 
Back
Top