[rustig muziekje na lange afwezigheid...]

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Heb al zo lang niet meer iets geshared op dit forum en zat even wat tracks te luisteren en had weer zin om ff iets te posten.

Feedback is altijd welkom!

 
Lekkere track, handig ook hoe je het intro en outro switched voor de DJ's die niet zonder beatmatching kunnen :D
 
Vette track hoor, lekker hoe die sound erin komt aan het begin...zit ook goed in elkaar, valt weinig op aan te merken.
Toch blijf ik bij trance altijd die standaard climax maar een beetje saai vinden. De opbouw is echt vet, maar je weet al wat er daarna gaat komen, maakt het een beetje saai. Maar das mijn mening maar he.
 
Echt lekker.. dikke sound..
Maar toch een vraagje.
Ik hoor bij trance achtige muziek wel vaker dat de kick bijna niet te horen is (in het hoog in ieder geval) op bepaalde (drukke) momenten. En bij meer rustige momenten juist wel weer.

Is dat smaak of omdat alles zo hard mogelijk moet..?
Kijk, ik vind het niet echt mooi, lijkt wel of de kick 'ingesneeuwt' raakt o.i.d. maar het ondertussen duidelijk is dat dit expres gedaan is..
 
Is een beetje die "wall of sound" he? voorkom je ook haast niet met de loudness van de huidige tracks
 
Mooie track!

De melodieen mogen een tikkeltje zachter en ook een tikkeltje minder reverb misschien. Voor de rest is ie lekker hoor!
 
Lekkere track, handig ook hoe je het intro en outro switched voor de DJ's die niet zonder beatmatching kunnen :D

Nou, het is gemaakt in 1/24, dus daar zou je in praktijk alleen maar een andere plaat die ook 1/24 is mee kunnen mixen, daarom een 1/16 intro en outro gemaakt. :))

Echt lekker.. dikke sound..
Maar toch een vraagje.
Ik hoor bij trance achtige muziek wel vaker dat de kick bijna niet te horen is (in het hoog in ieder geval) op bepaalde (drukke) momenten. En bij meer rustige momenten juist wel weer.

Is dat smaak of omdat alles zo hard mogelijk moet..?
Kijk, ik vind het niet echt mooi, lijkt wel of de kick 'ingesneeuwt' raakt o.i.d. maar het ondertussen duidelijk is dat dit expres gedaan is..

Ik heb mijn kick nooit zo hard in de mix zitten. Ik leg m liever in het laag dan dat ik 't hiervan isoleer. Daardoor vind ik het laag ook meer ballen krijgen en dus meer groove geven, maar ik hoor t wel eens vaker. Tja, ik vind het persoonlijk mooier en zeker als het gewoon goed gemixt is komt het er echt wel uit over een grote PA. Maar, dit is meer een spacenummertje.. bij wat meer dance georienteerde tracks zorg ik er wel voor dat de kick iets meer eruit komt, althans.. dat tracht ik.. soms zit de emmer gewoon vol. ;-)
 
Is een beetje die "wall of sound" he? voorkom je ook haast niet met de loudness van de huidige tracks

Ja, dit is de club mix, dus dan wil ik m vaak toch nog een dBthe bij prikken. Ook al is t mss NET ff ten koste van de dynamiek. Das de tiet woar we in levuh, he?

Bij deze versie heb ik dat niet gedaan. Dit is de album mix en deze heeft meer dynamiek... en een gevoelig introotje. :D

http://soundcloud.com/alexorion/introduction-taken-from-bigger
 
De stijl is me te trancerig..

maar die track en sound zitten erg goed in elkaar.. Mooi arrangement.. goed nummer..
 
Leuk dat je wat naamsbekendheid hebt gemaakt! Goodluck!!

*Oh natuurlijk over die track :D. Ik vind die pluck echt veel te hard staan, keiharde gain-compressie erop doet veel van het 'chilling' aan deze track weg nemen. Ik heb enorm de neiging je track constant zachter te zetten. Desalniettemin geen half werk en duidelijk skills aanwezig inmiddels!
 
Laatst gewijzigd:
Hoe doet je album het?

Ja, heb nog niet alle cijfers binnen, maar vooralsnog absoluut boven verwachting. Het is altijd maar de vraag. Tegenwoordig wordt er niet zo veel meer gekocht als wel illegaal gedownload. Album was me eigenlijk niet zozeer te doen om de verkoop als wel voor een stukje exposure en dat heeft het me met name wel veel opgeleverd. Heb er wel veel aan te danken denk ik. :)

Leuk dat je wat naamsbekendheid hebt gemaakt! Goodluck!!

*Oh natuurlijk over die track :D. Ik vind die pluck echt veel te hard staan, keiharde gain-compressie erop doet veel van het 'chilling' aan deze track weg nemen. Ik heb enorm de neiging je track constant zachter te zetten. Desalniettemin geen half werk en duidelijk skills aanwezig inmiddels!

Die pianoachtige op het einde? Ja, hahahah.. zou kunnen. thx man! :)
 
Back
Top