Drone to the bone

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.075
Locatie
Apeldoorn
Ik wilde 'ns een keer iets met een drone doen en ik heb ook nog m'n tongue drum maar 'ns gebruikt op een track.
Het is eigenlijk nog een beetje ruwe demo maar het was meer om weer ff lekker met muziek bezig te zijn.
Maar ik had voor nu even geen zin om er nog meer aan te schaven en post 'm toch maar ff.
Ik weet nog niet of ik 'm verder ga uitwerken, ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
 

Attachments

  • drone to the bone.mp3
    8,1 MB
Meestal zijn drones niets voor mij maar had deze toch even beluisterd en intussen verder wat discussies lezen.

Eigenlijk veel te kort :D want ben nog volop aan het lezen. Ik vond het alvast een rustig streepje muziek dat op de achtergrond toch al wat sfeer neerzet.
Ben dus benieuwd of en hoe je dit verder gaat uitwerken.
 
bracht mij ff tot rust, top! = verder uitwerken, alhoewel ik het zo al fantastisch vind mag het idd wat langer duren 8)
 
Erg Mooi en relaxed, vooral de tongue drum aan het eind. :okdan:
Ik heb zelf ooit de hand pan opgenomen van mijn schoonzoon. Dit triggert me om daar ook eens wat mee te gaan doen :-)
 
Meestal zijn drones niets voor mij maar had deze toch even beluisterd en intussen verder wat discussies lezen.

Eigenlijk veel te kort :D want ben nog volop aan het lezen. Ik vond het alvast een rustig streepje muziek dat op de achtergrond toch al wat sfeer neerzet.
Ben dus benieuwd of en hoe je dit verder gaat uitwerken.
Een van m'n mindere gewoontes is dat ik niet altijd het geduld niet heb om te blijven schaven aan een track.
Meestal als ik de track wat keren heb gehoord heb ik er eigenlijk wel weer genoeg van, wellicht is dit wel iets voor de wintercontest om er dan opnieuw mee aan de gang te gaan.

Bedankt voor je reaktie!
 
bracht mij ff tot rust, top! = verder uitwerken, alhoewel ik het zo al fantastisch vind mag het idd wat langer duren
Fijn te lezen dat het een relaxende uitwerking voor je had, wellicht dat ik 'm over een tijdje verder uitwerk.
Ik wil ook meer doen met natuurlijke instrumenten zoals die tongue drum omdat ik het zo'n meditatief instrument vind maar ik moet 'm dan wel proberen beter in de opname te krijgen.

Bedankt voor je reaktie!
 
Die hoge tonen in het begin zijn te scherp, ze doen pijn aan mijn oren. Effe een eq opzetten graag, verder zeer mooi!
Kan me voorstellen; dit is een ruwe demo dus misschien dat ik 'm nog beter in balans ga brengen.
Die scherpe geluiden zijn sounds uit de jungle, een soort vogels denk ik dus dit is wel hoe ze zijn.

Thanks voor je reaktie!
 
Erg Mooi en relaxed, vooral de tongue drum aan het eind. :okdan:
Ik heb zelf ooit de hand pan opgenomen van mijn schoonzoon. Dit triggert me om daar ook eens wat mee te gaan doen :-)
Ja, ik vind de tonguedrum een heel relaxend instrument, meditatief wel, ik wil in de toekomst wle meer met natural sounds doen, bijv een kalimba oid.
Wat die handpan betreft; leuk, moet je doen, da's ook zo'n meditatief instrument, het combineert bijv erg goed met field opnames uit de omgeving of uit de natuur.
Ik weet niet waar je op vakantie gaat maar als je ergens een wandeling maakt en je mobiel bij je hebt dan kan je misschien mooie opnames maken?
Je hebt ook directionele microfoons die je op je mobiel kan zetten, Rode schijnt best goede te hebben.

bedankt voor je reaktie!
 
Een van m'n mindere gewoontes is dat ik niet altijd het geduld niet heb om te blijven schaven aan een track.
Meestal als ik de track wat keren heb gehoord heb ik er eigenlijk wel weer genoeg van, wellicht is dit wel iets voor de wintercontest om er dan opnieuw mee aan de gang te gaan.

Bedankt voor je reaktie!
je kunt ook al het leven wegschaven. perfectie? ....ik weet het nog niet zo..
 
je kunt ook al het leven wegschaven. perfectie? ....ik weet het nog niet zo..
Oh je hebt gelijk met wat je zegt want het hoeft zeker niet allemaal perfekt.
Maar ik vond dat bijv de timing van de solo wel een beetje te rommelig was, ik had 'm ook net twee keer ingespeeld en toen ik gisteren weer luisterde zou ik 'm ook wat anders spelen.
En ook het level van de tonguedrum was eigenlijk iets te zacht hier en daar maar je hebt zomaar dat de lagere tonen al gauw teveel vibreren dus het luistert ook wel een beetje nauw.
 
Ja hebt gelijk in je timing . Maar dat vond ik niet storend. Ik luister hier wat tracks van mensen en ze zijn allemaal heel goed meestal. Maar ook wel erg saai en perfect. Het is een risico met electronische muziek, met name als je voornamelijk alles invoert in je computer. Ik denk dat onze muzikaal gehoor een relatie heeft tot het luisteren naar de natuur toen wij daar nog woonden. Daar zijn de geluiden vaak ritmisch, denk aan waterdruppels of de herhaling in de roep van vogels, maar perfect is het nooit. Daarom denk ik dat we eigenlijk niet gemaakt zijn om dergelijke te waarderen. Zelfs perfectionisten van Kraftwerk hebben een onzekere factor in hun muziek.
Ik waardeer dit muziekje dus om zijn levendigheid en dat is denk ik het direkt gevolg van gebrek aan perfectie.
Toen ik in de jaren ;90 muziek maakte waren de beste versies, tot mijn grote frustratie, dan ook vaak de eerste paar pogingen. Uiteindelijk had ik ook besloten dat er een limiet moest komen aan hoe ver je een nummer gaat bijschaven, want dan kreeg je vaak een dooie, doch perfecte, versie die dingen in de loop van het proces was kwijtgeraakt.

(en ik ben nu weer helemaal opnieuw aan het leren, mijn geheugen heeft weinig heel gelaten van mijn kennis van de D-10 helaas, en wat nog erger is 15 jaar geluiden brouwen moet weer helemaal opnieuw)
 
Ja hebt gelijk in je timing . Maar dat vond ik niet storend. Ik luister hier wat tracks van mensen en ze zijn allemaal heel goed meestal. Maar ook wel erg saai en perfect. Het is een risico met electronische muziek, met name als je voornamelijk alles invoert in je computer. Ik denk dat onze muzikaal gehoor een relatie heeft tot het luisteren naar de natuur toen wij daar nog woonden. Daar zijn de geluiden vaak ritmisch, denk aan waterdruppels of de herhaling in de roep van vogels, maar perfect is het nooit. Daarom denk ik dat we eigenlijk niet gemaakt zijn om dergelijke te waarderen. Zelfs perfectionisten van Kraftwerk hebben een onzekere factor in hun muziek.
Mee eens hoor, ik heb ook wel 'ns commentaar op m'n contest track gehad dat niet alles precies op de tel was, een beetje imperfectie hier en daar heeft z'n charme.
Tegenwoordig wordt vaak alles strak getrokken wat tot gevolg heeft dat het dan wel wat glad en steriel kan klinken.
Ik probeer als het even kan altijd zelf de dingen in te spelen ipv op de pianoroll want als je dan niet oppast haal je het menselijke er uit.
Wat je zegt over die waterduppels, vogels, zeg maar sounds of nature daar wil ik meer mee gaan doen want net als die tonguedrum is dat zo lekker relaxend.
Ik waardeer dit muziekje dus om zijn levendigheid en dat is denk ik het direkt gevolg van gebrek aan perfectie.
Leuk in ieder geval dat je dit op deze manier waardeert.
Toen ik in de jaren ;90 muziek maakte waren de beste versies, tot mijn grote frustratie, dan ook vaak de eerste paar pogingen. Uiteindelijk had ik ook besloten dat er een limiet moest komen aan hoe ver je een nummer gaat bijschaven, want dan kreeg je vaak een dooie, doch perfecte, versie die dingen in de loop van het proces was kwijtgeraakt.
Ja, het is weten wannneer je moet stoppen, zeg maar de balans tussen spontaniteit en dat het voor jezelf oké is.
Het is altijd lekker als je een paar takes kan doen natuurlijk maar hou het levendig.
 
Mooi stukje muziek, krautrock! Leuk dat je zo'n uitstapje probeert.

Inderdaad fijn dat het niet al te strak klinkt - maar enkele nootjes van de basgitaar(?) zaten mij net iets te scheef, tijdens het stukje met de drums en akkoorden. Specifiek 1'51". Die zou ik rechttrekken, en dan de rest zo laten (mocht je er nog iets mee gaan doen).

Mocht je deze niet verder uitwerken, dan is een vervolg sowieso tof.. Die tongue drum is heerlijk, daar kan je rustig nog es een sessie mee doen.. misschien zelfs meer daarop gericht, bijv. met een lange delay kalme kabbelende "sequences" maken ofzo.. ik denk maar wat hardop...
 
Mooi stukje muziek, krautrock! Leuk dat je zo'n uitstapje probeert.
Dank je wel, zelf vind het qua uitstapje wel meevallen of je moet de tonguedrum bedoelen?
Inderdaad fijn dat het niet al te strak klinkt - maar enkele nootjes van de basgitaar(?) zaten mij net iets te scheef, tijdens het stukje met de drums en akkoorden. Specifiek 1'51". Die zou ik rechttrekken, en dan de rest zo laten (mocht je er nog iets mee gaan doen).
Hé dat was me niet opgevallen?
Ik luister nu nog een keer maar ik kan bij 1.51 geen verkeerde timing vinden wat de bas betreft?
Ik vond eerder de lead hier en daar wat uit de bocht vliegen.
Maar mocht ik er opnieuw wat mee willen dan zal ik er verder wel naar kijken in ieder geval.
Mocht je deze niet verder uitwerken, dan is een vervolg sowieso tof.. Die tongue drum is heerlijk, daar kan je rustig nog es een sessie mee doen.. misschien zelfs meer daarop gericht, bijv. met een lange delay kalme kabbelende "sequences" maken ofzo.. ik denk maar wat hardop...
Ja, zoals ik al zei kan dit wel een begin van een meer uitgewerkte track worden, misschien wel met de contest dit jaar?
In ieder geval wil zeker met de tonguedrum en andere wat natuurlijke en akoestische sounds meer gaan doen, lekker meditatief sfeertje scheppen of zo.

bedankt voor je reaktie! :okdan:
 
zelf vind het qua uitstapje wel meevallen of je moet de tonguedrum bedoelen?


Ah, nee, daar ken ik je muziek nog niet goed genoeg voor. Was meer omdat je zei "ik wilde 'ns een keer iets met een drone doen", ik vulde zelf daarmee in dat het een uitstapje voor je was.


Ik luister nu nog een keer maar ik kan bij 1.51 geen verkeerde timing vinden wat de bas betreft?

Verkeerd is ook maar relatief, misschien was het met opzet en moet ik gewoon wennen. De bass-loop bestaat uit twee noten, de tweede noot komt op dat moment later dan in de rest van het nummer.


Ik vond eerder de lead hier en daar wat uit de bocht vliegen.

Misschien noem ik de bas wat jij de lead noemt. Ach, maakt ook niet uit.


In ieder geval wil zeker met de tonguedrum en andere wat natuurlijke en akoestische sounds meer gaan doen, lekker meditatief sfeertje scheppen of zo.

Leuk man, hou ons op de hoogte. Persoonlijk ben ik wat minder fan van de dierengeluiden in dit soort muziek - maar ey, da's smaak, dus tja... have fun!
 
Back
Top