JJ33 - Moody House

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
ff een stukkie van een diepere track waar ik mee bezig ben:

Je hoort een Voyager, een Phatty, een P082x Virus Ti, reverb uit m'n PCM91
kick komt uit metrum eb percussie uit Cubase GA1 " Minimal Techno " kit
 
Last edited by a moderator:
lekkere relaxete dromerige house met mooie geluiden 8)

wat me op viel is dat de bas na even verandert en dan meer naar rechts gepanned staat? waardoor de kick extra naar links lijkt te klinken en voor mij de balans scheef lijkt.

het geluidje dat er als eerste bij komt heeft nogal een kille reverb en daar kan voor mn gevoel een mooiere reverb op.

verder allemaal lekkere diepe warme sounds :)
(en sowieso goeie mix/productie)
 
ja ide saw daar twijfel ik ook nog over i.d.d. dacht van ik laat hem nog maar ff staan, indien niet helemaal ok komen de comments vanzelf wel :D
 
Rond 1.00 zat ik echt helemaal in het ritme, mooie hatjes ook.
Toen kwam 1.08 de lead erin en toen dacht ik
droopy-bd-117684-3.jpg
 
vond het zonder die lead ook mooier, denk dat het niet in de groove past, want voor mij gevoel wordt de groove waar je lekker in zit tegen die tijd daardoor gebroken

erg lekkere sounds allemaal!

en dat van die panning, dat had ik verkeerd, op een of andere manier zorgde die hihat die tegelijk met de allereerste kick klinkt -die links gepanned staat- dat ineens de hele kick links klonk :P
 
Begrijp wat je bedoelt, ik probeer de lead een beetje "iel/intiem" hoe je het noemen wil te krijgen, niet een melody die de track "draagt" maar meer een soort van "jazz solo" o.i.d. juist een beetje stoffig / dof.
misschien klinkt het in m'n hoofd wel beter dan dat je er vers tegenaan luistert, gevoel komt blijkbaar nog niet over :D

nog maar eens ff nadenken, misschien niks, of nog wat meer minimale accenten
 
vanochtend kwam ik m toevallig weer tegen op soundcloud en dacht toen dit:

snap wat je bedoeld, het geeft ergens wel rust in de track

nu klonk het meer alsof het aan de sound ervan lag. misschien wat EQ cut in het mid (?) zodat het 'randje' van de lead wat meer geaccentueerd wordt en wat helderder, zonder dat het scheurt of prikt, maar dat ie laat maar zeggen minder een verstopte neus heeft ;)

wellicht de envelopes wat minder sustain zodat het wat dynamischer wordt (of langzame filtersweep?) en ie meer gaat leven zonder dat het ingetogene verdwijnt... zomaar wat ideetjes
 
Jij kan mijn mening erg goed verwoorden:

doorstaat bij mij de skip test nog niet echt, tuut tut, tuut tut tut, tut tut hoor ik de hele tijd een crashje en een heeehhhtje, niet echt opwindend

oftewel mag wel wat spannender :) ...helemaal als je aangeeft dat het een "diepere" track is :)
 
lekkere track al vind ik die lead bij 1:08 een beetje vreemde eend qua sound, deze zou ik er persoonlijk uithalen.

Verder vind ik je kick een beetje ouderwets klinken. Tenzij je die sound wil hebben, maar ik dacht altijd dat jij een beetje in de nieuwerwetse sound zat. ;-)

Ik begrijp dat je heel erg blij bent met je hardware en daar alles mee wilt behalen, maar je kan mss toch ook soms gewoon even een kick ergens vandaag jatten. Of zeg ik nou iets heel raars.
 
lol, op zeg je niks raars, maar ik ga juist weer meer en meer deze richting op, beetje groezelige muffe sounds met cleane percussie. zeg maar een beetje de oude (deep)housesound van 20 jaar terug. wil nu na een paar jaar juist proberen weg te komen van de door Sylent/Vengeance/Loopmasters gedicteerde sound. (waar op zich niks mis mee is, maar ik gewoon ff niet meer op wil aansluiten) dus weg van die "wall of sound" en het mag allemaal weer wat intiemer

trouwens net naar "Who I am" op je soundcloud aan het luisteren, vette track, arrangement iets te trancey voor mijn smaak, maar vocal en melody Hmmmmm lekker!
 
Het klinkt qua sound leuk..

Maar qua melodie saai.. je geeft je baslijn nooit melodie mee en daarom heeft het geen drive en kabbelt het voort.. Laat die baslijn een lekker riedeltje spelen van 4 maten dan krijgt het iets pakkends...

Dat breakje van 1:30 leent zich goed om de 4 maten baslijn er in te gooien en de track 'echt' te laten beginnen...

Daarnaast... zoek een lekkere vocal snippet en doe die er bij..
 
Back
Top