Ben je ' onvolledig' muzikant als je het naast je ' gewone' werk doet ?

Yes Daylife,

ik snap wat je bedoelt met het voorbeeld, kan me er ook in vinden hoor.

Moet er overigens wel even bij zeggen dat het bij die coverband ook gewoon een zeer leuke eenmalige invalklus was (als ook zij mij weer benaderen dan is het gewoon van 'kan ik dan wel of kan ik dan niet) . Het is dus geen 'moetje' maar ik snap jouw punt.

Er zitten ook een aantal 'gewoon werkenden' in die band, maar toevallig kwam het ter sprake toen ik met de 'fulltimer' even aan het nakletsen was na de gig.

Ik denk trouwens dat je het zelfs als een 'luxe' mag zien als je naast plezier in je gewone werk ook plezier en een uitlaatklep in muziek (of een andere activiteit) hebt waar je niet qua inkomsten van afhankelijk bent. Oh ja, en ook bijverdienste ;)
 
Heel scherp, Snelkookbami :halleluja
 
Mensen die betaald krijgen (welk bedrag dan ook) voor het bespelen van een instrument = een muzikant? Of denk ik nou te simpel?

ja :D
 
Op een gegeven moment zei hij dus dat hij het idee heeft dat hij vindt dat mensen die a.h.w. part-time met muziek bezig zijn een soort van ' aan de zijlijn' staan als het gaat om ' muzikant' zijn (in het circuit ).



CJ

Naar mijn mening is iemand een muzikant, of volwaardig muzikant, als hij het vak beheerst. Wat iemand meer of minder volwaardig muzikant maakt is zijn kwaliteiten als muzikant.

Of je al je geld met muziek verdient en hoeveel albums je verkoopt heeft daar niets mee te maken wat mij betreft. Want volgens dat soort logica is Adele de beste muzikant ter wereld van het afgelopen jaar... i don't think so..

Het is wel een interessant concept om te bekijken hoe verschillende muzikanten zich tot elkaar verhouden binnen het circuit. Maar wat ik daar interresant in vind is niet, wie heeft welke status als muzikant, maar wie is de beste muzikant en hoe ontwikkelt de onderlinge competitie zich.

Het is wat mij betreft een nogal domme uitspraak die je aanhaalt. Het klinkt snobbistisch en hij impliceert ook dat jij als part-time muzikant dus ook niet een volwaardig muzikant bent. Dat lijkt me vrij negatief.
 
Steeds meer inzichten en gedachten, thank you allemaal :okdan:

- Ik denk dat hij het ook niet 'kwaad' bedoelt maar hij redeneert vanuit zijn eigen realiteit, en wellicht heeft hij niet door hoe het over zou kunnen komen, Maar goed, ieder z'n waarde.

(Anyway no bashing tegen hem waarvoor ik deze thread opende, is verder gewoon een relaxte gast etc.)

- En ik besef nou ook weer: parttime komt in veelvuldig in elke branche voor; Als iemand part-time verkoper is, betekent dat immers ook niet meteen dat hij DUS een minder goede verkoper is dan zijn fulltime collega. *D

- Haaaaaaaaa ik kan het ook positief omkeren: het feit dat er part-time muzikanten mee kunnen draaien met fulltime muzikanten zegt ook weer iets over de parttimers :D (of zoiets, met alle respect voor de fulltimers).
 
- Ik denk dat hij het ook niet 'kwaad' bedoelt maar hij redeneert vanuit zijn eigen realiteit, en wellicht heeft hij niet door hoe het over zou kunnen komen, Maar goed, ieder z'n waarde.

(Anyway no bashing tegen hem waarvoor ik deze thread opende, is verder gewoon een relaxte gast etc.)

mee eens
 
Het is wel een interessant concept om te bekijken hoe verschillende muzikanten zich tot elkaar verhouden binnen het circuit.
Nu ik er nog eens over nadenk zou het natuurlijk best kunnen dat in de praktijk full-time muzikanten die vanuit hun passie kiezen voor een onzeker kunstenaarsbestaan makkelijker naar elkaar toe trekken omdat ze in hetzelfde schuitje zitten, waardoor er een circuit ontstaat waar de part-timers buiten vallen.
Maar of je je daar nou wat van moet aantrekken... Kafka (ander voorbeeldje) werkte in een fabriek en schreef 's avonds. Ging hem prima af.
 
De best ideeën op muziekgebied krijg ik juist als ik er niet mee bezig ben dus laat mij maar lekker overdag werken en 's avonds muziek maken. En ook moet ik er niet aan denken om 's ochtends om 09.00 achter mijn spullen te gaan zitten en dat er dan helemaal niks uitkomt hahhaa........of hele platte dingen zou moeten maken omdat ik ervan moet rondkomen
 
nu even naar 2012 trekken . wanneer ben je producer? :D (we hebben toch nog amper muzikanten, alleen nog maar "producers" )
ook leuk om te kijken wat 20 jaar geleden de definitie van producer was en kijken wat de consensus nu is?
 
haha, sterk.. :okdan:

Hier nog een onvolledig iemand, maar 100% muzikant. :halleluja

 
Back
Top