Binnenkort bij eowave bass synth met seq.

komaprofil.jpg


http://www.eowave.com/instruments.php?prod=77

Zal voor de mensen die TB303 achtige dingen zoeken ook wel interesant zijn.
 
Last edited by a moderator:
mwah, de domino synth is veeel interesanter, heb die ook ingestuurd maar die staat nog in de rij
en de domino is ook al verkrijgbaar(250euro) discreet opgebouwd
 
Ik vind het soms heel moeilijk te begrijpen als ik zie hoe weinig moeite een fabrikant doet om een product te introduceren/lanceren..

Je zou toch op zijn minst verwachten dat zo'n fabrikant een pers-kitje aanbiedt ofzo.. minimaal met een tekstbestand voor meer informatie en dit aangevuld met een paar mooie productfoto's waarvan het speeksel uit de mond loopt.

Nu moet je het doen met een afbeelding in een raar perspectief.
 
mwah, de domino synth is veeel interesanter, heb die ook ingestuurd maar die staat nog in de rij
en de domino is ook al verkrijgbaar(250euro) discreet opgebouwd

Ik heb die van mij klaar staan om te retourneren. Geen toevoeging voor mij. Mocht je interesse hebben stuur ik hem voor 280,- op. Splinternieuw en volledig onder garantie.
 
Ik vind het soms heel moeilijk te begrijpen als ik zie hoe weinig moeite een fabrikant doet om een product te introduceren/lanceren..

Bizar he? Hoe moeilijk dat lijkt te zijn. Waarschijnlijk ook omdat fabrikanten van dit soort boutique synths meer halve hobbyisten (of in ieder geval echte liefhebbers) zijn dan typische ondernemers / marketeers.

Maar goed, een paar fijne demo's (youtube) + foto's zou heel veel helpen: ook voor 'ons soort mensen' om online de boel lekker aan iedereen te laten zien.

Aan de andere kant, als ze hun marketing en promotie wél goed voor elkaar hebben (elektron, korg etc.) dan wil je mensen nog wel eens horen klagen dat het allemaal veel te gelikt is, dat er beter geld en tijd in innovatie kan worden gestopt etc. etc.

Overigens: leuke bak - hoewel ik dat andere mono-ding van hun (aan de demo's te beoordelen) een stuk toffer (rauwer, aanweziger) vind klinken en ik vind meer dan 300-400 euro voor een monosynth best aan de hoge kant.
 
Bizar he? Hoe moeilijk dat lijkt te zijn. Waarschijnlijk ook omdat fabrikanten van dit soort boutique synths meer halve hobbyisten (of in ieder geval echte liefhebbers) zijn dan typische ondernemers / marketeers.

Maar goed, een paar fijne demo's (youtube) + foto's zou heel veel helpen: ook voor 'ons soort mensen' om online de boel lekker aan iedereen te laten zien.

Aan de andere kant, als ze hun marketing en promotie wél goed voor elkaar hebben (elektron, korg etc.) dan wil je mensen nog wel eens horen klagen dat het allemaal veel te gelikt is, dat er beter geld en tijd in innovatie kan worden gestopt etc. etc.

Overigens: leuke bak - hoewel ik dat andere mono-ding van hun (aan de demo's te beoordelen) een stuk toffer (rauwer, aanweziger) vind klinken en ik vind meer dan 300-400 euro voor een monosynth best aan de hoge kant.

Je hebt gelijk voor wat betreft 'halve hobbyisten'... Het zijn vakmensen in de dingen die ze doen --> maken. Logischerwijs zal zo'n klein bedrijfje geen marketingafdeling hebben.

Maar ipv 1 karige productfoto een +/- 3 tal foto's gebruiken.. dat zou toch wel te behappen moeten zijn, niet ;)
 
@Dacide Tja...ze zouden daar een soort Steve Jobs moeten hebben - niet alleen een Steve Wozniak. ;)

Ik zou dit soort (toffe!) clubjes graag een handje helpen - echt, met een klein beetje moeite zouden er heel wat meer Rozzboxjes, Komaatjes, Meeblipjes, Shruthi-1's etc over de toonbank gaan.
 
p.s. ik heb namelijk groot respect voor de mannen (en dames als die er zijn) die dit soort dingen bedenken, ontwerpen, bouwen en óók nog de moeite nemen ze te produceren en te verkopen. Diep respect. Het aantal uren dat daar inzit gaan ze financieel nooit meer terugverdienen. Dit kán je niet alleen om 't geld doen.

Laat ik conservatieve schatting doen dat je een maand bezig bent om dit te ontwikkelen - met testen etc. erbij. Dat is dus 160 uur. Een beetje ingenieur kan aan de slag voor een uurtarief van € 100,- (zeer conservatieve schatting) zeg maar dat je pak 'm beek 15 a 16 k zou moeten verdienen (!) om dat de moeite te laten zijn. Wat zou de marge zijn per doosje?

Ik ben bang dat als je arbeidsloon etc. mee gaat tellen (die dingen worden vast niet in China in elkaar geklikt voor weinig) dat je op een paar tientjes per synth zit. Laten we voor gemak zeggen 50 euro.

Dan moet deze persoon er dus 300 of meer moet verkopen voor hij iets gaat verdienen met zijn investering. Dan neem je nog risico's (leveranciers die niet leveren, of slechte onderdelen leveren) niet mee, het feit dat je de werkplaats en opslag moet betalen en dat hij de onderdelen moet voorfinancieren niet eens mee, hé...
 
Logischerwijs zal zo'n klein bedrijfje geen marketingafdeling hebben.
maar je hebt toch geen marketingafdeling nodig om een paar fatsoenlijke foto's en een youtube filmpje van je product op het internet te gooien?
 
maar je hebt toch geen marketingafdeling nodig om een paar fatsoenlijke foto's en een youtube filmpje van je product op het internet te gooien?

Sterker nog, je kunt beter ALLEEN wat pics en filmpjes hebben. Dat is toch het eerste wat mensen bekijken.

Over de unit zelf. Tja. weer een mono acid achtige bak. Denk dat het heel erg van de sequencer afhangt allemaal.
 
Back
Top